زیباترین بازارهای ایران کدامند؟

زیباترین بازارهای ایران کدامند؟

بازارها از اولین جاهای دیدنی‌ای هستند که دل‌مان می‌خواهد در سفر به بقیه شهرها آنها را ببینم، جاهایی که پرشور و سرزنده‌اند و گشت و گذار در آنها می‌تواند روزمان را بسازد. بازار هر شهری مهمترین جایی‌ست که می‌توان سوغات آن شهر را از آن خرید و ما در این نوشته درباره زیباترین و بهترین بازارهای ایران نوشته‌ایم.


سفر به کیش
بازار تهران

کمتر کسی‌ست که به تهران بیایید و برای دیدن بازار تهران وقت نگذارد. بازار تهران، یادگار دوره صفویه و یکی از جاهایی‌ست که همه چیز را می‌توان ارزان‌تر از بقیه نقاط شهر خرید.
در این بازار که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می‌شود، راسته‌ها و بازارهای کوچک و بزرگ زیادی وجود دارد، اما یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌هایش بازار فرش و پارچه است. تخته‌های فرش را جلویتان ورق می‌زنند و شما را غرق در یک عالمه رنگ و طرح می‌کنند.
در اطراف این بازار جاهای دیدنی زیادی هست، کاخ گلستان در میدان ارگ، محله عودلاجان در محدوده ناصرخسرو، موزه پست در محدوده میدان امام خمینی، موزه ایران باستان و خیابان سی‌تیر، همه از جاهایی هستند که در محدوده بازار قرار گرفته‌اند. بازار تهران در میدان 15 خرداد واقع است و با مترو می‌توان به آن رسید.
اگر به تهران سفر کردید و خواستید در این شهر هتل رزرو کنید، رزرو هتل های تخفیف دار در تهران می‌تواند کم کردن هزینه‌های سفرتان، موثر باشد.


بازار رضا مشهد

مشهد، بازارهای زیادی را در خودش جای داده، ولی برای هر مسافری، بازار رضا، جزو انتخاب‌های اول است. بازار رضا که در فاصله بسیار کمی از حرم امام هشتم شیعیان قرار دارد، محل اصلی خرید سوغات مشهد است. در این بازار، انواع ادویه، نبات، زرشک، نقره‌جات و پارچه‌های ترمه را می‌توان پیدا کرد. بازار رضا مربوط به دوران محمدرضا شاه پهلویست و نزدیک به یک کیلومتر است.


بازار اصفهان
بازار اصفهان

اصفهان، شهر پل‌ها و مساجد و بناهای تاریخی‌ست و در این شهر همه چیز تمام، بازاری قرار گرفته که یکی از زیباترین قسمت‌های شهر است. بازارقیصریه در میدان دیدنی نقش جهان؛ مثل بیشتر بناهای اصفهان مربوط به دوره شاه عباس اول است و هنوز هم نقاشی‌های سردر آن یکی از قشنگ‌ترین قسمت‌هاست. در این بازار دکان‌هایی وجود دارد که از چهارصد سال قبل تا امروز سرپا مانده‌اند. سوغات اصفهان را می‌توان از بازار قیصریه خرید، سوغاتی مثل گز، خاتم‌کاری، ظرف و ظروف مسی و بدلیجات و ادویه و بعد هم در میدان نقش جهان و مساجد اطرافش و بناهایی مثل عالی قاپو، چرخی زد.
تعداد هتل های اصفهان زیاد است و پیدا کردن هتلی با قیمت مناسب در این شهر کمی دشوار. بنابراین بد نیست به صفحه رزرو هتل های اصفهان با تخفیف نگاهی بیاندازید.


بازار وکیل شیراز
بازار وکیل شیراز

اولین بازاری که در شیراز حتما باید به آن سر زد، بازار وکیل است. بازار وکیل که جزو قدیمی‌ترینهاست، هم دیدنی است و هم می‌توان سوغات شیراز را از قسمت جنوبی آن خرید. این بازار مثل بیشتر بناهای شیراز، به دستور کریم خان زند ساخته شده و در دلش حمام و مسجد وکیل را هم جای داده. اگر جاجیم و گلیم بخواهید یا پارچه‌های رنگارنگ و ارزان، عرقیجات یا بهارنارنج و مسقطی همه را می‌توانید با قیمت مناسب از بازار وکیل که تا ساعت ۵ عصر باز است، بخرید.


بازار تبریز
بازار تبریز

بازار تبریز، بزرگترین و طولانی‌ترین بازار سرپوشیده دنیا و یکی از مراکز عمده خرید فرش است. در این بازار که قسمت اعظمی از آن را مغازه‌های فرش و تابلو فرش تشکیل داده، سراها و کاروانسراهایی وجود دارد که حیاط دارند و وقتی در آنها راه می‌روید صدای دفه زدن روی دار قالی را می‌شنوید و مغازه‌هایی که کارشان تعمیر و رفوی فرش است. بازار تبریز یک کیلومتر است و در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده. در اطراف این بازار، جاهایی مثل خانه مشروطه، جزو دیدنی‌هاست.
برای اقامت ارزران در این شهرها می‌توانید به صفحه سایت اسنپ تریپ بروید.

زیباترین بازارهای ایران کدامند؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]