کتلت لاهیجان طعمی که فراموش نمی‌شود

کتلت لاهیجان طعمی که فراموش نمی‌شود

خیلی‌ها لاهیجان رو با طعم کلوچه وعطر چای می‌شناسند اما ساندویچ کتلت این شهر نیز اگر به اندازه کلوچه و چایش معروف نباشد ولی طرفدارانش کمتر از آنها نیست.
ساندویچ‌های خوش طعمی که لای نان بربری پیچیده و طرفداراش نه تنها ازسطح استان که حتی از خارج استان نیز برای خوردنش می‌آیند و بگفته خیلی ها، کسی که یک بار طعم «کتلت» لاهیجان را چشیده باشد، مشتری دائمش می‌شود.
اینکه پای «کتلت» از کجا به ساندویچ فروشی‌های این شهر باز شده، داستان جذاب خودش را دارد.
سال ۱۳۴۸ پدر وعمویم تصمیم می‌گیرند کار و کاسبی ای راه بیندازند. در آن زمان که ساندویچ‌ها فقط به چند نوع خاص محدود بوده، این ایده را در ذهن آنها بوجود می‌آورد که یک ساندویچ ویژه و خاص ارائه دهند به همین دلیل، تصمیم می‌گیرند تا ساندویچ متفاوت «کتلت» را به مشتریان عرضه کنند.
مجید مهدیان فر ادامه می‌دهد: آنها برای این کار کتلت هایی درست می‌کردند که از سیب زمینی پخته، گوشت و تخم مرغ محلی درست شده بود و با آرد سوخاری پوشیده و بعد از سرخ شدن، همراه با خیارشور، گوجه و سبزی، لای نان بربری سرو می‌شد. همین ابتکار باعث شد که نام ساندویچ «کتلت» به سرعت روی زبانها بیفتد.
ویژگی بارز ساندویچ «کتلت» لاهیجان این است که با گذشت سالها و تولید انواع و اقسام نان‌های ساندویچی، باگت و غیره، این ساندویچ هنوز لای نان بربری سرو می‌شود. اصالت ساندویچ کتلت این است که در نان بربری سرو شود و با سایر نان‌ها مزه خودش را از دست می‌دهد چرا که از قدیم به همین شکل بوده و حتی برای اینکه کیفیت نانی که کتلت با آن سرو می‌شود دلپذیر‌تر باشد، تنها چند نانوایی در سطح شهر هستند که بربری‌های مخصوص به ساندویچ کتلت می‌پزند و نوع نانی که برای ساندویچی‌ها می‌پزند با نان عادی متفاوت است.
دو ساندویچى جام وکبیر بطور سنتى، تاکنون بهترین وخوشمزه‌ترین ساندویچ هاى کتلت لاهیجان رو ارائه دادن. اگه تابحال امتحان نکردین ساندویچ کتلت رو، همین امروز برین و امتحان کنید.
کتلت لاهیجان طعمی که فراموش نمی‌شود
کتلت لاهیجان طعمی که فراموش نمی‌شود

سپهر رسایی

سپهر رسایی یکشنبه 5 مهر 94 - 01:26

به به دلمون خواست

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]