دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس

دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس

دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس (چیتگر) در شمال‌غرب شهر تهران و در منطقه 22 شهرداری این شهر قرار دارد.این دریاچه از شمال و شرق به محور چهار باغ و از جنوب و جنوب غرب به پارک جنگلی چیتگر و از غرب به بافت مسکونی منطقه 22 شهرداری تهران محدود می‌باشد.
مجموعه تفریحی توریستی دریاچه شهدای خلیج فارس دارای۳ جزیره با نامهای شهدای تنب کوچک، شهدای تنب بزرگ و شهدای ابوموسی با عملکردهای فرهنگی، مذهبی، تفریحی، پذیرایی و هنری است. جزیره شهدای تنب بزرگ با مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع با کاربری فرهنگی و مذهبی، جزیره شهدای تنب کوچک با مساحت ۴۰۰۰ متر مربع با کاربری فرهنگی، اجتماعی و هنری، جزیره شهدای ابوموسی با مساحت ۱۳۰۰۰ مترمربع با کاربری خدماتی، تفریحی و پذیرایی مجهز به اسکله، قایق برقی و قایق امداد و همچنین قایقهای تفریحی و پدالی است.
این دریاچه مصنوعی که منبع تلطیف هوا در حوزه غرب تهران به شمار می‌رود در کنار پارک جنگلی چیتگر می‌تواند اثرات بسیار مطلوبی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.
دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس
دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس

رویا رمضانی

رویا رمضانی یکشنبه 29 شهریور 94 - 22:41

دریاچه چیتگر واقعا جای خوبیه برای گذروندن یه روز خوب. حتما اگه رفتید بازی هاشم برید. بازی "یو" و تونل وحشتشو از دست ندید. من و شوهرم اونقدر ترسیده بودیم که برامون جالب بود. شوهرم پشت من بود تو تونل وحشت یه آقایی پشت سرش زد رو شونش کم مونده بود منو له کنه رد شه بره از ترس.

زهره پورایمانی

زهره پورایمانی یکشنبه 29 شهریور 94 - 23:17

دمتون گرم خانوم رمضانی چه با حال گفتید خخخ

آتنا کریمی

آتنا کریمی دوشنبه 30 شهریور 94 - 19:29

مرسی از توجهون

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]