مهاجرت تحصیلی به اتریش و کاریابی در اتریش و هزینه‌های زندگی در اتریش و ویزای کاری اتریش

مهاجرت تحصیلی به اتریش و کاریابی در اتریش و هزینه‌های زندگی در اتریش و ویزای کاری اتریش

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از برترین موسسات مهاجرتی کشور ارائه کننده ی خدمات برتر مهاجرتی با به کارگیری وکلای زبده آماده ی ارائه ی بهترین خدمات مهاجرتی بوده و در این زمینه بهترین کشورهای دنیا را فعالیت کرده و حتما توصیه میکند بهترین کشورهای دنیا را جهت مهاجرت انتخاب نمائید.

کشور اتریش حقیقتا و بدون مبالغه یکی از برترین کشورهای دنیا برای تحصیل، کار و بطور کلی زندگی است. پایتخت آن یعنی شهر وین در سال های اخیر همواره بهترین و یا دست کم جزء بهترین شهرهای دنیا برای زندگی معرفی گردیده است.

تلفیق هنر و صنعت، سنت و مدرنیسم، طبیعت و فناوری، از امتیازات اساسی جامعه اتریشی است که نگاه های زیادی را به خود معطوف داشته است. با توجه به رتبه اتریش در هر یک از شاخص های بررسی سطح کیفی زندگی، در میابیم که چرا این کشور مقصد اصلی بسیاری از مهاجران است.

مهاجرت به اتریش

برای مهاجرت به اتریش راه های متفاوتی وجود دارد که متقاضیان با توجه به شرایط خویش می توانند از طریق یکی از این راه ها اقدام نمایند. برخی از اصلی ترین راههای مهاجرت به کشور اتریش عبارتند از: سرمایه گذاری در اتریش، تحصیل در اتریش، کار در اتریش.

مهاجرت تحصیلی به اتریش و کاریابی در اتریش و هزینه‌های زندگی در اتریش و ویزای کاری اتریش

مهاجرت تحصیلی به اتریش

در حال حاضر پرتقاضاترین راه برای رسیدن به اتریش مهاجرت تحصیلی به اتریش است. جهت آگاهی از این روش به مقاله ی مورد نظر رجوع کنید و کسب اطلاعات لازم نمیئید.

اصولا تحصیل را می توان یکی از بهترین روش های مهاجرت به هر کشوری دانست. با تحصیل در هر کشوری می توان صاحب مهارت و تخصص در حوزه خاصی شد و بعدا با داشتن مهارت، به شغل خوب و پر درآمدی دست یافت. اتریش دارای یکی از با کیفیت ترین نظام های آموزشی دنیا است؛ مضاف آنکه تحصیل در این کشور حتی برای دانشجویان خارجی نیز رایگان می باشد. از اینرو با اخذ پذیرش تحصیلی در اتریش می توان به عنوان یک روش معقول و مطمئن، به این کشور مهاجرت کرد.

مهاجرت کاری نیز یکی دیگر از روش ها است که می تواند مستقیما به کسب اقامت منجر شود. مهاجرت کاری به اتریش نیز از همین قاعده تبعیت می کند. رسیدن به کار در اتریش شرایط و ضوابط خاص خود را دارد و معمولا از سه طریق قابل تحقق است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ویزای کاری اتریش

اتریش را می توان کشوری توسعه یافته و صنعتی دانست. این کشور با جمعیتی بیش از هشت میلیون نفر، یکی از پایدارترین و قوی ترین اقتصاد های دنیا را دارد. اتریش در منطقه اروپای مرکزی از وضعیت مطلوبی به جهت هزینه های زندگی بهره مند است بطوری که ساکنان آن به خوبی می توانند از پس مخارج زندگی خود برآیند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر به  مقاله  ویزای کاری اتریش مراجعه کنید.

مهاجرت تحصیلی به اتریش و کاریابی در اتریش و هزینه‌های زندگی در اتریش و ویزای کاری اتریش

طبق آخرین گزارشی که اتحادیه اروپا در سایت رسمی خود و برای سال 2018 منتشر کرده است، نرخ بیکاری در اتریش 4.8% است. همین گزارش، نرخ بیکاری در کشوری مانند آلمان را 3.4% اعلام می کند و این یعنی اختلافی اندک.

