فلامینگوها چگونه بر روی یک پا با حفظ تعادل می‌خوابند ؟

فلامینگوها چگونه بر روی یک پا با حفظ تعادل می‌خوابند ؟

فلامینگوها به راحتی می‌توانند روی یک پا بایستند ، آن هم بدون محدودیت زمان. این موجودات صورتی رنگ حتی قادرند در این وضعیت بخوابند. حالا شما سعی کنید روی یک پا بایستید، پس از مدتی تلوتلو خوردید یا دیگر قادر به حفظ تعادل خود نبودید؟ ظاهرا این ویژگی تنها مختص فلامینگوهاست.
این محقق و تیمش که بر روی حرکات جنبشی حیوانات از نظر نورولوژیکی و بیومکانیکی مطالعه می‌کنند مدت‌ها قبل تصمیم گرفتند پاسخی برای این سوال پیدا کنند. آنها به دلیلی رسیدند که تفاوت بسیاری با نتایج قبلی داشت: همه چیز به کاهش تلاش عضلانی برمی‌گردد.
این یافته‌ها می‌تواند کاربردهای بهتری برای آدم‌واره شناسی ، آتل‌های ارتوپدی، اعضای مصنوعی و درمان‌های متمرکز برای مشکلات عصبی و حفظ تعادل به ارمغان آورد.
اما محققان استدلال می‌کنند که ارائه پاسخی واضح درمورد چگونگی ایستادن طولانی مدت فلامینگوها نیز دارای ارزش زیادی است.
به گفته چانگ، فلامینگوها تنها پرندگانی نیستند که می‌توانند روی یک پا بایستند. تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که فلامینگوها برای جلوگیری از خستگی عضلات یا حفظ حرارت بدن این کار را می‌کنند.
در مطالعه جدید، محققان برای بررسی پرندگان زنده به باغ وحش آتلانتا رفتند که دارای بزرگ‌ترین دسته فلامینگوهای شیلیایی در آمریکاست. آنها همچنین دو جسد فلامینگو از باغ وحش بیرمنگام را مطالعه کردند و برای بررسی اسکلت‌های فلامینگو به موزه دانشگاه کالیفورنیا در برکلی مراجعه کردند.
یافته‌ها نشان می‌دهد که اعضای سکون گرانشی به پرنده کمک می‌کند تا در حالی که روی پایی به نازکی نی ایستاده است، وزن خود را تحمل و تعادل خود را حفظ کند.
آناتومی خاص این پرنده، طرز ایستادن ماهرانه و نیروی جاذبه با هم ترکیب شده تا این توانایی را برای فلامینگو فراهم کند. جالب است بدانید ایستادن طولانی مدت شامل قفل شدن استخوان‌‌ها در پوزیشن خاصی نمی‌شود؛ آناتومی منحصر به‌فرد فلامینگو لازمه این حالت است.
تینگ می‌گوید: «بیومکانیک‌هایی مانند این، وقتی که فلامینگوها روی یک پا می‌ایستند، بسیار پایدار می‌شوند. بدین ترتیب فلامینگوها، بدون نیاز به فعالیت‌های عضلانی، قادر به حفظ پوزیشن ایستادن خود می‌شوند. اگر آنها وضعیت خود را از حالت یک پا به حالت دوپا تغییر دهند، شرایط به کلی تغییر می‌کند. تنها پوزیشن ایستادن روی یک پا توانایی پشتیبانی وزن کل بدن جانور را دارد.
بخش غیرفعال اعضای سکون گرانشی فلامینگو نیازمند کنترل عضلانی یا عصبی فعال بسیار کمی است. افرادی که مبهوت این هستند که بدن بزرگ کرکی و صورتی رنگ فلامینگو چگونه روی یک پای نازک می‌ایستد باید بدانند که مفصل که در قسمت میانی پا وجود دارد در واقع یک مچ پا است نه یک زانو.
با این حال و به اعتقاد این محققان بیشتر افراد نمی‌دانند که مفصل زانو و لگن در اکثر پرندگان در معرض دید قرار نمی‌گیرند. آنها در نزدیکی بدن هستند؛ در واقع پشت بال‌های پرنده قرار می‌گیرند. ران‌های فلامینگو کاملا افقی هستند».
آزمون ایستادن روی یک پا یا به اصطلاح«تست فلامینگو» قبلا به عنوان آزمایشی برای تشخیص اختلالات تعادل در انسان مورد استفاده قرار می‌گرفت. این عمل با کمک صفحات فشار، وسیله‌ای برای اندازه‌گیری تعادل، نیرو و اطلاعات دیگر انجام می‌شد.
فلامینگوها چگونه بر روی یک پا با حفظ تعادل می‌خوابند ؟
فلامینگوها چگونه بر روی یک پا با حفظ تعادل می‌خوابند ؟
فلامینگوها چگونه بر روی یک پا با حفظ تعادل می‌خوابند ؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]