کوچکترین کشور جهان با جمعیت 3 نفری

کوچکترین کشور جهان با جمعیت 3 نفری

شاید فکر کنید این یک شوخی است ولی باید بگویم در این جهان بزرگ هر چیزی می‌تواند اتفاق بیفتید.
جمهوری مولوسیا ریز کشور و کوچکترین کشور جهان با جمعیتی شامل سه نفر و سه قلاده سگ است که در در ابتدا تنها شامل خانه، حیاط و حیاط پشتی رئیس‌جمهور آن بود و سه نفر جمعیت داشت کل مساحت آن 6 هکتار است. اکنون این ریزکشور، کمی ریز، توسعه یافته و جاذبه‌های گردشگری ریزی نیز دارد.
مولوسیا توسط کِوین باو (Kevin Baugh) در نزدیکی نوادا (از ایالت‌های غربی آمریکا) در سال ۱۹۷۷ تأسیس شد. نام مولوس از کلمه مورو که در زبان اسپانیایی به معنی تپه کوچک صخره‌ای است گرفته شده‌است. جمعیت این ریزکشور در حال حاضر به 14 نفر رسیده است که خود رئیس جمهورو پسرانش هم جزیی از این جمعیت هستند.

"کیوین بو" رئیس جمهور این ریزکشور، دوست دارد با لباس‌های یک دیکتاتور ظاهر شود به همین دلیل لباس‌های پر زرق و برق نظامی می‌پوشد؛ عینک دودی بزرگ به چشم می‌زند و رفتارهای جدی دارد.

همچنین افراد برای ورود به جمهوری مولوسیا، نیازمند دریافت ویزا و گذرنامه هستند. ویزا توسط رئیس جمهور مولوسیا صادر می‌شود و او خود شخصا در گذرنامه ها، مهر ورود می‌زند. بر اساس گفته رئیس‌جمهور مولوسیا، شهروندان ریزکشورهای آندورا، لیختن‌اشتاین، سان مارینو، موناکو، سبورگا و "هر کشور دیگری به رسمیت شناخته شده بوسیله مولوسیا” از دریافت ویزا مستثنی است.
جالب اینکه در این جمهوری علاوه بر قایق کوچک، یک قطار کوچکی وجود دارد که تنها برای کودکان قابل استفاده است و به وسیله برق کار می‌کند که در واقع جزیی این قایق از نیروی دریایی این کشور است.

وزارتخانه‌ها و کارها معمولاً به عهده دوپسرش وتنها ساکنان مولوسیا است که وظیفه اداره وزارت اطلاعات وجنگ وظیفه اصلی اشان به شمار می‌آید مولوسیا البته در طول این مدت زمین‌های بیشتری خریده ورفاه وامکاناتش را بیشتر کرده است ولی جمعیت مشکل اصلی است هرچند که سالانه گردشگران زیادی به مولوسیا می‌ایند اما هیچ‌کدام تا به حال در ان ساکن نشده‌اند پس معلوم است که اداره امور داخلی و دفاع از کشور ان هم فقط با سه نفر کار دشواری است مخصوصاً اینکه مولوسیا درآمد خاص مورد توجهی ندارد.
سایت ویکی پدیا هم نوشته است: جمهوری مولوسیا یک ریزکشور است که تاکنون به جز تعدادی ریز کشور، از سوی هیچ کشور دیگر جهان به رسمیت شناخته نشده است.
البته به گفته خود رئیس جمهور این ریز کشور ، مولوسیا بارها مورد حملات نیروهای خارجی قرار گرفته و جنگ هایی نیز تجربه کرده است.
(جنگ سگ مرده واقعه‌ای بود که در آن مرزهای مولوسیا از جانب آمریکایی‌ها تهدید شد. در ۳ جولای ۱۹۹۹ جسد یک سگ مرده بدون اجازه توسط نیروهای آمریکایی در مولوسیا دفن شد که این اقدام از سوی جمهوری مولوسیا به‌عنوان تهدید مرزهای این کشور در نظر گرفته شد. در ابتدا دولت مولوسیا تلاش کرد این موضوع را با مذاکره حل کند. اما در نهایت به دلیل بی‌توجهی آمریکایی‌ها نسبت به برداشتن جسد سگ، بین آنها نزاع و درگیری رخ داد که ارتش مولوسیا در این جنگ توانست پیروز شود و جسد سگ از این کشور خارج شد. اکنون در آن مکان، مجسمه‌ی سگی نصب شده که یادآور بیزاری از جنگ و رفتارهای غیرانسانی بشر با همنوعان خویش است.
اخیرا مولوسیا مورد هجوم داگلاس واکر (Doug Walker) کمدین/ستاره سریال‌های اینترنتی و دوستان وی قرار گرفت. آن‌ها این کشور را زیر سلطه خود گرفتند و نام آن را به کیکاسا تغییر دادند، اما در نهایت مولوسیا به حاکمان حقیقی خود بازگردانده شد.
دراین کشور مصرف برخی مواد غذایی از قبیل پیاز و گربه ماهی و استفاده از برخی کالاها از جمله سلاح گرم، لامپ نئون و هرنوع اقلام وارداتی از تگزاس به استثنای آهنگ‌های کلی کلارکسون ممنوع است.

سرود ملی این ریزکشور شامل این کلمات است: "مولوسیا، کشوری در بیابان بوسیله کوین باو”.
کوچکترین کشور جهان با جمعیت 3 نفری
کوچکترین کشور جهان با جمعیت 3 نفری
کوچکترین کشور جهان با جمعیت 3 نفری
کوچکترین کشور جهان با جمعیت 3 نفری
کوچکترین کشور جهان با جمعیت 3 نفری

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]