چمن عجیب متحرک در تکاب

چمن عجیب متحرک در تکاب

رازی که هنوز سر به مهر است
" چملی گول " یا " چمن متحرک " ، نام یکی از دیدنی‌ترین و یکی از شگفتی‌های ایران در نزدیکی روستای بدرلو تکاب می‌باشد.
قطعه چمن متحرک به صورت یک نیم قوس کمانی که از پیرامون برکه جداست هنگام حرکت جاذبهٔ فوق العاده‌ای را ایجاد می کند و از این لحاظ یکی از مناطق مهم طبیعی و گردشگری آذربایجان غربی محسوب می‌شود.
عمق این برکه زیاد بوده و ماهی و مرغابی‌های وحشی در اطراف این چمنزار جلوه و زیبایی خاصی را پدید می‌آورد.
از علت حرکت و شناور بودن این چمن شگفت انگیز اطلاعی دقیق در دست نیست اما برخی کارشناسان علت آن را منطبق و متناسب با حرکت وضعی زمین و عده‌ای دیگر ناشی از عوامل طبیعی و وزش باد می‌دانند.
از علت حرکت و شناور بودن این چمن شگفت انگیز اطلاعات دقیقی در دست نیست اما برخی کارشناسان علت آن را منطبق و متناسب با حرکت وضعی زمین و عده‌ای دیگر ناشی از عوامل طبیعی و وزش باد می‌دانند.
اگر چمن در صورت حرکت به سواحل نزدیک شد انسان می‌تواند بر روی این چمن بایستد اما اگر بر اثر وزش باد حرکت کرد باید یا منتظر ماند دوباره چمن به سواحل نزدیک شود یا مجبور به شنا کردن می‌شوید.
برای رفتن به این چمن دو راه وجود دارد، راه اول از جاده تکاب به بدرلو است که بعد از روستای یلقون آغاج و راه دوم از سمت تخت سلیمان، از جاده همپا به بدرلو است و از نرسیده به روستای قوشه بلاغ، به راه میانبر قوشه بلاغ به بدرلو وارد شده و بعد از طی چند کیلومتر به روستای ویر می‌رسد و چمن در این روستا قرار دارد.
چمن عجیب متحرک در تکاب
چمن عجیب متحرک در تکاب
چمن عجیب متحرک در تکاب
چمن عجیب متحرک در تکاب
چمن عجیب متحرک در تکاب

محمد ملکی

محمد ملکی پنجشنبه 2 مهر 94 - 09:52

تصاویر بسیار زیبایی هستند

حسین خوش فکر

حسین خوش فکر پنجشنبه 2 مهر 94 - 12:59

بله من این منطقه رو از نزدیک دیدم احشام وقتی چمن به کنار میاد سوار میشن بعد از چرا وقتی دوباره به کنار ساحل میرسه پیاده میشن واقعا برام جالب بود

علیرضا محبی

علیرضا محبی پنجشنبه 2 مهر 94 - 16:38

خیلی عجیبه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]