بیابانی در ژاپن

بیابانی در ژاپن

تپه توتوری ژاپنتوتوری نام بیابانی کوچک در کنار آبهای دریا در ژاپن است که حدود ۳۰ کیلومتر مساحت دارد. البته نمی‌توان آن را یک بیابان کامل دانست اما می‌توان به آن تپه‌های شنی یا مینی بیابان لقب داد! نام این تپه‌ها توتوری است که در شهر توتوری کشور ژاپن و در هونشوی قرار گرفته است. تپه‌های شنی توتوری در امتداد ساحل شرقی توتوری به طول ۱۶ کیلومتر کشیده شده اند و عرض آنها هم حدود ۲ کیلومتر است.
تپه‌های شنی توتوری به خاطر رسوباتی که رودخانه ای به نام سندای به دریای ژاپن برده است تشکیل شده اند. باد و جریان‌های دریایی هم در به ساحل آوردن این شن و ماسه‌ها بی تاثیر نبوده اند. در این تپه زار، بلندترین تپه، ارتفاعی معادل ۹۰ متر دارد و شیب آن تقریبا به ۴۰ درجه می‌رسد. شاید یک مینی بیابان باشد اما دمای این تپه‌ها در روز گاهی ۵۰ درجه می‌شود. علاوه بر این گونه‌های گیاهی و جانوری نسبتا مقاومی در ماسه‌های آن زندگی می‌کنند.
جالب است بدانید قدمت این تپه‌ها به ۱۰۰۰ سال می‌رسد اما مساحت آن‌ها روز به روز به دلیل برنامه‌ی احیای جنگل در حال کاهش است و جدای از این ها، مانع‌های بتنی ای برای جلوگیری از سونامی در ساحل ساخته شده است که باعث می‌شود تا ماسه‌ها نتوانند به سمت ساحل حرکت کنند.
تپه‌های شنی توتوری یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری ژاپن هستند و هر ساله ۲ میلیون بازدید کننده دارند. بیشتر توریست‌ها از مناطق شرق آسیا و اهالی بومی ژاپن هستند.
بیابانی در ژاپن
بیابانی در ژاپن
بیابانی در ژاپن
بیابانی در ژاپن

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]