بر گیسوان درختان پیر

بر گیسوان درختان پیر

در شش کیلومتری روستای اتو روستایی کوچک در دل جنگل‌های انجیلی به نام روستای ولیلا واقع شده است. به طور حتم از درختانی که برگشان به رنگ‌های عجیبی درآمده تعجب خواهید کرد.
ولیلا برای طبیعت دوستانی که تمایل به اقامت‌های کوتاه (یک تا چندروز) در یک محیط آرام و زیبا دارند با امکان گردش و راهپیمایی‌های کوتاه در اطراف روستا٬ امکان خوبیست زیرا محل قرارگیری روستا درمیان تپه‌های کم شیب و با ارتفاع کم این امکان را حاصل می‌کند.
هم چنین افرادی که علاقمند به گردش و راهپیمایی راحت در جنگل‌های کم شیب هستند نیز با اندکی فاصله از ده این امکان را دراختیار دارند. نهایتا پس از ساعتی راهپیمایی در دل جنگل به آبشار زیبای ولیلا برمی خوریم که گرچه از ارتفاع زیادی برخوردار نیست٬ اما زیبایی وصف ناپذیرش توان ترک منطقه را از انسان سلب می‌کند.
نهایتا پس از ساعتی راهپیمایی در دل جنگل به آبشار زیبای ولیلا برمی خوریم که گرچه از ارتفاع زیادی برخوردار نیست٬ اما زیبایی وصف ناپذیرش توان ترک منطقه را از انسان سلب می‌کند.
علاوه بر این آبشار، جنگل‌های این منطقه در فصل‌های بهار و تابستان و یا پاییر از جذابیت زیادی برخوردار است که از آن باعنوان جنگل‌های انجیلی هم یاد می‌شود بسیار خاطره‌انگیز است.
انجیلی یا آسوندار (انجیلو یا انجیلی یا انجول یا تویی یا تفی یا زوند) درختی است که در جنگل‌های شمالی ایران می‌روید. این درخت دارای چوب سختی است و ریشه و برگ‌های آن مصرف دارویی دارد.
انجیلی درختی است زیبا با قامتی بلند و به ۲۵ متر می‌رسد. برگ‌های انجیلی بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند.
برگ‌های جوان بنفش مایل به قرمز هستند بعد از آن در تابستان به رنگ سبز تیره و درخشان تبدیل می‌شوند و سرانجام در پاییز برگ‌های درخشان به رنگهای مختلف زرد پررنگ نارنجی سوخته و پررنگ و قرمز روشن خالص آشکار می‌شود و این تنوع رنگ مناظر زیبایی را ایجاد می‌کند.
از این حیث این درخت برای ایجاد فضای سبز و همچنین جذب توریست در جنگل‌های ما مناسب است. چوب انجیلی بسیارسخت است و از این حیث در زبانهای خارجی به چوب آهن معروف است
بر گیسوان درختان پیر
بر گیسوان درختان پیر
بر گیسوان درختان پیر
بر گیسوان درختان پیر

کورش خان محمدی

کورش خان محمدی دوشنبه 30 شهریور 94 - 16:44

سپاس فراوان.

جواد کشتگار

جواد کشتگار دوشنبه 30 شهریور 94 - 17:57

لذت بردم از پست خوب و عکس‌های خوب

علیرضا سالاری

علیرضا سالاری دوشنبه 30 شهریور 94 - 18:28

سپاس از توجه شما دوستان جانم

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]