پل شانس !

پل شانس !

به تازگی یک پل پیاده‌ی منحنی با الهام از نوار موبیوس در شهر چانگشا چین افتتاح شده و به افراد پیاده اجازه می‌دهد که از مسیرهای متنوعی بر فراز رودخانه‌ی Dragon King Harbour عبور کنند. «پل گره‌ی شانس» در طول مسیر خود به مراتب بالا و پایین رفته و مناظر شگفت انگیزی را به رودخانه، دریاچه‌ی Meixi، شهر چانگشا و همچنین رشته کوه‌های اطراف فراهم می‌کند

طراح این پل شرکت معماری NEXT می‌باشد که دفاتری در آمستردام و پکن دارند. سه سال پیش از آنها دعوت به عمل آمد تا در رقابتی بین المللی برای طراحی یک پل جدید در منطقه‌ی در حال توسعه‌ی new lake شرکت کنند. طرح برگزیده یا همان پل گره‌ی شانس، ایده‌ی خود را از هنر چینی گره زدن تزئینی الهام گرفته است. در هنرهای عامیانه‌ی چینی، گره نماد شانس و کامیابی است. این پل که سطوح متفاوتی – لبه‌های رودخانه، خیابان و پارک- را در ارتفاع‌های متفاوت به هم متصل می‌کند، به معنی واقعی کلمه و همین طور از نقطه نظر استعاری این مسیرها را به هم گره زده است.

شریک شرکت معماری NEXT به نام Jiang Xiaofei در پکن عنوان می‌کند: «پل گره‌ی شانس چیزی بیش از یک پل و واسطه‌ی ارتباطی بین دو طرف رودخانه است. در حقیقت موفقیت این پل در کنار هم آوردن فرهنگ‌های مختلف و در تلفیق تاریخ، تکنولوژی، هنر، نوآوری، معماری و مناظر نهفته است.»
پل شانس !
پل شانس !
پل شانس !
پل شانس !

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]