چطور چادر مسافرتی را گرم نگه داریم؟

چطور چادر مسافرتی را گرم نگه داریم؟

نیمه‌ی سرد سال از راه رسیده و باید خودمون رو برای سفر در مناطق و هوای سرد داشته باشیم. رسیدن فصل سرما دلیل بر این نیست که دست از ماجراجویی و اکتشاف جاهای جدید برداریم. ما تمام سعی مون رو می‌کنیم تا نکاتی رو بهتون یادآوری کنیم که سفر و کمچینگ در فصل پاییز و زمستون رو براتون راحت می‌کنه. این مطلب بهتون یاد میده چطوری چادر مسافرتی رو در حین سفر گرم نگه دارید. یه چادر گرم به آدم احساس امنیت و آرامش میده و خواب خوبی رو فراهم می‌کنه. این ۷ تا نکته رو با هم به خاطر بسپاریم.
1_ کیسه خواب گرم!
اولین نکته برای داشتن خواب راحت و آروم توی چادر اینه که از کیسه خوابی با جنس خوب استفاده کنید که سرما رو به درون خودش راه نمیده.
2_از زیر انداز استفاده کنید.
زیر انداز علاوه بر اینکه سطح زیرمون رو نرم می‌کنه و باعث میشه تیغ و سنگ راحتی مون رو به هم نزنه، عایق خوبی برای جلوگیری از انتقال سرمای زمین به بدن ماست.
3_ از پتوهای گرم کننده‌ی اورژانسی استفاده کنید.
پتوهای اورژانسی اصطلاحی از لایه‌ی نازکی از آلومینیوم تشکیل و به هیچ وجه سرما رو به داخل چادر راه نمیدن. این پتو‌ها رو میتونید روی خودتون بکشید و همچنین روی دیواره‌ها یا سقف چادرتون وصل کنید.
3_ با کلاه بخوابید
یه کلاه بافتنی گرم و نرم میتونه سرتون رو در طول شب گرم نگه داره و احساس راحتی بهتون بده.
4_ جوراب خشک به پا کنید.
درسته که خوابیدن بدون جوراب خیلی راحت تره، اما انگار وقتی پاهای آدم گرم هست، کل بدن هم احساس گرمی می‌کنه. چس یک جفت جورابی که خیس نیست به پاتون کنید، ترجیحا ضخیم و پشمی!
5_ یه سنگ داغ توی چادر بذارید
این یه راهکار خوبه برای اینکه گرمای آتشتون رو به داخل چادر بیارید. یه تکه سنگ داخل آتش بگذارید و صبر کنید تا یکی دو ساعت توی آتش بمونه. بعد از آتش درش بیارید و چند دقیقه صبر کنید تا کمی دمایش پایین بیاد. وقتی به حالتی رسید که پارچه رو نسوزونه، یه حوله یا یه تکه پارچه رو دورش بپیچید. این سنگ رو یا توی کیسه خواب کنار پاهاتون، یا وسط چادر و نزدیک به همه‌ی افراد بگذارید.
یادتون باشه، رطوبت = سرما!
سعی کنید هوای داخل چادر رو تهویه کنید تا دچار رطوبت نشه. یه نکته‌ی مهم دیگه اینه که از عرق کردن جلوگیری کنید. هر موقع از شب که بیدار شدید و فهمیدید که بدنتون عرق کرده، کمی از لایه‌های پوششی تون کم کنید.
اینها بعضی از نکات مهم برای گرم نگه داشتن چادر موقع سرما بود. اگه شما هم ایده‌های خوبی برای این مشکل دارید، اونها رو با ما در میون بگذارید.
چطور چادر مسافرتی را گرم نگه داریم؟
چطور چادر مسافرتی را گرم نگه داریم؟

ایلیا مقدم

ایلیا مقدم پنجشنبه 9 مهر 94 - 21:26

جالب بود سپاس

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]