تملک کافه شیرزادی و تبدیل آن به مرکز مانیتورینگ میراث جهانی بیستون

تملک کافه شیرزادی و تبدیل آن به مرکز مانیتورینگ میراث جهانی بیستون

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون گفت: در ادامه فاز دوم عملیات اجرایی ساماندهی محوطه این پایگاه جهانی اقدام به تملک کافه شیرزادی برای تبدیل به مرکز مانیتورینگ و پایش فیزیکی و محیطی در محوطه کرده‌ایم.
دکتر حسین راعی اظهارکرد: نصب حدود 40 دوربین و ایجاد اتاق مانیتورینگ(در فاز اول) از اقدامات در حال انجام در این محوطه ثبت جهانی شده است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه تملک کافه شیرزادی در سال 1393 پس از تخصیص اعتبار استانی به صورت جدی از طرف پایگاه میراث جهانی بیستون با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه و با استناد به لایحه نحوه خرید و تملک اراضی توسط دولت(مصوب 1358) شروع شد.
راعی ادامه داد: پس از طی مراحل قانونی و عدم موافقت مالکین با فروش، سازمان میراث فرهنگی با استناد به ماده 8 قانون مذکور پس از کسب دستور ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور و تعیین هیات سه نفره کارشناسی توسط رییس قوه قضایی بیستون روند تملک را پیگیری کرد.
مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون اظهارکرد: ملک مذکور دارای 500 متر مساحت عرصه و حدود 120 متر اعیان می‌باشد که ارزش آن طبق نظر کارشناسی پنج میلیارد و 330 میلیون ریال برآورد شد.
وی یادآور شد: پس از تعیین قیمت کارشناسی اداره کل میراث فرهنگی استان اقدام به واریز ارزش ملک به حساب صندوق ثبت شهرستان هرسین کرد و با حضور نماینده دادستان و نماینده سازمان میراث فرهنگی سند ملک به نام دولت جمهوری اسلامی ایران منتقل شد.
این مقام مسئول اظهارکرد: ساختمان موردنظر پس از تخلیه به مرکز مانیتورینگ و کنترل دوربین‌های مداربسته مستقر در محوطه میراث جهانی بیستون تبدیل می‌شود.
تملک کافه شیرزادی و تبدیل آن به مرکز مانیتورینگ میراث جهانی بیستون

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]