راهنمای سفر به مادرید

راهنمای سفر به مادرید

مادرید، پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا، اگرچه دارای زیرساخت‌های مدرن است، اما با نگاه کردن در آن به محله‌ها و خیابان‌های تاریخی بسیاری که به خوبی هم محافظت شده‌اند برخورد خواهیم کرد. در این شهر می‌توان غذاهای شگفت انگیز، مد و شب نشینی را به خوبی مشاهده کرد. مانند بارسلونا، مادرید هم شهری است که در آن بسیاری از اتفاقات دیر شروع می‌شود و دیر هم به پایان می‌رسد.
انرژی آتشی شهر، مهمان‌نوازی مردم محلی، غذاهای بسیار خوب و خوشمزه، اینها چیزهایی هستند که باعث می‌شوند بیشتر از آن که انتظار داشته باشیم در مادرید توقف کنیم. شاید خیلی از ماها این شهر را برای تیم فوتبال مشهورش بشناسیم، اما مطمئنا اگر از فوتبال چشم‌پوشی کنیم، باز هم با شهری پر از شگفتی و دیدنی‌های جذاب روبرو خواهیم شد. شهری که شاید تاریخ آن کمی دیرتر از سایر نقاط اسپانیا شروع شده باشد، اما بدون شک از نظر جذابیت چیزی از آن‌ها کم ندارد.
اطلاعات ضروری
اختلاف زمانی با تهران: ۲:۳۰-
واحد پول رسمی: یورو
زبان رسمی: اسپانیایی (spanish)
وضعیت آب و هوایی
مادرید به داشتن آب و هوای معتدل در تمام طول سال معروف است، گرچه، تابستان‌ها طی چند هفته بدون وقفه هوا داغ می‌شود. میزان رطوبت در این فصل زیاد نیست، اما با این وجود نمی‌شود اقلیم این ناحیه را خشک دانست. اغلب مردم توافق دارند که بهترین زمان برای بازدید از این شهر فصل‌های بهار و پاییز است. هر دوی این فصول با درجه حرارت ملایم و بدون باران سپری می‌شوند. در حقیقت باید خیلی بدشانس باشید که در هر زمان از سال با باران زیاد برخورد کنید. زمستان‌ها را می‌شود در قیاس با دیگر نقاط اروپا معتدل دانست، با این وجود در بسیاری از سال‌ها گاهی برف می‌بارد و چند روزی هوا بسیار سرد می‌شود.
بهترین زمان برای رزرو هتل
هتل‌های مادرید در همه‌ی طول سال کاملا محبوب هستند، اما می‌شود ماه‌های گرم ژوئیه (جولای) و اوت (آگوست) را فصل‌های کم گردشگر یا به اصطلاح off-season نامید، ماه‌هایی که تا حدی اروپایی‌ها برای بازدید از سواحل مادرید آن‌ها را انتخاب می‌کنند. کریسمس و عید شکرگذاری هم در فصول پرگردشگر یا به اصطلاح High-season قرار دارند، پس چناچه قصد سفر در این مدت را دارید بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن جا رزرو کند. به طور معمولا اگر بخواهید به محض ورود به این شهر هاستل یا اتاقی در هتل اجاره کنید نباید با مشکل خاصی مواجه شوید اگرچه هتل‌های محبوب‌ترین نقاط شهر و یا مرکز آن از قبل پر شده‌اند و شاید مجبور شوید کمی دورتر اقامت کنید. در بیشتر فصل بهار جمعیت زیادی در مادرید مشاهده می‌شود، پس بهتر است از قبل به فکر رزرو مکانی مناسب باشید تا با مشکلی برخورد نکنید.
راهنمای سفر به مادرید
راهنمای سفر به مادرید

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]