هنر محیطی، درک محیط زیست

هنر محیطی، درک محیط زیست

در سال‌های پایانی دهه 60 هنرمندان در اروپا با هدف ورود هنر به اماکن عمومی شاخه ای جدید تحت عنوان هنرمحیطی را بنا نهادند. به این ترتیب آثار هنری از فضای نمایشگاهی و گالری خارج شده و در ارتباط مستقیم با عموم مردم خلق شدند. در ایران با کمی تاخیر نسبت به اروپا، در چند ساله اخیر هنر محیطی به عنوان یکی از شاخه‌های جذاب هنر از سوی هنرمندان، فعالان محیط زیستی و مسئولان شهری مورد توجه قرار گرفته است که شاخص‌ترین آن‌ها برگزاری جشنواره سالانه هنر محیطی در جزیره هرمز است.
جشنواره سالانه هنر محیطی در جنگل ابر، جشنواره هنر محیطی در ساری، جشنواره هنر بازیافت در قزوین و سایر شهرها از دیگر فعالیت‌های مرتبط با این شاخه از هنر محسوب می‌شود. در روزهای پایانی شهریور ماه سال جاری جشنواره مجسمه‌های کوچک در شیراز با هدف آشنایی کودکان با طبیعت توسط شهرداری این شهرستان در حال برگزاری است و در آن تلاش می‌شود کودکان با خلق آثاری از اشیاء یافت شده در طبیعت به درک بهتری از محیط اطراف خود دست پیدا کنند.
عاطفه خاص هنرمند محیطی و یکی از شرکت کنندگان در جشنواره مجسمه‌های کوچک در گفت و گو با «دنیای سفر» گفت: بروز معضلات جدی در حوزه محیط زیست در دنیا موجب شده است سیاست گذاران این امر برای رفع این مشکلات ابزارهای مختلف مدنظر قرار گیرد.

متن کامل مصاحبه را می‌توانید در دنیای سفر، بخوانید:
http://dsfr.ir/cn13i
هنر محیطی، درک محیط زیست

مونا کمالوند

مونا کمالوند شنبه 11 مهر 94 - 19:05

منظور از هنر محیطی یعنی نمایشگاه‌ها در خارج از گالری و ساختمون برپا میشند؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]