راهنمای سفر به مشهد

راهنمای سفر به مشهد

مشهد به عنوان دومین شهر مذهبی جهان در بین مسلمانان شناخته شده است. تور مشهد به عنوان یکی از پر طرفدارترین تورهای داخلی، مقصد مناسبی برای یک سفر زیارتی و سیاحتی است. با توجه به آب و هوای شهر مشهد که در تابستان گرم و خشک و در زمستان سرد و مرطوب است بهترین فصل سفر به مشهد، بهار و پاییز است.

خصوصا اگر با تور زمینی مشهد عازم سفر هستید در توقف های قطار مشهد برای نماز، کمتر نسبت به تغییرات آب و هوایی اذیت خواهید شد. اگر برای تعطیلات خود تور مشهد قطار را انتخاب کرده اید با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از اقلیم و مراکز گردشگری شهر مشهد در اختیار شما قرار دهیم.


اقتصاد شهر مشهد

شهر مشهد که در دوره افشاریان پایتخت ایران بود، بعد از تهران یکی از کلان شهر های ایران است. پس دور از انتظار نیست که این شهر یکی از قطب های اقتصادی کشور نیز باشد.
به علت وجود حرم امام رضا و دیگر اماکن مذهبی و گردشگری در این شهر، هتل ها، بازارها و به طور کلی فعالیت های خدماتی، توریستی برای گردشگران و زائران تور ارزان مشهد ، رونق چشمگیری داشته است که بالطبع باعث رونق اقتصادی نیز می شود. طبق آخرین آمار سالانه بیش از 27 میلیون نفر از طرق مختلف من جمله تور مشهد قطار، عازم شهر مشهد می شوند و از مراکز گردشگری مشهد شامل مراکز مذهبی، تاریخی، مراکز خرید بازدید میکنند.


راهنمای سفر به مشهد

محصولات کشاورزی همچون زعفران، خشکبار، انواع آجیل، زرشک هم همیشه در سوغاتی های مسافران تور مشهد، به چشم میخورد. علاوه بر این از دیگر محصولات کشاورزی مشهد می توان به جو، غلات، صیفی جات، سیب، گلابی، چغندر، پنبه، نخود، هلو و محصولات جالیزی هم اشاره کرد.
در شهر مشهد معادن مهمی همچون معدن سنگ، معدن نمک، معدن گچ و معدن سنگ مرمر وجود دارد که هر کدام به نوعی باعث رونق اقتصادی در این شهر می شوند.
از فعالیت های صنعتی مهم که در شهر مشهد رونق دارند نیز باید به صنایع غذایی، صنعت چرم، صنایع فلزی، پوشاک، مصالح ساختمانی و البته از همه مهمتر صنایع دستی اشاره کرد.


تفریح در مشهد

برای تفریح در مشهد گزینه های زیادی پیش روی دارید. مراکز گردشگری، مراکز زیارتی، مراکز خرید، سینما از جمله مواردی هستند که می توانید در برنامه تور مشهد خود جای داده و سفر خاطره انگیزی برای خود رقم بزنید. در ادامه لیستی از این مراکز را به همراه آدری برای شما گردآوری کرده ایم.


مکان های زیارتی شهر مشهد

از مهم ترین مکان های زیارتی مشهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
آستانه متبرکه امام‌زاده یحیی(ع) : که محل دفن امام‌زاده یحیی بن حسین بن زید یکی از فرزندان زید بن علی بن حسین(ع) است و در ۵۰ کیلومتری شمال‌شرقی شهر مشهد واقع شده است. در نزدیکی این بارگاه، چشمه آب معدنی جریان دارد که اکثر مسافران تور ارزان مشهد از آب این چشمه استفاده میکنند.


راهنمای سفر به مشهد

آرامگاه پیر پالاندوز : که قدمت آن به دوران صفویه و سال 985 هجری قمری باز می گردد. در ضلع شرقی حرم امام رضا (ع) می توانید این آرامگاه را زیارت کنید.
آرامگاه خواجه مراد : خواجه مراد از اصحاب ویژه امام رضا بوده است. در سال های اخیر در اطراف این بارگاه به منظور رفاه حال مسافران تور مشهد امکانات رفاهی همچون رستوران، پارکینگ، زائرسرا، بازارچه تعبیه شده است.
آرامگاه خواجه اباصلت هروی: در جنوب شرقی و در ۵ کیلومتری شهر مشهد، آستان متبرکه امامزادگان سید ناصر و سید یاسر (علیهما السلام) واقع در ۴ کیلومتری منطقه ییلاقی طرقبه، گنبد خشتی مقبره امامزاده سید محمد از نوادگان موسی بن جعفر (سلطان غیاث‌الدین محمد) واقع در ابتدای خیابان طبرسی مشهد و آرامگاه خواجه ربیع از دیگر مراکز زیارتی مشهد هستند.


