ویزای تحصیلی و تحصیل در اتریش و تحصیل رایگان در اتریش و تحصیل پزشکی در اتریش و کار در اتریش

ویزای تحصیلی و تحصیل در اتریش و تحصیل رایگان در اتریش و تحصیل پزشکی در اتریش و کار در اتریش

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه مهاجرتی زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و کارشناسان ارشد رشته حقوق بین الملل دارای پیشینه ای قوی در امر مهاجرت و صدور ویزا میباشند، بر اساس تجربه این سال های مهاجرتی افراد زیادی به دنبال راه مهاجرتی ارزان و آسان و حتی بدون مدرک زبان میباشند و به منظور اینکه برای اخذ اقامت هر کشوری نیاز به کار کردن و پرداخت بیمه و مالیات هست، کشورهای دارای اقتصاد قوی گزینه بسیار مناسبی هستند.

اگر بخواهیم کشوری را معرفی کنیم که دارای ویژگی های بالا باشد، باید یادی از کشور اتریش کنیم زیرا که اتریش کشوری هست که دارای نظام آموزشی رایگان بوده و افراد بدون نیاز به مدرک زبان به راحتی میتوانند وارد این کشور شده و به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری سریعا وارد بازار کار شده و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری اتریش تبدیل و به اقامت و در آخر به تابعیت برسند.

تحصیل در اتریش

یکی از بهترین و آسان ترین راه مهاجرت به کشور اتریش، مهاجرت تحصیلی به کشور اتریش میباشد، سیستم آموزشی اتریش ترکیبی از آموزش کلاسیک و عالی با جدیدترین متد های تکنولوژی و پژوهشی می باشد که برای تحصیل در اتریش، فرد نیازمند ارائه مدارک اولیه و اخذ ویزای تحصیلی اتریش خواهند بود، برای افرادی که خواهان تحصیل در اتریش می باشند و مشغول به تحصیل در دانشگاه های ایران هستند، میتوانند از این فرصت طلایی استفاده کرده و انتقالی خود را به مراکز آموزش عالی بگیرند و با معادل سازی واحد های گذرانده به ادامه تحصیل در اتریش بپردازند.

ویزای تحصیلی و تحصیل در اتریش و تحصیل رایگان در اتریش و تحصیل پزشکی در اتریش و کار در اتریش

در صورتی که اشخاص دارای دیپلم ۱۲ ساله هستند و خواهان تحصیل رایگان بدون مدرک زبان در اتریش باشند در ابتدا باید در دانشگاه های سراسری روزانه کشور مبدا خود در رشته مورد نظری که قصد خواندن آن رشته در اتریش را دارند، قبول شده و به ادامه تحصیل در اتریش بپردازند. البته نظام تحصیلی در اتریش به دو صورت است یک مدل اینکه برای تحصیل باید هزینه تحصیل پرداخت کرد و مدل دیگر اینکه نظام تحصیلی رایگان که جهت آگاهی بیشتر مقاله تحصیل رایگان در اتریش را مطالعه فرمایید.

مقاطع تحصیلی مختلف تحصیل در اتریش

پیش نیاز

زبان تدریس

طول دوره (سال(

مقطع

پیش دانشگاهی+ قبولی در دانشگاه سراسری یا مدرک کاردانی

آلمانی

3

کارشناسی

کارشناسی + B2 آلمانی/ 7- IELTS 6.5

انگلیسی- آلمانی

2

کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد + B2 آلمانی / 7- IELTS 6.5

انگلیسی- آلمانی

3-5

دکترا

ویزای تحصیلی اتریش

تمامی اشخاصی که علاقه به تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی از جمله تحصیل پزشکی در اتریش برای مدت زمان ۶ ماه خواهند بود، باید برای ویزای تحصیلی اتریش به یکی از کنسولگری ها و همچنین سفارت های این کشور اقدام نمایند.

تایپ C ویزای شنگن: این نوع ویزا به متقاضیان مجوز میدهد تا در اتریش و تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شنگن برای مدت زمان ۹۰روز اقامت داشته باشند.

تایپ D ویزای شنگن: این نوع ویزا برای اقامت حداقل ۹۱ روز تا ۶ ماه برای افراد میباشد.

برای اقامت بیشتر از ۶ ماه و به منظور تحصیل طولانی مدت فرد نیازمند اقامت دانشجویی و اخذ ویزای تحصیلی اتریش خواهد بود و پس از ورود به کشور اتریش با این ویزا، فرد به مدت ۳ روز فرصت دارد تا اطلاعات محل سکونت و اقامت خود را ثبت نماید.

