کشف دنیایی راز آلود در غار خربس قشم

کشف دنیایی راز آلود در غار خربس قشم

غار خربس یکی از معروف ترین و شگفت انگیز ترین جاذبه های طبیعی جزیره قشم در قسمت جنوبی ایران است. شهرت بسیار زیاد این غار از رمز و رموز اعجاب انگیز در خصوص دالان ها و مسیرهای پر پیچ و خم آن از زبان ساکنین گذشته های دور این منطقه سرچشمه گرفته و امروزه به مکانی رویایی برای خلق خیال پردازی های کودکانه و پناه بردن به یک خلوت عمیق دور از هیاهو و شلوغی های شهر مبدل شده است. پیشنهاد ما به شما بازدید از زیبایی ها و شگفتی های غار خربس بوده و قصد داریم شما را برای سفر به قشم و دیدن جاذبه های بی نظیر این جزیره راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

 سفر به جزیره زیبای قشم

جزیره قشم بزرگترین و زیباترین جزیره ایران در استان هرمزگان است. این جزیره منحصر به فرد دارای جاذبه ‌های توریستی فراوانی بوده و از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جنوب ایران به شمار می‌ آید و افراد بسیاری برای تفریح و سیاحت سفر به قشم با تور های گردشگری را انتخاب می کنند. غار خربس از مهمترین جاذبه های طبیعی این جزیره شگفت انگیز بوده و سالانه تعداد فراوان گردشگر ایرانی و غیر ایرانی را به خود فرا می خواند. ایران از جمله کشورهای صاحب‌ نام در زمینه غارهای آبی و خاکی بوده و غار زیبای خربس از این حیث یکی از زیباترین و تماشایی ترین جاذبه های طبیعی استان هرمزگان به شمار می آید.

کشف دنیایی راز آلود در غار خربس قشم

غار خربس، جاذبه ای راز آلود در قشم

یکی از جاذبه های متفاوت گردشگری در ایران زمین، غار خربس قشم است. این غار، تاریخچه ای به قدمت حکومت مادها در ایران داشته و در امتداد رشته کوه زاگرس واقع شده است. علت نامگذاری این غار، قرارگیری دهانه آن از اتصال کوهستان و دریا در روستای خربس بوده و همواره مورد توجه تاریخ شناسان قرار گرفته است. علت اصلی شهرت بسیار زیاد این غار، قدمت چند هزار ساله و برخورداری از پدیده های شگفت انگیز زمین شناختی بوده و از این رو یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در جزیره قشم به شمار می آید.

غار خربس در طول زمان دستخوش تغییرات ساختاری فراوانی گردیده است ولی  با این وجود، همچنان به عنوان یکی از پدیده های رمزآلود و منحصر به فرد زمین ‌شناختی در روستای خربس جزیره قشم به شمار می آید.

غار شگفت انگیز خربس به دلیل ساختار پر پیچ و خم و رمز آلود خود از معماری خیره کننده و منحصر به فردی برخوردار بوده و به شکل کاملاً استتار شده در دامنه کوه های مرجانی جزیره قشم سکنی گزیده است. گذر از مسیرهای پر پیچ و خم داخل غار و به تماشا نشستن معماری اعجاب‌ انگیز ساختار این غار تجربه منحصر به فردی بوده و لذت سفر به این جزیره زیبا را دو صد چندان خواهد نمود.

کشف دنیایی راز آلود در غار خربس قشم

تاریخچه و چگونگی شکل‌گیری غار خربس

قدمت شکل گیری و نمایان شدن غار خربس مربوط به دوره مادها بوده و با دخالت معماری و تغییرات انسانی به شکل امروزی خود در آمده است. تاریخ شناسان، غارنوردها و مورخین آثار تاریخی بر این باور هستند که غار خربس پس از گذر میلیون ها سال از بستر رودخانه خروشان بیرون آمده و توسط معماری ایرانی دوره مادها متناسب با نیازهای روزانه بشر به شکل غار خربس امروزی تغییر شکل یافته است.

هر چهار ورودی این غار، دارای صخره ها و کنده کاری های ظریف، ماهرانه و هنرمندانه دوره مادها بوده و ساخت یک حوضچه کوچک در ابتدای هر ورودی با ظرفیت بالایی از پر کردن آب باران و برف، توانسته است نقش یک مبادله گر هوا را ایفا نموده و اقلیم داخل را نسبت به گرمای خشک بیرون از غار معتدل و مرطوب نماید.

تمامی کنده کاری ها و تغییرات ساختاری شکل گرفته در غار خربس، از زمان مادها تا زمان سلجوقیان ادامه داشته و پس از تخلیه روستای خربس در نزدیکی این غار، سالیان متمادی تا زمان صفویان هیچ زندگی و حیاتی در غار دیده نشده است.

اطلاعات بازدید از غار خربس جزیره قشم

غار خربس در ۱۵ کیلومتری شهر قشم در مجاورت روستای زیبای خربس قرار گرفته و در میان صخره ها و ارتفاعات چشم‌ نواز این روستا پنهان شده است. پیشنهاد ما به شما در خصوص بازدید از جاذبه طبیعی این جزیره زیبا، فاصله زمانی شهریور تا اسفند ماه بوده و بی شک اقلیم بی‌ نظیر این جزیره در فصل پاییز و زمستان یک خاطره فراموش نشدنی و لذت تکرار نشدنی خواهد بود. در صورتی که از خدمات تور قشم لحظه آخر برای سفر به قشم استفاده کنید این شانس را خواهید داشت که با هزینه ای مناسب تر به قشم سفر کرده و پرده از تمامی راز های عجیب ترین تنگه ایران در قشم برداشته و به سرزمینی افسانه ای در جزیره ای زیبا و خوش آب و هوا سفر کنید.

اگر به دنبال یک سفر شگفت انگیز و پر رمز و راز هستید، غار خربس و همچنین تنگه چاهکو که عجیب ترین تنگه ایران در قشم می باشد را به شما پیشنهاد می کنیم.

همچنین شما این فرصت را دارید تا از تجربیات و خاطرات زیبای خود در این سفر سخن گفته و شگفتی ها، اسرار و زیبایی های منحصر به فرد غار خربس را با آن کاربران ما به اشتراک بگذارید.

کشف دنیایی راز آلود در غار خربس قشم

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]