معبد طلایی امریتسار

معبد طلایی امریتسار

یکی از زیباترین معبد‌های دنیا، معبدی است که در هند واقع شده است این معبد که با نام آمریتسار مشهور میباشد یکی از قدیمی‌ترین معبد‌های جهان می‌باشد. در تور هند شما می‌توانید از این معبد زیبا و خاص دیدن نمایید. تاریخ پیدایش این معبد به سال ۱۵۷۷ میلادی بر می‌گردد و از آن به عنوان فرهنگ هند یاد می‌شود. جاذبه اصلی این معبد هرمنیر صاحیب می‌باشد که به دلیل تزیین‌های قشنگ طلایی که دارد معبد طلایی خوانده می‌شود. این معبد در سال ۱۶۰۴ میلادی برای اولین بار بازگشایی شد. این معبد یکی از بزرگترین زیارتگاه‌های سیک می‌باشد.
هر ساله افراد زیادی از اقسا نقاط جهان به دیدن این معبد می‌آیند و در تور هند شرکت می‌کنند تا بتوانند علاوه بر جاذبه‌های هند از این معبد نیز بازدید نمایند. یکی از ایامی که این معبد از ازدحام زیادی برخوردار می‌شود عید نوروز و تعطیلات آن می‌باشد، از این رو تور نوروز هند همیشه یکی از شلوغ‌ترین تور‌ها می‌باشد و این به دلیل آب و هوای خوبی است که هند در این ایام دارد. معماری این معبد به سبک هندو و اسلامی می‌باشد و یکی از آثار و بنای برجسته دوره اسلامی می‌باشد که همگان به داشتن چنین بنایی افتخار می‌کنند. در بخش پایین مرمرین، از جلوه‌های خاصی و با اشکال گل و حیوانات متزین شده است و نمای زیبایی را به خود گرفته است. گنبد طلایی این معبد یک گل نیلوفر را نشان می‌دهد که در سیک‌ها به معنای پاکی می‌باشد.
علاوه بر زیبایی‌های این معبد حالت خاصی در این معبد وجود دارد که فضا را معنوی می‌کند و این کار با خواندن سرود هایی که عبادت کنندگان از کتاب سیک ، افزایش می‌یابد و گویی انسان آرامش عجیبی در خود پیدا می‌کند.
معبد طلایی امریتسار
معبد طلایی امریتسار
معبد طلایی امریتسار
معبد طلایی امریتسار

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]