وقتی نیت سفر دارید با مانعی به نام پول، چه باید کرد؟

وقتی نیت سفر دارید با مانعی به نام پول، چه باید کرد؟

رزرو هتل های ایران

هیچ سفری بدون در نظر گرفتن مقصدی خاص معنا ندارد و این مقصد می تواند هزینه بردار و گران باشد. مسافرت شما چه با قطار باشد چه هوایی یا اتومبیل شخصی، باز هم مقدار قابل توجهی از بودجه شما را مصرف خواهد کرد. بنابراین این که بتوانید از هر مقصدی لذت ببرید، یک توانایی فوق العاده به حساب می آید. حتی اگر خود شهر یا منطقه برایتان جذابیت نداشت، می توانید از معماری، آداب و رسوم خاص مردم و دیدار با آنها، غذاهای ویژه و مواردی از این دست برای تفریح و لذت هرچه بیشتر از سفرتان بهره بگیرید. حتی اقامتگاه شما نیز می توانید به تنهایی یک جاذبه گردشگری خاص باشد.

به عنوان مثال در سال های اخیر در کنار برخی از هتل های ایران که ساختاری متفاوت و جذاب داشته یا معماری منحصری به فردی دارند مانند هتل صخره ای لاله کندوان تبریز، اقامتگاه های بوم گردی منحصری به فردی نیز در بسیاری از شهرهای ایران تاسیس گشته که یک شب اقامت در این مکان ها خود به تنهایی جذابیت های خاص و شگفت انگیزی را به دنبال دارد.
حال مساله اصلی این است. با توجه به اینکه برای تصمیم گیری در خصوص مقصد سفر جنبه های مختلفی وجود دارد اما اگر پول یک مانع باشد شرایط متفاوت بوده و اساس تصمیم گیری فرق می کند.

بنابراین اگر هدفتان سفر بوده و پول مانع باشد چگونه برای مقصد تصمیم می گیرید؟
در این شرایط بیش از یک راه برای انتخاب مقصد وجود دارد :
رزرو هتل های ایران

- آیا در اطراف و نزدیکی شما شهری وجود دارد که شما هنوز کشفش نکرده اید و با چند ساعت رانندگی به آن می رسید؟ برای سفر لزومی ندارد تا یک مکان معروف و خاص به عنوان مقصد انتخاب شود. بعضی وقتها در نزدیکی محل زندگی خود نیز می توانید با چند ساعت رانندگی به شهری کوچک با طبیعتی خارق العاده و ناشناخته برسید. و یا حتی امکان دارد به یک شهر بزرگ سفر کرده اما از جاذبه های گردشگری شهرهای بسیار نزدیک آن غافل باشید. مثلا اگر در یک سفر خانوادگی با خودرو شخصی تان به شهر یزد رفته و چند روزی در یکی از هتل های یزد اقامت دارید، هرگز شانس گشت و گذار نیم روزه در اردکان و میبد را از خود دریغ نکنید.
- مقصد را بر اساس ارزانترین پرواز و هتل انتخاب کنید.
چرا که نه؟ خیلی هم جذاب است. اگر فقط نیت سفر و تفریح کرده اید حتما این شیوه را انتخاب کنید، به سایت های رزرو بلیط بروید و شهرهایی که ارزان ترین پروازها را دارند در لیست انتخاب ها قرار دهید. به عنوان مثال در بازه ای خاص ناگهان می بینید بلیط هواپیما به شهر کیش به طرز شگفت انگیزی ارزان است، احتمال زیاد این نرخ پایین را همزمان برای رزرو هتل در کیش هم مشاهده خواهید کرد. در نتیجه برای چند روز آینده خود سفر بسیار ارزان قیمتی ترتیب داده اید و این اتفاق واقعا شیرین و خوشحال کننده است.
- آیا مقصدی وجود دارد که در آن برای شما امکان اقامت رایگان فراهم باشد؟ مثلا پسر عمویتان برای مدتی به ماموریت کاری رفته و خانه او در شهر مشهد خالی است؟ یا دوست خانوادگی شما ویلایی در شمال دارد که از آن استفاده نکرده و بارها به شما پیشنهاد اقامت در آنجا را کرده است؟ از آنجایی که بخش اصلی هزینه های یک سفر مربوط به محل اقامت می شود، داشتن این چنین شرایطی تاثیر به سزایی در انتخاب مقصد خواهد داشت.
تنها با اندکی خلاقیت در برنامه ریزی سفر و محدود نکردن خود در انتخاب مقصد، می توانید یک سفر عالی را بدون فشار مالی و صفر کردن حساب بانکی خود تجربه کنید.


وقتی نیت سفر دارید با مانعی به نام پول، چه باید کرد؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]