هتل یخی لوکس

هتل یخی لوکس

سفری به هتل یخی لوکس و دیدنی روستای جوکاسجاروی در مدار قطب شمال در حالی می‌تواند تجربه ای خاطره انگیز را به هر گردشگری بدهد کع این هتل یخی Ice Hotel نخستین و بزرگترین هتلی است که کاملاً از یخ و برف و از ۱۹۹۰ به بعد در روستای جوکاسجاروی در ۲۰۰ کیلومتری دایره مدار قطب شمال در سوئد ساخته شده و جالب است بدانید که جمعیت روستا تنها به ۱۱۰۰ نفر می‌رسد و تعداد سگ‌های این روستا تنها ۱۰۰ عدد از جمعیت مردم آن کمتر است.
هتل یخی یکی از معروف‌ترین اقامتگاه‌های طبیعی دنیا می‌باشد. شرکتی که این هتل را اداره می‌کند، از دهه ۷۰ میلادی سازمان برگزارکننده تور در این منطقه بود که سال‌های متمادی تمرکزش را به فصل تابستان و تجربه‌های موجود در این سرزمین آفتاب نیمه شب معطوف کرده بود. در زمستان‌های تاریک رودخانه یخ می‌زد و مردم بومی روستای کوچک جوکاسجاروی دست از فعالیت بر می‌داشتند.
این در حالی است که همه ساله و در فصل زمستان بیش از ۵۰ هزار گردشگر برای بازدید از این هتل یخی زیبا و همچنین گذراندن چند شب به یاد ماندنی در آن به روستای جوکاسجاروی در مدار قطب شمال در سوئد سفر می‌کنند.
از نشانه‌های فکر اقتصادی سازندگان این هتل یخی می‌توان به انتخاب موقعیت طلایی آن اشاره کرد. زیرا کسانی که به این اقامتگاه خاص می‌آیند نه تنها به دنبال آرامشی مثال زدنی هستند بلکه علاقمند به تماشا نشستن شفق‌های رنگارنگ قطبی و دیگر سرگرمی هایی که در فاصله ای به این نزدیکی از قطب شمال در اختیارشان گذاشته می‌شود آن‌ها را به خود می‌خواند.
جالب است بدانید که ساخت این هتل پروژه ای یک ساله است و در حد فاصل ماه می‌تا آوریل ۵،۰۰۰ تن یخ از رودخانه تأمین شده و در بهار و زمستان در یخچال‌های عظیم صنعتی نگهداری می‌شوند. سپس تنها طی دو ماه (نوامبر و دسامبر) این هتل ساخته می‌شود و دوباره در اواسط ماه آوریل که همه چیز شروع به ذوب شدن می‌کنند، این ساختۀ دست بشر نیز به طبیعتِ مولدِ خویش باز خواهد گشت.
بنابراین اگر شما هم تصمیم سفر به این این هتل یخی را دارید خیالتان راحت باشد چون همانطور که می‌توانید در اتاق‌های یخ زده اما زیبای هتل شب را سپری کنید در عین حال اگر مایل بودید می‌توانید در اتاق‌های گرم تعبیه شده در دیگر هتل این منطقه نیز اقامت کنید.
هتل یخی لوکس
هتل یخی لوکس
هتل یخی لوکس
هتل یخی لوکس

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]