نمایشگاه عروسک‌های بی‌بی قصه‌دوز در روز تولدش

نمایشگاه عروسک‌های بی‌بی قصه‌دوز در روز تولدش

هم‌زمان با روز جهانی سالمندان، سومین نمایشگاه عروسک‌های «بی‌بی حاضر امیدواری» ۹ مهر در نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، همزمان با سالروز ۸۹ سالگی عروسک ساز محبوب کازرونی، بیش از ۳۰۰ عروسک جدید از این هنرمند کهنسال ایرانی در قالب دومین نمایشگاه­ انفرادی وی با نام «قصه دوزی‌های بی بی حاضر» رونمایی خواهد شد.
بی‌بی‌حاضر امیدواری بعد از سال‌ها بافندگی‏، به واسطه تسلط بر قصه‌های عامیانه ایرانی، با تکه‌های پارچه‏‏ و کاموا‏، طی ۱۵ سال گذشته شروع به ساخت عروسک‌ها و قهرمانان قصه‌های خود کرده است. وی در حالی دومین نمایشگاه انفرادی خود را در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌کند که نمایشگاه قبلی این هنرمند با استقبال کم‌نظیر مخاطبین داخلی و خارجی روبه‌رو شد تا حدی که مدت این نمایشگاه دو بار از سوی خانه هنرمندان ایران، تمدید شد.
نمایشگاه «قصه‌دوزی‌های بی‌بی‌حاضر» در سال ۱۳۹۳ در حالی برگزار و با استقبال رسانه‌ها مواجه شد که بی‌بی حاضر، گفته بود:
دکتر به من گفته دیگر نباید چیزی ببافم و سوزن به دست بگیرم اما من گوشم بدهکار نیست، چون فکر می‌کنم اگر بخواهم به حرف دکترها گوش کنم، باید بیکار بنشینم و بیکاری هم من را خسته می‌کند.
ظاهرا بی‌بی قصه‌ها، هنوز هم کاری با دکترها ندارد و تصمیم دارد در سال‌روز ۸۹ سالگی خود، در آغاز پاییز، نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران را، تابستانی کند.
علاقه‌مندان به آثار این بانوی قصه‌گوی ایرانی می‌توانند در این نمایشگاه علاوه بر بازدید از عروسک‌های جدید «بی‌بی حاضر»‏‏، با برخی از قصه‌های او نیز بیشتر آشنا شده و قهرمان‌های قصه‌های او را از نزدیک ببینند. «ماه پیشونی»‏، «سَمَمبَر‏»، «عروسک گنگ لاله»، «معصومه و هفت برادر»‏‏، «عروسک سنگ صبور» و «جو بها» قصه‌هایی هستند که داستان و عروسک‌های آنها در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.
نمایشگاه عروسک‌ها و قصه‌های بی‌بی‌حاضر امیدواری تا ۱۹ مهر ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان به هنر‌های سنتی و فولکلر ایران، می‌توانند برای دیدن این آثار همه‌روزه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.
نمایشگاه عروسک‌های بی‌بی قصه‌دوز در روز تولدش
نمایشگاه عروسک‌های بی‌بی قصه‌دوز در روز تولدش
نمایشگاه عروسک‌های بی‌بی قصه‌دوز در روز تولدش

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]