یک نقشه راه بـرای سفرهای خانوادگی

یک نقشه راه بـرای سفرهای خانوادگی

سفرهای خانوادگی ویژگی‌های مشخصی دارند. این را آنها که به تازگی خانواده تشکیل داده‌اند یا زوج‌هایی که به تازگی بچه‌دار شده‌اند، اغلب نمی‌دانند. مثلا اگر در زمان مجردی با یک چادر مسافرتی مشکل اقامت را حل می‌کردید، در سفر خانوادگی باید فکری به حال محل اقامت‌تان بکنید.
اگر زمانی که بچه نداشتید، با اتوبوس به مسافرت می‌رفتید، حالا باید فکر وسیله ای باشید که بچه خودتان و بقیه را اذیت نکند.
اینجا نقشه راهی ارائه کرده ایم برای بهتر انجام شدن سفرهای خانوادگی، خصوصا سفرهایی که کودکان هم همراهتان هستند.
اقامت و مسافت: اگر تازه بچه دار شده اید، برنامه ریزی سفر باید سبک باشد. به این معنی که مدت اقامت در شهر یا کشور دیگر باید کوتاه باشد. از طرفی باید از سریع‌ترین وسیله نقلیه برای رسیدن به مقصد استفاده کنید.
برنامه را بدانید: برنامه زندگی والدینی که فرزند دارند مسلما با برنامه مجردها و زوج هایی که هنوز صاحب فرزند نشده یا فرزندانشان به قول معروف از آب و گل درآمده، متفاوت است؛ بنابراین اگر تصمیم به سفر دسته جمعی دارید، ابتدا درباره نحوه سفر، مدت زمان اقامت، برنامه هایی که از پیش برای این سفر تدارک دیده شده و... آگاه شوید.
برای مثال فرزند کوچک شما تحمل این که پس از اقامت برای گشت وگذار به شهرهای اطراف بروید را نخواهد داشت، بنابراین با آگاهی از برنامه دیگران می‌توانید برای همراهی با آنها تصمیم بگیرید.
مقصد را بشناسید: اقامتگاه شما باید از وسایل راحتی، سیستم گرمایشی ـ سرمایشی، سرویس بهداشتی و... مناسب برخوردار باشد.
بنابراین پیش از حرکت از منزل حتما اقامتگاهتان را مشخص کرده و از امکانات و کیفیت محل اقامت آگاه شوید. اگر اقامتگاهتان از طریق سایت قابل بازدید است، حتما شرایط را بررسی کنید.
خوراکی همراهتان باشد: اگر با نوزادتان مسافرت می‌روید، حداقل به اندازه دو روز برای او شیرخشک همراهتان ببرید. یک شیشه شیر اضافی نیز همراهتان داشته باشید.
کار است دیگر، ممکن است هر لحظه شیشه از دستتان بیفتد و بشکند! اگر فرزندتان به سنی رسیده که می‌تواند غذای بزرگسالان را میل کند، باز هم به اندازه یک یا دو وعده غذا همراه داشته باشید.
به این دلیل که از شرایط تغذیه ای مقصد آگاه نیستید. این نکته به ویژه اگر به کشوری دیگر سفر می‌کنید، مهم است.
داروها را همراه ببرید: تازه ازدواج کرده‌ها عادات بدنی و فیزیولوژیک همدیگر را نمی‌دانند. ممکن است همسر شما دچار حساسیت فصلی یا حساسیت تغییر آب و هوا باشد.
بنابراین حتما باید داروهای ضروری همراه تان باشد. به امید این که به مقصد رسیده و همه جا قرص و دارو و شربت وجود دارد، داروهای مورد را در منزل جا نگذارید.
لباس فصل متضاد: فصل بهار به ویژه اوایل آن، هوا بسیار متغیر است، بنابراین به هر سمتی از کشورمان که سفر می‌کنید یا به هر کشوری که می‌روید، چند تکه لباس متضاد با هوای آن منطقه را برای خودتان و فرزندتان به همراه داشته باشید. به این ترتیب با تغییر ناگهانی وضعیت هوا، دست و پایتان را گم نمی‌کنید.
کنترل کننده‌های اولیه: سفر باعث اصطلاحا آب به آب شدن همه می‌شود، بنابراین ممکن است به مشکلاتی مانند سرماخوردگی خفیف، تب، اسهال و استفراغ و... دچار شوید، کودکان بیش از شما نسبت به شرایط حساس است
یک نقشه راه بـرای سفرهای خانوادگی
یک نقشه راه بـرای سفرهای خانوادگی

زینب خوشرو

زینب خوشرو یکشنبه 12 مهر 94 - 00:29

خیلیییی مطلب جالبی بود شایدبعضیهاش بدیهی بود اما انگار ادم فراموش میکنه و این یه یاداوری خوب بود

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]