چند نکته در مورد خرید تورهای داخلی در روزهای تعطیل

چند نکته در مورد خرید تورهای داخلی در روزهای تعطیل

تورهای مسافرتی امروزه در هر شرایطی بخش جدایی ناپذیر از زندگی بسیاری از مردم شده است. اگرچه شرایط نامناسب اقتصادی تاثیر بسزایی بر آمار سفرهای داخلی و خارجی داشته است، اما با این وجود هنور هم استقبال مناسبی از افرتی می‌شود. متاسفانه به علت عدم کنترل مناسب بر نرخ پرواز و هتل در ایام مختلف سال نرخ تورها دارای نوسان بسیار شدیدی می‌شود و تورم قیمت بعضا باورنکردنی است. با توجه به این عدم کنترل، بهترین کار بررسی نحوه خرید تورها در روزهای مختلف سال است. با توجه به اینکه نوسان نرخ تورهای داخلی بیشتر از خارجی است در ادامه به چند نکته جهت راهنمایی در خرید تورهای داخلی میپردازیم. شایان ذکر است که منظور از تورهای داخلی تورهای هوایی چارتری شامل تور کیش، تور قشم و تور مشهد است.

تور کیش
جزیره کیش یا توجه به سواحل مرجانی و چشم اندازهای طبیعی و همچنین امکاناتی که در سال‌های اخیر در اختیار گردشگران قرار گرفته از محبوبیت بالایی برخوردار است و تور کیش معمول‌ترین روش برای سفر به جزیره کیش است.
تنوع زیاد پروازهای چارتری و هتل‌ها در این جزیره باعث شده در برخی از ایام سال نرخ تورها با کاهش بسیار زیادی همراه باشد. این ایام شامل ماه مبارک رمضان، ماه‌های حرام سال مانند محرم سفر، نیمه دوم فروردین تا اواسط تیر میباشد. البته در زمستان و پاییز هم بعضا تورهای آفری و ارزان هم عرضه می‌شوند که بیشتر متوجه اوایل هفته هستند.

اما نکته مهم‌تر خرید تورهای کیش در اعیاد، تعطیلات رسمی و در مجموع روزهای پیک می‌باشد. توصیه اکید می‌شود برای خرید این نوع تورها از چند روز و حتی ماه قبل اقدام نمایید. چراکه با نزدیک‌تر شدن به اعیاد و تعطیلات رسمی نرخ تور بیشتر می‌شود و بعضا مجبور می‌شوید تور را با چند برابر قیمت خریداری کنید. به عنوان مثال تورهای نوروز را حداقل 1 ماه از قبل خریداری کنید. البته تورهای کیش در اعیاد و جشن‌ها یا با پیک نرخ همراه میشود و در شهادت‌ها یا توجه به بسته بودن تئاتر‌ها و جشنواره‌ها و جنگ‌ها و کنسرت‌ها چندان با پیک نرخ مواجه نمی‌شود.

تور قشم
تورهای قشم نیز همانند کیش هستند وتاریخ‌های افت و پیک قیمت آن نیز مشابه تور کیش است. با این تفاوت که در تورهای قشم با توجه به اینکه پرواز محدودیت دارد و بعضا پروازها سیستمی هستند تورها با نرخ بیشتری نسبت تور کیش عرضه میشود. الیته نوسان نرخ آن نیز همانند تورهای خارجی نظیر تور پاتایا ، تور پوکت و کلا تورهای خارجی شرق آسیا کمتر است.

تور مشهد
مشهد مقدس بیشتر از هر مکان دیگری در ایران پذیرای گردشگران است که بسیاری از آنها از طریق تور مسافرت می‌کنند. تورهای مشهد بیشتر هوایی و بعضا زمینی با قطار هستند و معمولا با نرخ کمتری نسبت تورهای کیش و قشم عرضه میشود و اکثرا فول برد (صبحانه،ناهار و شام) هستند. تورهای مشهد بر خلاف کیش در ایام ماه مبارک رمضان و ماه محرم سفر و همچنین شهادت با نرخ بالا و در زمستان و اواخر پاییز با نرخ کمتری عرضه می‌شود و نمکات خرید تور مانند کیش متوجه مشهد نیز هستند.

در ادامه به نقل از وبسایت http://تورکیش-تورمشهد.com/ به برخی از ابهامات خرید تورهای داخلی در قالب سوال و جواب میپردازیم:

سوال: تور کیش شامل چه چیزهایی است؟
جواب: تور کیش عموما شامل بلیط هواپیما رفت و برگشت, اقامت در هتل , استقبال فرودگاهی , صبحانه به صورت بوفه و تخفیفات گردشگری می‌باشد. به صورت خاص برخی هتل‌ها تور را با نهار عرضه می‌کنند . برخی هتل‌ها نیز ترانسفر برگشت دارند.
________________________________________
سوال: آیا امکان کنسلی تور کیش وجود دارد ؟
جواب: اگر پرواز به صورت سیستمی باشد امکان کنسلی پرواز وجود دارد البته با درصد جریمه. اگر پرواز به صورت چارتر باشد امکان کنسلی وجود ندارد و پرواز سوخت کامل می‌شود. کنسلی هتل هم به شرط فروش مبلغ با درصد جریمه بازگردانده می‌شود.
________________________________________
سوال: چرا تور کیش به صرفه‌تر است؟
جواب: زیرا در تور کیش , پرواز به صورت چارتر و هتل‌ها به صورت گارانتی می‌باشد. در صورتی که اگر به صورت جداگانه اقدام به سفر نمایید باید هتل را با نرخ آزاد خریداری نمایید و اگر بلیط از فرودگاه خریداری شود چند برابر بلیط چارتر است.
________________________________________
سوال: نرخ تور کیش برای رده‌های سنی مختلف چگونه است؟
جواب: برای افراد بالا ی 5 سال تور , کامل محسوب می‌شود یعنی شامل پرواز و هتل. برای افراد بین 2 تا 5 سال فقط هزینه پرواز محسوب می‌گردد. برای افراد زیر 2 سال هزینه بین 100/000 تا 120/000 تومان به عنوان بیمه پرواز استرداد می‌گردد.
________________________________________
سوال: مدارک لازم جهت ثبت نام تور کیش چیست؟
جواب: مدارک شامل اسامی (نام و نام خانوادگی به همراه پیشوند و پسوند در صورت وجود ) و شماره ملی.
________________________________________
سوال: مدارک لازم جهت دریافت کارت پرواز در فرودگاه و پذیرش هتل چیست؟
جواب: همراه داشتن کارت ملی جهت دریافت کارت پرواز و شناسنامه جهت پذیرش هتل الزامی است.
________________________________________
سوال: در صورت نداشتن محرمیت شرعی امکان پذیرش هتل وجود دارد؟
جواب: به هیچ عنوان امکان پذیرش هتل در صورت نداشتن محرمیت شرعی وجود ندارد. دقت شود محرمیت کلیه افراد نسبت به همدیگر در صورت اسکان در یک اتاق در هتل الزامی است. به عنوان مثال امکان اسکان 2 زوج در یک اتاق وجود ندارد.

سوال: ساعت پذیرش و تخلیه هتل چگونه است ؟
جواب: ساعت تحویل اتاق 14 و تخلیه اتاق 12 می‌باشد و هتل هیچ گونه تعهدی در قبال واگذاری اتاق خارج از محدوده ذکر شده ندارد.
چند نکته در مورد خرید تورهای داخلی در روزهای تعطیل

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]