حقایقی درباره کشور واتیکان که نمی‌دانستید (1)

حقایقی درباره کشور واتیکان که نمی‌دانستید (1)

کوچک‌ترین کشور جهان که خود درون پایتخت کشوری دیگر جای گرفته است. واتیکان، کشوری که تنها از یک شهر تشکیل شده، مرکز فعالیت کلیسای کاتولیک‌های جهان به شمار می‌رود. این کشور در نتیجه‌ی توافقنامه‌ی لاتران بین سریر مقدس و ایتالیا در ۱۱ فوریه ۱۹۲۹ استقلال پیدا کرد. کشور واتیکان سیتی که همچنین با نام سریر مقدس شناخته می‌شود، محل اقامت پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان است.
پایتخت واتیکان سیتی چه شهری است؟
پایتخت کشور واتیکان شهر واتیکان است. تنها شهری در جهان که درون یک شهر دیگر قرار دارد. گیج کننده است؟ سریر مقدس کوچک‌ترین دولت مستقل در جهان است که مساحت تقریبی ۴۴ هکتار را در بر گرفته و تنها حدود ۸۰۰ نفر جمعیت دارد. طول شهر ۰.۶ مایل (۱.۰۵ کیلومتر) و عرض آن ۰.۵ مایل (۰.۸۵ کیلومتر) است؛ مجموع خط مرزی نیز ۲ مایل (۳.۲ کیلومتر) است.
واتیکان سیتی- مکانی که طلوع و غروب خورشید در آن از بالای گنبد کلیسای بازیلیکای سن پیترو می‌گذرد، کلیسایی که توسط مردی افسانه‌ای یعنی میکل‌آنژ طراحی شده است.
این شهر مکه‌ی مسیحیان ِ سرتاسر جهان به شمار می‌رود و تاریخچه‌ی آن همیشه اعجاب‌برانگیز بوده است. در این مقاله حقایقی کم‌تر گفته شده از این کشور منحصر به فرد را برای شما بازگو می‌کنیم.
شهر واتیکان چگونه به وجود آمد؟
شهر واتیکان با وجود اینکه بخشی از کشور ایتالیا است، کشوری مستقل با قدرت تام محسوب می‌شود. البته موضوع به این سادگی نیست. پس از یک سری کشمکش‌های طولانی با دولت ایتالیا، در نتیجه‌ی وضع توافقنامه‌ی لاتران این کشور ایجاد شد. به موجب این عهدنامه شهر واتیکان در سال ۱۹۲۹ استقلال پیدا کرد و کاتولیک‌های رم مکان ویژه‌ای برای خود در ایتالیا بدست آوردند.
حقایقی درباره کشور واتیکان که نمی‌دانستید (1)
حقایقی درباره کشور واتیکان که نمی‌دانستید (1)

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]