ویزای تحصیلی و تحصیل در اتریش و تحصیل رایگان در اتریش و تحصیل پزشکی در اتریش و کار در اتریش

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی بیشتر ۶ ماه

در قسمت زیر به مهم ترین مدارک برای اقامت دانشجویی میپردازیم:

  • ۲ قطعه عکس رنگی پاسپورت
  • ارائه پاسپورت معتبر همراه با یک نسخه کپی از ان
  • ارائه شناسنامه
  • گواهی محل سکونت در اتریش همراه با اجاره نامه (خانه، پانسیون و یا خوابگاه)
  • بیمه سلامت تا پوشش سقف ۳۰ هزار یورو
  • ارائه گواهی تمکن مالی از بانک برای مدت اقامت در اتریش
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه اتریش
  • بلیط پرواز برگشت از اتریش
  • تکمیل اپلیکیشن فرم ویزاهای نوع C و D
  • گواهی عدم سو پیشینه

کار در اتریش

معمولا پس از تحصیل و فارغ التحصیلی در اتریش افراد دنبال کار هستند و میخواهند از طریق کار به اقامت کشور اتریش برسند. جهت آگاهی از شرایط کار و کاریابی و همچنین نحوه ی تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری مقاله ی کار در اتریش را مطالعه کنید.

رشته های پر مخاطب به منظور اخذ ویزای تحصیلی اتریش

طی آمار به دست آمده، رشته های پزشکی به دلیل سخت بودن آزمون های ورودی مانند کنکور ایران، مخاطبان زیادی را برای تحصیل پزشکی در کشورهای خارجی به خود جذب کرده است، از آنجایی که کشور اتریش دارای نظام آموزشی رایگان میباشد مقصد فوق العاده ای برای تحصیل در رشته پزشکی در اتریش میباشد، البته این نکته را هم نیز باید متذکر شویم که تحصیل پزشکی در اتریش بدون هزینه، بدون مدرک زبان کاری بس دشوار خواهد بود.

تحصیل پزشکی در اتریش

متقاضیان باید موفق به قبولی آزمون های ورودی دانشگاه های پزشکی کشور اتریش به زبان آلمانی شوند و همچنین موفق به قبولی در رشته های پزشکی و یا پیراپزشکی در دانشگاه های سراسری روزانه کشور خودشان شوند.جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ی تحصیل پزشکی در اتریش مراجعه کنید.

تحصیل در مقطع لیسانس در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در اتریش تقریبا ۳ الی ۴ سال به طول می انجامد و فرد باید حتما هم قبولی دانشگاه های سراسری روزانه خود را داشته باشد و اشتغال به تحصیل نیز با خواند یک ترم یا دو ترم نیز داشته باشند.

هزینه تحصیل و زندگی در اتریش: برای ثبت نام در دانشگاه های اتریش فرد فقط باید هزینه ثبت نام اولیه در حد ۵۰۰ تا ۸۰۰ یورو پرداخت نماید و هزینه های زندگی در اتریش ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو میباشد. دانشجویان به راحتی میتوانند با هزینه ها ی پایین بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ یورو در ماه نیز از خوابگاه های دانشجویی استفاده نمایند.

اجازه کار حین تحصیل: برای دانشجویان به مدت ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار نیمه وقت وجود دارد.

برنامه های رشته های پزشکی در اتریش

در حال حاضر بیش از ۷۵۰۰ دانشجو در حال تحصیل پزشکی در اتریش (در بخش (MedUni وین میباشند که این بخش با ارائه بیش از ۱۲۰۰استاد، افراد زیادی را وارد جامعه پزشکی میکند.

دانشگاه های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران در اتریش

  1. University of Vienna
  2. Johannes Kepler University of Linz
  3. Med University Vienna
  4. Med University Graz
  5. Med University Innsbruk
  6. Karl-Franzens University Graz

در مقاله بالا اطلاعات جزئی در مورد کشور اتریش و یکی از پر مخاطب ترین نوع ویزا این کشور یعنی ویزای تحصیلی اتریش به منظور تحصیل اتریش ونحوه پذیرش و دریافت ویزا صحبت شد، پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از سایر کشورهای اروپایی و کشورهای انگلیسی زبان به خصوص برای تحصیل در رشته های پزشکی با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

ویزای تحصیلی و تحصیل در اتریش و تحصیل رایگان در اتریش و تحصیل پزشکی در اتریش و کار در اتریش

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]