روستای واریان

روستای واریان

روستای واریان بهشتی که راه زمینی ندارد - جاده کرج - چالوس یکی از جاده‌های زیبا و چهار فصل در سطح جهان شناخته میشود که نه تنها میزبان بازدید کنندگان داخلی است، بلکه پذیرای گردشگران خارجی هم می‌باشد و دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی ست.
این جاده استان تهران و البرز را به مازندران متصل می‌کند و با وجود عرض کم و پر پیچ و خم بودن باز هم مسیر انتخابی بسیاری از مردم برای مسافرت به شمال کشور می‌باشد؛ اما درمیان کسانی که مسافر دائمی یا گاه گدار این جاده هستند چند درصد از جاذبه‌های گردشگری و چشمگیر آن اطلاع دارند و در طول سفر وقتی هم برای بازدید از این اماکن در نظر می‌گیرند؟
روستای واریان کرج نگین سبز رنگی است که کوه‌های اطراف قاب زیبایی برایش درست کرده اند و دریاچه سد کرج با انعکاس تصویر این مجموعه جلوه اش را دو چندان میکند. همانطور که گفته شد ورودی واریان تقریبا در ۲۵ کیلومتری جاده چالوس است با تابلوی کوچکی که خواندنش نیاز به دقت دارد و روی آن نوشته: روستای واریان، مسیر اختصاصی اهالی روستای واریان، ورود افراد متفرقه ممنوع. بعد ازجاده ای کوتاه باشیب نسبتا تند، نگهبانی از طرف سازمان آب حضور دارد که رفت و آمدها را کنترل میکند (حدود هفتاد درصد زمین‌های روستا جزو دارایی‌های سازمان آب است)، پشت سرش پارکینگ کوچکی که مخصوص سکنه واریلن است به چشم می‌خورد.
زمان بخت آزمایی شما رسیده که با زمان رسیدن قایق برای رفتن به روستا ارتباط مستقیم دارد و خوش شانس‌ترین افراد آنهایی هستند که هنگام آمدن قایق در همین سو حضور داشته باشند چرا که رفت و آمد قایق به غیر ازاینکه از ساعت 7.5 صبح تا 13 و از 15 تا 23شب میباشد قاعده و قانون خاصی ندارد و این انتظار سابقه ای 2ساعته هم داشته. در طول فصل تابستان به علت تردد زیاد تعداد قایق‌ها به 10 عدد هم رسیده و در تمام سال هر شب یک قایقران موظف است در روستا بماند تا اگر مسئله ای برای اهالی روستا پیشامد آنهارا به جاده برساند.
هر گونه آلودگی ممنوع:
علت پاکیزگی هوای غیر قابل باور این روستا که در حدود 70 کیلو متری تهران قراردارد، ممنوعیت حضورهرگونه ماشین، موتور و حتی دوچرخه است و این مسئله یکی دیگر از وجوه منحصر به فرد این روستای دیدنی است.
پس از رفتن به روستا و گشت زنی در آن علاوه بردیدن مناظر بکر و بدیع طبیعی، متوجه مسائل کم نظیری میشوید از قبیل:
نبودن مغازه سوپر مارکت، مشترک بودن حیاط خانه‌ها به دلیل نداشتن در و دیوار برای حیاط ها، وجود مسجد جامع با سرویس بهداشتی و ...
روستای واریان
روستای واریان
روستای واریان

کوروش تبریزی

کوروش تبریزی دوشنبه 6 مهر 94 - 12:50

باید رفت و روستاها رو گشت وگرنه که شهرو که توش زندگی میکنیم. به نظرم باید دهگردی کرد

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]