راهنمای سفر به مادرید (2)

راهنمای سفر به مادرید (2)

انواع هزینه‌ها در سفر
هزینه‌ی هاستل
هزینه‌ی اقامت در اتاق‌های اشتراکی هاستل‌ها بسته به اینکه چقدر از Plaza Mayor (میدان اصلی شهر) فاصله دارد به ازای هر شب اقامت چیزی بین ۱۵ تا ۲۵ یورو می‌شود. همچنین اگر قصد توقف در اتاق‌های خصوصی را داشته باشید به ازای هر شب اقامت در یک اتاق دو نفره باید بین ۳۰ تا ۶۰ یورو بپردازید.
هزینه‌ی اقامت در هتل
هتل‌های این شهر با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارند و یا اینکه در چه زمانی از سال نسبت به رزرو اتاق اقدام کنیم، می‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. اما به صورت کلی اگر بخواهیم قیمت‌ها را بر اساس کیفیت و ستاره دسته بندی کنیم به شرح زیر خواهد بود:
۱ ستاره ۱۵ تا ۶۰ یورو
۲ ستاره ۲۱ تا ۱۰۸ یورو
۳ ستاره ۲۹ تا ۱۷۵ یورو
۴ ستاره ۴۰ تا ۱۸۴ یورو
۵ ستاره ۱۰۱ تا ۳۶۸ یورو
همانطور که مشاهده می‌کنید قیمت‌های هتل‌ها بر اساس تعداد ستاره جهش آنچنانی ندارد به جز فاصله‌ی قیمتی بین هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره که کمی زیاد است. پس با کمی دقت و نکته‌بینی می‌توانید در بهترین حالت جا رزرو کنید.
Silken-Hotel-Puerta-America-Madrid-Best-Luxury-Hotels-In-Madrid hotel-in-madrid1
متوسط قیمت مواد غذایی
خوشبختانه غذا در مادرید در مقایسه با دیگر نقاط تورسیتی اروپا ارزان‌تر است و برای کسانی هم که در این شهر زندگی می‌کنند، این موضوع خوش‌آیند است. به طور کلی تاکنون پیش نیامده است که کسی از این نظر با مشکل خاصی مواجه شود. نوشیدنی و آب هم مانند غذا قیمت‌های مناسبی دارند.
صبحانه: معمولا هتل‌ها و هاستل‌های مادرید اتاق هایشان را به همراه یک وعده صبحانه اجاره می‌دهند، اگر اینگونه نبود به راحتی در هرجایی از شهر می‌توانید صبحانه‌ی مورد علاقه‌تان را میل کنید. (۳ تا ۶ یورو)
ناهار: در اسپانیا بر خلاف بیشتر نقاط دنیا، معمولا ناهار بزرگترین وعده‌ی غذایی محسوب می‌شود. ساندویچ‌های ژامبون در این شهر پر طرفدار و ارزان هستند. (۵ تا ۹ یورو)
شام: اگر دنبال مکانی برای خوردن غذای خوب و البته مقرون به صرفه هستید تاپاسی‌ها (تاپاس نوعی پیش غذای اسپانیایی) مکان مناسبی هستند (۸ تا ۱۵ یورو برای ۳ یا ۴ تاپاس) همچنین رستوران‌های خوبی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها شام را میل کنید. (۲۴ یورو)
تاپاس: سفارش تاپاس در ابتدا با وجود شکل‌ها و اندازه‌های مختلف ممکن است کمی پیچیده باشد. سایزهای کوچک آن می‌تواند برای یک وعده غذای عالی و ارزان مناسب باشند. (۱ تا ۴ یورو برای هر تاپاس)
مک دونالد: پیشنهاد می‌کنیم در مادرید، تنها در صورتی که دلتان هوای مک دونالد کرده باشد به این رستوران‌ها مراجعه کنید، چرا که ساندویچی‌های بهتر و ارزان‌تری هم در این شهر پیدا می‌شود. (۳,۳۰ یورو)
اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۴۰ و ۲۹ یورو تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.
هزینه‌ی حمل و نقل
سیستم حمل و نقل مادرید سریع، تمیز، امن، گسترده و کارآمد است که شامل ۱۳ خط مترو، بیشتر از ۱۷۰ خط اتوبوس (EMT) و ۱۰ خط Cercanias (قطارهای محلی که مرکز شهر را به حومه‌ها متصل می‌کنند) می‌شود. به علاوه، استفاده از این سیستم ارزان است. هزینه‌ی‌ها به شرح است:
بلیط ۱ نفره تک سفره ۱.۵۰ یورو
بلیط ۱ نفره ۱۰ سفره (قابلیت استفاده هم در اتوبوس و هم مترو و همچنین به اشتراک گذاشتن) ۱۲ یورو
جابجایی توسط تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر ۳۰ یورو
جابجایی توسط مترو از فرودگاه تا مرکز شهر ۵ یورو
هر ۳ کیلومتر جابجایی توسط تاکسی ۵ تا ۷ یورو
راهنمای سفر به مادرید (2)
راهنمای سفر به مادرید (2)

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]