روستای چشمه قل قل کجاست؟

روستای چشمه قل قل کجاست؟

تا چند هفته پیش کسی اسم روستای چشمه قل قل را نشنیده بود اما با شروع عید نوروز 96 پخش سریال علی البدل از شبکه یک سیما شروع شد. اسم لوکیشن سریال علی البدل چشمه قل قل است که دو خان دارد و ماجرای درگیری‌های بسیار اما فارق از بحث فیلم که مورد توجه مردم قرار گرفته است. محل فیلم برداری این سریال هم مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.
محل فیلمبرداری سریال علی البدل در استان همدان در روستای به نام ورکانه ،اشتران وشورین است. روستایی که شما در این سریال می‌بینید که در همدان به عنوان الماس گردشگری معروف است، روستای ورکانه نام دارد. از جاذبه‌های این روستا نمای بسیار زیبای این منطقه با تکه سنگ هایی که در تمام مسیر کوچه‌های این روستا تزئین شده و زیر تابش نور خورشید به رنگ قهوه ای سوخته درمیاد و به قول خودمون گفتنی شبیه اروپا میشود.
این روستا یکی از روستا‌های دهستان الوند کوه شرقی تو شرق استان همدان هست. از جذابیت‌های دیگر گردشی این روستا این است که تو هر کوچه ای که قدم میگذارین فرش سنگیِ در زیر پاتون است که واقعا احساس خوبی به شما دست می‌دهد. این سریال در این روستا فیلم برداری شده و بعد از پخش شدن در نوروز برای خیلی‌ها سوال پیش آمده است که روستای چشمه قل قل کجاست؟ در اصل این سریال در شهر همدان تو سه روستای شورین ، ورکانه و اشتران فیلم برداری شده که نام اون را گذاشتن چشمه قلقل و بنا به گفته الهام غفوری نام اون وجود خارجی هم نداره . در ادامه با تاریخ این روستا آشنا می‌شویم.
چرا اسم این روستا را ورکانه گذاشتند.
در واقع اسم این روستا در زبان کردی “ور” به معنی کنار و “کانه” هم به معنی چشمه است . و در مجموع معنی اسم روستا می‌شود روستای که در کنار آب و چشمه قرار گرفته است. از سوی دیگری هم گفته می‌شود دلیل این نام گذاری بخاطر این است که اطراف روستای ورکانه سنگ به فراوانی پیدا میشه ، نام ورکانه رو به خودش گرفته که در نزدیکی معدن یا ورکان نیز است.
نقش ورکانه در بخش گردشگری همدان
روستا ورکانه تو فهرست آثار ملی به ثبت رسید. و جزوه مناطق گردشگری ویژه نیز است. از جاذبه‌های که بسیاری از گردشگران را شگفت زده می‌کند دره‌های فراوان و زیبایی که در اطراف این روستا قرار دارند هستن. دره خان ، تخته سنگ ، دره یورد صفرخان ، جن دره و سوبلاغ از دره‌های روستای ورکانه است که شیب عمومی این دره‌ها باعث ایجاد رودخانه‌های فصلی هم شده است.
اما باغ هایی که تو روستای ورکانه وجود دارد فضای اصلی زندگی اهالی این روستا است که فضای داخلی این باغ‌ها که بسیار سرسبزه است باعث افزایش جذب گردشگر شده است. تو بخش اصلی این روستا بنا‌های تاریخی وجود داردکه قدمتشون هم به زمان‌های خیلی گذشته بر میگرده و جزو مکان‌های دیدنی روستای چشمه قلقل یا همان ورکانه است. آدرس روستای چشمه قلقل قابل دسترس هست و گردشگران به راحتی می‌توانند به این روستا سفر کنند.
جاذبه‌های گردشگری چشمه قل قل یا همان روستای ورکانه همدان
از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری روستای ورکانه همدان باغ‌های بزرگ انگو ، زرد آلو ، گردو و سیب است که فضای بسیاری دیدنی و تماشایی را به این روستا داده است که در این سریال به خوبی می‌توانید مشاهد کنید. روستای ورکانه تو فصل‌های بهار و تابستان اقوام کوچ نشین و چادر نشین رو مهمون خود میکنه و گردشگران بسیاری هم به این منطقه سفر میکنن. شب‌های این مکان مثل الماسی در دل کوه میدرخشه و چهره‌ی روستا کاملا تمیز و بهداشتی است. موسیقی رایج در بین مردم اهالی هم اشعار باباطاهر عریان و بایاتی‏‌های آذری است که در مراسم شادی و عروسی‏‌ها مورد استفاده قرار میگیره.
آدرس روستای چشمه قلقل
برای سفر به روستای ورکانه ( چشمه قل قل ) شما باید ابتدا به شهر همدان بروید و بعد از آن جا به سمت جاده همدان ، ملایر حرکت کنید. بعد از اینکه از شهر خارج شدید در 5 کیلومتری جاده تابلوی به سمت سد اکباتان وجود داره و بعد از وارد شدن به سمت مسیر این جاده و بعد از عبور از سد اکباتان و روستا یلفان ، روستا شمس آباد و روستا علی آباد به روستای ورکانه ( چشمه قل قل) می رسید.
روستای چشمه قل قل کجاست؟
روستای چشمه قل قل کجاست؟
روستای چشمه قل قل کجاست؟
روستای چشمه قل قل کجاست؟
روستای چشمه قل قل کجاست؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]