اشتباهات متداول گردشگران در بازدید از اروپا (1)

اشتباهات متداول گردشگران در بازدید از اروپا (1)

اروپا از جمله قاره هایی است که علاوه بر زیبایی‌های بی حد و حصر آن، می‌توانید شهرها و کشورهایی با تمدن هایی از عهد باستان تا مدرن‌ترین و جدیدترین آنها را یکجا و کنار هم ببینید. بنابراین همیشه به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری دنیا شناخته شده و از همین رو برنامه ریزی در سفر به کشورهای اروپایی، یکی از اصلی‌ترین ارکان مسافرت و سپری کردن لحظاتی خوش همراه با رضایت از دیدن هرآنچه که دوست دارید خواهد بود. با این وجود، با توجه به نوع فرهنگ‌ها و آداب و رسوم موجود در این قاره، برخی گردشگران سهوا دچار اشتباهاتی می‌شوند که حتی برخی مواقع ممکن است آن چنان خوشایند نباشد و از همین رو در اینجا به بیان ۱۰ نمونه از موارد بسیار ساده و اولیه از برخی از این اشتباهات که ممکن است برای هریک از ما در این سفر رخ دهد پرداخته شده تا با بیانی ساده، از تکرار آنها تا حد امکان جلوگیری شود.
۱. برنامه‌ریزی مفصل برای سفرهای کوتاه
بعضی از مسافران طوری برنامه ریزی می‌کنند که انگار می‌خواهند تمام قاره را در ظرف یک هفته ببینند. به‌هرحال این سلیقه و اختیار شماست ولی با این برنامه ریزی و جابجایی سریع از این کشور به آن کشور، قادر نیستید تا از تمام جاذبه‌ها و دیدنی‌های کشورهایی که به آنها سفر می‌کنید دیدن کرده و لذت کافی را ببرید. این نوع برنامه ریزی خسته کننده هم هست و بسیاری از اروپایی‌ها اصلا علاقه ای به این نوع مسافرت ندارند. این کار باعث یک نوع سطحی نگری شده و مسافران هیچ گاه اطلاعاتی کافی را از مسائل فرهنگی بدست نخواهند آورد.
پس شاید بهتر باشد تا به دقت بر برنامه‌های خود تمرکز کرده و حتی برای یک سفر دیگر برنامه ریزی کنید. مثلا می‌توانید برای دیدار از پاریس، به جای فقط چند ساعت کوتاه، چند روز وقت بگذارید. وقت خود را برای آشنایی با فرهنگ، مردم و مکان‌های هر کشور تنظیم کنید. با یک برنامه ریزی درست و دقیق، می‌توان تجربیات فراموش نشدنی زیادی را بدست آورد که مثلا یکی از آنها می‌تواند استفاده از قطار شبانه بارسلونا باشد.
۲. ندانستن ارزش پول خرد
بسته به هر چه که واحد پولتان باشد، حتما این را خواهید فهمید که حتی پول خرد هم در حوزه کشورهای یورو، می‌تواند بسیار با ارزش باشد. اگر از جمله افراد سخاوتمند هستید و به انعام دادن عادت دارید، پس حتما لازم است تا در نوع افکار خود تجدید نظری داشته باشید.
در حال حاضر بر اساس نرخ تبادل ارزی که وجود دارد، سکه یک یورویی دارای ارزشی با اندکی بالاتر از یک دلار آمریکا است. با اینکه سکه‌هایی که در حوزه یورو دارای ارزش بسیار پایینی هستند تقریبا از دور خارج شده‌اند با این حال به لحاظ ویژگی‌های روانشناسی، هنوز مورد توجه سوپر مارکت‌ها هستند (مثلا آنها قیمت یک کالا را به صورت ۹۹/۹ یورو اعلام می‌کنند که از لحاظ چشمی، از قیمت ۱۰ یورو ارزانتر به نظر می‌رسد). کشورهایی مانند هلند و فنلاند، قیمت‌هایی را که دارای رقم اعشار هستند به ۵ سنت نزدیک به عدد اصلی گرد می‌کنند. اگر در خصوص ارزش و نرخ تبادلی واحد پولتان آگاه باشید، این امر می‌تواند کمک خوبی برای مدیریت هزینه‌ها در طول سفرتان باشد.
۳. بخشش بیش از اندازه
در بیشتر کشورهای اروپایی، عموما رستوران‌ها هزینه ای را نیز بابت ارائه خدمات بر روی صورت حساب خود دریافت می‌کنند که قاعدتا هزینه‌های جانبی را نیز شامل می‌شود. همچنین، متداول است که مبلغی در حدود ۱۰ درصد از کل هزینه، برای ارائه انعام به خدمتکاران در نظر گرفته شود. گردشگران عموما از این میزان آگاهی ندارند و از همین رو تمایل دارند تا بیش از این مقدار، مثلا به اندازه ۲۰ درصد را به این کار اختصاص دهند. اصلا نیازی به این کار نیست. مثلا مانند تاکسی‌ها می‌توانید مبلغتان را به نزدیک‌ترین عدد رند یورو گرد کنید. آگاهی داشتن در مورد هزینه‌های خدمات، انعام و … می‌تواند در کمتر کردن هزینه‌ها کمک کند.
اشتباهات متداول گردشگران در بازدید از اروپا (1)
اشتباهات متداول گردشگران در بازدید از اروپا (1)
اشتباهات متداول گردشگران در بازدید از اروپا (1)

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]