مراکز خرید مشهد

مجتمع تجاری الماس شرق مشهد: که مرکز فروش انواع لوازم لوکس و دکوری، خانگی، تلفن همراه، چینی و بلور، کیف و کفش، پوشاک و صنایع دستی است.
آدرس : مشهد ،انتهای بلوار خیام ،بلوار بهارستان ،مجتمع تجاری الماس شرق

مجتمع تجاری پروما مشهد : لوازم خانگی ،پوشاک ،زعفران، مواد خوراکی، میوه، انواع لباس، کیف و کفش، خشکبار در این مرکز خرید ارائه می شوند.
آدرس : مشهد، ضلع شمال شرقی میدان جانباز ،مجتمع تجاری پروما

مجتمع تجاری زیست خاور مشهد : یکی از قدیمی ترین مراکز خرید شهر مشهد که اقلامی همچون پوشاک و کیف و کفش و انواع سوغاتی مشهد در 4 طبقه از این مجتمع 15 طبقه به فروش می رسد.
آدرس: مشهد، ضلع جنوب غربی میدان شریعتی (تقی آباد)، جنب خیابان کوهسنگی ۲ ،مجتمع تجاری زیست خاور

مجتمع تجاری آلتون مشهد : یکی از لوکس ترین مراکز خرید مشهد که محل ارائه انواع لوازم آرایش، چرم و کیف و کفش و ... جهت فروش است.
آدرس: مشهد، بلوار دانشگاه، بین دانشگاه ۲۲ و ۲۳ ،مجتمع تجاری آلتون

مجتمع تجاری وصال مشهد : در این مرکز خرید انواع پوشاک و کیف و کفش و لوازم خانگی و لوازم آرایش را میتوانید تهیه کنید.
آدرس : مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، بلوار بهارستان، جنب مجتمع تجاری الماس شرق


پارک های مشهد

پارک ملت مشهد : یکی از بزرگترین پارک های مشهد که مورد توجه شمار زیادی از گردشگران تور مشهد است و از جمله ویژگی های این پارک می توان به وجود شهر بازی در آن اشاره کرد.
آدرس: مشهد، میدان آزادی (فلکه پارک)، ابتدای بلوار وکیل آباد ،پارک بزرگ ملت

پارک مینیاتوری مشهد : در این پارک ماکت هایی از آرامگاه عطار نیشابوری، پل خواجو، تخت جمشید و آرامگاه فردوسی و چند ماکت دیگر جای داده شده است.
آدرس پارک مینیاتوری : مشهد، بزرگراه میثاق، بلوار الهیه، بلوار سجادیه، سجادیه ۲۶ ،پارک مینیاتوری

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد: این پارک جنگلی با مساحت 70 هکتار، محل مناسبی بری گذراندن یک روز و صرف ناهار به همراه دوستان و خانواده است. این پارک در جوار منطقه ییلاقی طرقبه قرار گرفته است و به همین علت طرفداران زیادی دارد و جزو شلوغ ترین پارک های مشهد به شمار می رود.
آدرس پارک جنگلی وکیل آباد : مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد ،پارک جنگلی وکیل آباد


راهنمای سفر به مشهد

پارک کوهسنگی مشهد: در این پارک سنگی زیبا نصف روز را می توانید سپری کنید و با بالا رفتن از کوه سنگی و عکس گرفتن در مسیر اوقات خوشی داشته باشید. فراموش نکنید برای بالا رفتن حتما از کفش مناسب ورزشی استفاده کنید. پارک کوهسنگی بعد از پارک ملت بزرگترین پارک شهر مشهد است.
آدرس: مشهد، انتهای بلوار کوهسنگی ،پارک کوهسنگی


سینماهای مشهد

پردیس سینما هویزه مشهد : واقع در خیابان دانشگاه، نبش چهارراه گلستان ،پردیس سینما هویزه
بد نیست بدانید این سینما که در گذشته با نام سینما دیاموند معروف بود، در سال 1347 افتتاح شد و در آن زمان یکی از مجلل ترین سنماهای خاورمیانه به شمار میرفت. امروزه نیز یکی از مدرترین سینماهای کشور محسوب می شود.
سینما سیمرغ مشهد : شهرک غرب (قاسم آباد) ، ضلع شمالی میدان مادر ،پردیس سینما سیمرغ
سینما پیروزی مشهد : بلوار پیروزی، بین میدان حر و چهارراه کوثر ،سینما پیروزی
سینما قدس مشهد : خیابان پاسداران (جم سابق)، جنب هتل جم ،سینما قدس
سینما آفریقا مشهد : واقع در ضلع جنوب غربی میدان شریعتی ( میدان تقی آباد سابق) ،سینما آفریقا
شهر مشهد به عنوان دومین شهر پهناور کشور، مراکز گردشگری و تفریحی بسیاری دارد که ما در این مقاله به تعدادی از آنها اشاره کردیم. چنانچه قصد رزرو تور ارزان مشهد دارید با مراجعه به وب سایت آرشین پرواز و تماس با کارشناسان ما میتوانید جهت رزرو اقدام کرده و با خیال آسوده برنامه ریزی سفر خود را به ما بسپارید.



آرشین پرواز

وب سایت: www.arshinparvaz.com

آدرس : تهران – خیابان شریعتی – خیابان شهید بهشتی (عباس آباد) – نرسیده به چهارراه اندیشه – پلاک ۴۰ -طبقه اول – واحد ۲
تلفن تماس جهت رزرو تورهای داخلی : ۸۶۰۲۶۸۹۰-۰۲۱
تلفن تماس جهت رزرو تورهای خارجی : ۸۸۴۲۳۴۶۲ -۰۲۱
در خارج از ساعات اداری می توانید با شماره ۰۹۱۲۹۴۵۳۶۶۸ ( آقای سیفی ) تماس حاصل کنید.

راهنمای سفر به مشهد

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]