راهنمای سفر جاده ای از تهران تا تبریز

راهنمای سفر جاده ای از تهران تا تبریز

تبریز جزو مهم‌ترین و دیدنی‌ترین شهرهای کشورمان است. تبریز علاوه‌بر جایگاه ویژه خود در حوزه‌های اقتصادی، هنری و صنعتی از پیشینه فرهنگی و تاریخی بسیار غنی برخوردار است. سفر از تهران به‌سمت تبریز، یکی از بهترین گزینه‌های تعطیلات، گردش و تفریح شما خواهد بود. با سفر به تبریز می‌توانید از جاذبه‌های متعدد گردشگری این شهر زیبا  دیدن کنید. در فاصله بین تهران تا تبریز نیز شهرهایی وجود دارند که به نوبه‌ خود، مکان‌های ارزشمندی برای توقف هستند. سفر با اتوبوس، بهترین گزینه برای رفتن به تبریز و دیدن جاذبه‌های بین راهی آن است. بلیط اتوبوس تهران تبریز علی بابا به‌صورت آنلاین قابل رزرو است. پیشنهاد ما این است که بعد از رزرو بلیط رفت تبریز، برای رزرو هتل تبریز نیز لیستی از اقامتگاه‌های مناسب این شهر را در دست داشته باشید. در اینجا نیز سعی کرده‌ایم تا لیست مناسبی از این مکان‌ها را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین مسیر برای سفر از تهران به تبریز

فاصله بین تهران تا تبریز حدود 687 کیلومتر است. پیمودن این فاصله با خودرو حدود شش ساعت و 40 دقیقه و با اتوبوس هشت ساعت زمان می‌برد. با آغاز سفر خود، ابتدا باید از تهران وارد بزرگ‌راه شیخ فضل‌الله شوید و این مسیر را تا رسیدن به اتوبان تهران-کرج ادامه دهید. با عبور از این اتوبان، به شهر قزوین می‌رسید. این‌بار با عبور از اتوبان قزوین-زنجان، سرانجام وارد بزرگ‌راه زنجان-تبریز شده و درنهایت به شهر زیبای تبریز خواهید رسید. شما می‌توانید بین‌راه با گذر از هریک از شهرهای قزوین و زنجان، چند ساعت توقف کرده و از مکان‌های دیدنی این شهرها نیز بازدید کنید. البته اگر هدف شما سفر مستقیم از تهران به تبریز است و برنامه‌ای برای گردش بین‌راهی ندارید، می‌توانید با هواپیما این مسیر را طی کنید. سفر با هواپیما هزینه بیشتری می‌خواهد اما درعرض یک ساعت و چند دقیقه شما را به مقصدتان می‌رساند.
بلیط‌های هواپیمایی تهران-تبریز در هر هفت روز هفته دردسترس شما قرار دارند. درواقع مسیر هوایی بین تهران و تبریز، جزو پرترددترین مسیرهای هوایی کشور است. سفر با قطار نیز یکی دیگر از گزینه‌های انتخابی شما محسوب می‌شود. این مسافت با قطار می‌تواند بین 11 تا 12 ساعت طول بکشد. پیشنهاد ما برای سفر از تهران به تبریز در فصول گرم نیمه اول سال، سفر با اتوبوس است. دراین‌صورت هم هزینه‌هایتان کاهش پیدا می‌کند و هم خودروی شخصی‌تان دچار استهلاک نمی‌شود.

راهنمای سفر جاده ای از تهران تا تبریز

نحوه رزرو اینترنتی بلیط اتوبوس تهران تبریز

 اتوبوس‌های ترمینال آرژانتین و ترمینال غرب تهران، به مقصد تبریز همه روزه در دسترس شما قرار دارند. شما می‌توانید با مراجعه به یکی از سامانه‌های معتبر ارائه بلیط اتوبوس، بلیط موردنظر خود را در هر ساعتی از شبانه روز خریداری نمایید. در واقع خرید اینترنتی بلیط اتوبوس تهران تبریز از طریق اینترنت، فقط با چند کلیک ساده انجام می‌گیرد. برای این منظور، پس از مراجعه به سایت علی بابا، نام مبدا و مقصد سفر خود را در قسمت جستجوی سایت وارد می‌کنید. آن‌گاه لیستی از اتوبوس‌های متناسب با سفر شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید گزینه موردنظر خود را علامت بزنید. سپس به درگاه پرداخت آنلاین منتقل می‌شوید. پس از پرداخت هزینه می‌توانید بلیط یا بلیط‌های خود را پس از مشاهده، دانلود یا چاپ کنید. با رزرو موفقیت‌آمیز بلیط، بهتر است به فکر لیست قیمت و رزرو هتل های تبریز علی بابا باشید. با این‌کار، قبل از رسیدن به شهر مقصد می‌دانید در کجای تبریز قرار است اقامت داشته باشید.

بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های شهر تبریز

همان‌طورکه قول داده بودیم، فهرستی از اقامتگاه‌های متناسب با بودجه اختصاصی شما را در اینجا معرفی خواهیم کرد. لیست هتل‌های پنج تا یک ستاره تبریز به‌شرح زیر هستند:

  • هتل‌های پنج ستاره پارس ائل‌گلی، شهریار و لاله کندوان تبریز با هزینه ۵۰۰ هزارتومان تا یک و نیم میلیون تومان برای هر شب اقامت
  • هتل‌های چهار ستاره گسترش، بین‌المللی و پتروشیمی تبریز با هزینه ۴۰۰ تا یک میلیون تومان برای هر شب اقامت
  • هتل‌‌های سه ستاره آزادی، استقبال، اهراب و دریا تبریز با هزینه ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برای هرشب اقامت
  • هتل آپارتمان‌های دو و تک ستاره سینا، صائب، زیبا و ائل‌آی تبریز با هزینه ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان برای هرشب اقامت
  • مهمانپذیرهای آسایش، جهان‌نما، امین، برق، بهارستان، پارس و پاسارگاد با هزینه ۷۰ تا ۲۷۰ هزار تومان برای هرشب اقامت

بهترین مکان‌های دیدنی شهر تبریز

تبریز با عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، تفریحی و طبیعی زیادی برخوردار است. با توجه به قدمت چندهزار ساله‌ این شهر، تبریز را شهر اولین‌ها نیز نامیده‌اند. دلیل دیگر نام‌گذاری تبریز به‌عنوان شهر اولین‌ها، وجود اولین‌های زیادی در این شهر است؛ مانند اولین دانشگاه و شهرک دانشگاهی، اولین چاپخانه، اولین دادگاه استیناف، اولین چاپ اسکناس، اولین شهربانی و شهرداری، اولین سینمای عمومی، اولین کودکستان، اولین مدرسه ناشنوایان ایران و اولین خیابانی که در ایران به برق مجهز شد. البته تاسیس و احداث اولین چاپخانه و شهرک دانشگاهی تبریز نه‌تنها در ایران بلکه برای اولین‌بار در جهان اتفاق افتاد. جاذبه‌های غنی گردشگری و تاریخی تبریز به‌شرح زیر هستند:

  • محله‌های مارالان، باغمیشه، دوده‌چی (شتربان)، سنجران و چهار منار تبریز
  • جاذبه‌های مذهبی مسجد استاد و شاگرد، کلیسای مریم مقدس، مسجد کبود، امامزاده جمال، کلیسای کاتولیک‌ها و کلیسای ننه مریم جلفا
  • جاذبه‌های تاریخی خانه حریری، خانه حیدرزاده، خانه مشروطه، عمارت ائل‌گلی و قبرستان پینه‌شلوار تبریز
  • جاذبه‌های طبیعی کندوان، آبشار اسکندر، گوم‌تپه، پارک ملی کنتال و جنگل ارسباران تبریز
  • موزه‌های قاجار، عصر آهن، خانه سفال، کاخ شهرداری، موزه ارامنه و موزه تاریخ طبیعی تبریز
  • جاذبه‌های تفریحی سورتمه، پینت‌بال، شهربازی باغلارباغی، قلعه شادی و گیم‌لند بوم‌کلاب تبریز

نکات مهم سفر به تبریز

با توجه به مکان‌های اقامتی و رستوران‌های متنوع موجود در بزرگ‌شهر تبریز، درنظرگرفتن نکات زیر قبل از سفر می‌تواند از به‌وجود آمدن دغدغه و خستگی شما جلوگیری کند:

  • رزرو بلیط اتوبوس تهران تبریز به‌صورت اینترنتی از چند روز قبل از شروع سفرتان
  • تهیه لیست مناسب برای رزرو هتل تبریز و سایر اقامتگاه‌های اطراف این شهر
  • لیست بهترین رستوران‌های مدرن و سنتی تبریز
  • لیست بهترین مرکز خریدهای تبریز
راهنمای سفر جاده ای از تهران تا تبریز

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]