همانطور که در بخش قبلی ذکر شد، معمولا از سه طریق می توان به کار در اتریش رسید و ویزای کار اتریش را دریافت نمود: پیشنهاد شغلی (job offer)، جستجوی کار (job seeker) و کار پس از فارغ التحصیلی.

اگر کارفرمایی اتریشی یافت شود که حاضر شود شما را استخدام نماید، می توانید ویزای کار گرفته و به این کشور بروید. اما قوانین خاصی در این زمینه وجود دارد. برای آنکه کارفرمایی بتواند فردی خارج از اتحادیه اروپا را استخدام نماید، نخست باید آن موقعیت شغلی را به مدت سه ماه در کشور خویش و در مرحله دوم به مدت سه ماه در سطح اتحادیه اروپا آگهی نماید. چنانچه در هیچ یک از این دو مرحله، فرد واجد شرایطی یافت نشود، اکنون آن پیشنهاد شغلی معتبر خواهد بود.

اتریش همانند آلمان به جهت ظرفیت بالای اقتصادی و سیاستهای بازار کاری که دارد، سیستمی را برای جذب نیروی کار ماهر و متخص طراحی کرده است. این سیستم بر اساس امتیاز بندی و مبتنی بر فاکتورهایی از قبیل سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری و مدرک زبان می باشد. افرادی که موفق به دریافت دست کم 70 امتیاز از مجموع 100 امتیاز از این سیستم گردند، می توانند این ویزا را دریافت کرده و وارد خاک اتریش گردند؛ این افراد شش ماه فرصت دارند که بصورت حضوری به دنبال کار گشته و بتوانند کارفرمایی را بیابند که آن ها را استخدام نماید. در صورت موفقیت، اکنون ویزای کاری اتریش را دریافت خواهد کرد و اجازه خواهد داشت که به همراه خانواده در اتریش مشغول به کار و زندگی گردد.

و آخرین مورد نیز فرصت کاریابی و اشتغال پس از تحصیل در این کشور است. همانطور که بیان شد، دانشجویان بین المللی با پایان دوران تحصیل خود، فرصت معینی را دارند که به عنوان نیروی کار ماهر به دنبال کاری در زمینه رشته تحصیلی خود بگردند و در صورتی که موفق شوند، ویزای تحصیلی آن ها به ویزای کاری تبدیل می گردد. کاریابی در اتریش به سادگی شدنی است جهت آگاهی مقاله کاریابی در اتریش مطالعه کنید.

با استمرار اشتغال، به مقدار مقرر قانونی (حدودا پنج سال) و البته ادای تکالیف اجتماعی از قبیل پرداخت حق بیمه و مالیات، می توان درخواست اقامت آن کشور را نموده و متقابلا از حقوق اجتماعی آن بهره مند گردید.

هزینه زندگی در اتریش

اطلاع از هزینه زندگی در اتریش و تامین آن از اصلی ترین دغدغه های مهاجران به شمار می رود. هزینه زندگی در هر کشوری اصولا تا حدود زیادی به سبک زندگی افراد بستگی دارد. این که فرد در کدام شهر، در کدام محله، در چه خانه ای و با چه کیفیتی زندگی کند، مجموعا هزینه زندگی او را شکل می دهد.

اما همواره یک مقدار حداقلی نیز وجود دارد که تحت عنوان زندگی دانشجویی شناخته می شود. این مقدار، عبارت از حداقل های ضروری مورد نیاز برای زندگی است که هر نوع زندگی، ین هزینه ها را در بر خواهد گرفت. از جمله هزینه های یک محل سکونت، هزینه های خوراک، هزینه های پوشاک، هزینه های حمل و نقل و حتی هزینه های جانبی.

با این توضیح، می توان گفت هزینه زندگی در اتریش بطور کلی برای یک نفر چیزی در حدود ماهی حدودا هزار یورو می باشد. این مبلغ می تواند به طور قابل توجهی تغییر نماید.

اگر در پی مهاجرت هستید و به کشوری مانند اتریش فکر می کنید، با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

مهاجرت تحصیلی به اتریش و کاریابی در اتریش و هزینه‌های زندگی در اتریش و ویزای کاری اتریش

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]