راهنمای سفر به بلیز ؛ کشوری در آمریکای مرکزی

راهنمای سفر به بلیز ؛ کشوری در آمریکای مرکزی

گذراندن تعطیلات در کشور بلیز، مجموعه‌ای از شگفتی‌های طبیعی، تفریحات ماجراجویانه و آشنایی با فرهنگ قوم مایا را پیش روی شما می‌گذارد. پیاده‌روی، غارنوردی، تماشای پرندگان، قایق‌رانی در دریا، غواصی در جزایر کوچک شنی بر سطح آب‌سنگ‌های مرجانی، بازدید از ویرانه‌های قوم مایا در کنار آب و هوایی مطبوع و مساعد، از تجربیات بی‌نظیری هستند که در بلیز انتظار شما را می‌کشند.
هنوز بر سر ریشه‌ی نام بلیز اختلاف نظر وجود دارد. عده‌ای معتقدند که نام این کشور از اسم Wallace گرفته شده که اسم یکی از قدیمی‌ترین دزدان دریایی است که به این منطقه آمده و عده‌ای دیگر معتقدند که این نام، برگرفته از کلمه‌ی مایایی beliz به معنای “آب گل‌آلود” است.
اگر بلیز را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید، با سفری کوتاه، تجربیات فراموش نشدنی و جذابی را در دفتر خاطرات زندگیتان ثبت می‌کنید. این کشور کوچک که در آمریکای مرکزی واقع شده، بزرگ‌ترین شهر مایایی، بلند‌ترین صخره‌ی مرجانی که در نیم‌کره‌ی غربی امتداد می‌یابد و بیشترین جمعیت پلنگ‌های خالدار آمریکایی را در خود جای داده‌است. این کشور همچنین در دسترس‌ترین و وسیع‌ترین غارها را در اختیار غارشناسان و غارنوردان باتجربه و مبتدی می‌گذارد و فرصت‌های نامحدود و بی‌نظیری از غواصی اسکوبا را به مسافران و گردشگران عرضه می‌کند.
بسته به علاقه و سلیقه‌ی خود می‌توانید بین استراحت در چادر در یک جزیره‌ی صحرایی، گشت‌و‌گذار در طبیعت بکر و زیبا یا اقامت در هتل‌های مجلل و خصوصی یکی را انتخاب کنید. یا اگر دوست داشته باشید می‌توانید تمام این تجربیات را با هم ترکیب کنید. نکته‌ی مثبت درباره‌ی انتخاب این کشور به عنوان مقصد سفر این است که در مدت زمان بسیار کوتاهی، می‌توانید تجربیات جذاب و منحصر‌به‌فرد و در عین حال کاملاً متفاوتی را پشت سر بگذارید.
این کشور که قبلاً با عنوان هندوراس بریتانیا شناخته می‌شد، استقلال خود را از بریتانیا در سال ۱۹۸۱ به دست آورد و به دومین کشور جوان نیمکره‌ی غربی تبدیل شد. این کشور هیچ شهر بزرگی ندارد و با جمعیتی در حدود ۲۸۰۰۰۰ نفر یکی از کم‌جمعیت‌ترین کشور‌های دنیا است. از جنوب با هندورس، از غرب با گواتمالا، از شمال با شبه‌جزیره‌ی یوکاتان (Yucatan) مکزیک و از شرق با دریای کاراییب احاطه شده‌است.
کسانی که به این کشور سفر می‌کنند به زودی در می‌یابند که زبان رسمی بلیز، انگلیسی همراه با ترکیب جالبی از زبان‌های قومی و نژادی گوناگون است.زبان‌هایی مانند مایایی؛ مستیزو (Mestizo) زبان اسپانیایی هندی؛ کریول (Creole) زبان آفریقایی اروپایی؛ هیسپانیک (Hispanic)؛ Garifuna زبان هندی آفریقایی؛ Mennonite؛ آسیایی و …
راهنمای سفر به بلیز ؛ کشوری در آمریکای مرکزی
راهنمای سفر به بلیز ؛ کشوری در آمریکای مرکزی
راهنمای سفر به بلیز ؛ کشوری در آمریکای مرکزی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]