۱۲ شهر مناسب برای دوچرخه‌سواری (1)

۱۲ شهر مناسب برای دوچرخه‌سواری (1)

1 – آمستردام
آمستردام شهری است که شاید بیشتر به خاطر مسیرهای مناسب دوچرخه‌سواری در آن شناخته شده است. این شهر دارای امکانات متعددی از جمله مکان‌های گذاشتن دوچرخه، مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر و حتی پارکینگ‌هایی برای دوچرخه که همچون پارکینگ‌های معمولی عمل می‌کنند، است. به خاطر آسان بودن حمل‌و‌نقل با دوچرخه، تعداد آنان در “آمستردام” از تعداد مردم بیشتر است. بازدیدکنندگان می‌توانند مردم را از همه‌ی قشرها، شغل‌ها و سنین در حال دوچرخه‌سواری ببینند. چون دوچرخه‌سواری از راندن یک اتومبیل در شهر آسان‌تر است. متأسفانه دوچرخه‌ها طبق معمول دزدیده می‌شوند، بنابراین بازدیدکنندگان، مسافران و دوچرخه‌سواران تفریحی بهتر است دوچرخه‌های خود را در یکی از گاراژهای امن این شهر پارک کنند
2 – کوپنهاگ
در “کوپنهاگ” بیشتر از 35% از شهروندان برای رفتن به سر کار، مدرسه و غیره از دوچرخه استفاده می‌کنند. این امر تا حد زیادی مدیون مسیرهای متعدد دوچرخه‌سواری موجود در شهر و اقدامات امنیتی مرتبط با آنان است. مانند نشانه‌های جدا و مخصوص مسیرهای دوچرخه‌سواری در بعضی نقاط. با پرداخت مبلغ اندکی، بازدیدکنندگان و شهروندان می‌توانند از دوچرخه‌هایی که به شهر تعلق دارند استفاده کنند. این دوچرخه‌ها در نقاط شلوغ شهر پخش شده‌اند. تشکیلات “کوپنهاگ” آنقدر خوب است که دیگر شهرها بعد از پی بردن به آن شروع به الگوبرداری از آن کردند
3 – برلین
در برلین انواع گوناگون حمل‌و‌نقل، از دوچرخه‌ها تا موارد تکنولوژیک، وجود دارند. دوچرخه‌سواری در برلین به لطف مسیرهای دوچرخه‌سواری خوش‌ساخت آن آسان است. این مسیرها مانند یک اتوبان نیستند، اما دوچرخه‌سواران را به جایی که می‌خواهند بروند هدایت می‌کنند. همچنین صدها مایل مسیر دوچرخه‌سواری جاده‌ای و آفرود در دسترس هستند. اگر استفاده از دوچرخه مالیات سنگینی برایتان دربر دارد، همیشه کالسکه‌های دوچرخه‌ای هستند که می‌توانید به راحتی در آنان بنشینید و فرد دیگری عهده‌دار امر پدال زدن شود. به‌زودی دوچرخه‌سواران می‌توانند از سیستم به اشتراک گذاری دوچرخه‌ها نیز بهره‌مند شوند.
4 – توکیو
دوچرخه‌سواری راه مناسبی برای مسافرت و دیدن مناظر در “توکیو” است. دوچرخه‌سواران می‌توانند در پارک‌های سرسبز دوچرخه‌سواری کنند و مناطق مناسب برای دوچرخه‌سواری می‌توانند دسترسی آسان به مغازه‌ها، رستوران‌ها ، ساختمان‌های شاخص و غیره را فراهم کنند. مثل بیشتر شهرهای مناسب برای دوچرخه‌سواری، “توکیو” گزینه‌های محدودی برای اجاره‌ی دوچرخه دارد و فروشگاه‌های متعددی نیز برای خرید و تعمیر دوچرخه در دسترس هستند. کسانی که با مسیر‌های دوچرخه‌سواری در شهر آشنا نیستند، به سادگی می‌توانند به لیست تورهای دوچرخه‌سواری مناسب دسترسی پیدا کنند، چه با راهنما و چه بی راهنما.
5 – مونترِال
“موترُال” شبکه‌ی بزرگی از مسیرهای دوچرخه‌سواری را داراست که یکی از مناسب‌ترین فضاها را برای دوچرخه‌سواری در شهر فراهم می‌کند. برای بهینه‌سازی این ساختار، شهر برنامه‌ای را در سال 2009 در راستای اشتراک‌گذاری دوچرخه‌ها در این شبکه به اجرا گذاشت. اسم این برنامه “Bixi Montreal” است. با استفاده از یک ایستگاه پرداخت ساده، کاربران مبلغ مربوطه را پرداخت می‌کنند و دوچرخه‌های موجود در پارکینگ قابل استفاده می‌شوند. این امر استفاده از سیستم دوچرخه‌سواری در شهر را برای کسانی که دوچرخه ندارند ممکن می‌‌سازد. این موضوع همچنین دسترسی توریست‌ها به دوچرخه را فراهم می‌سازد.
6 – ریودوژانیرو
ترامواها، اتوبوس‌ها و دیگر اشکال حمل‌و‌نقل رفتن به مکان‌های مختلف در “ریودوژانیرو” را آسان کرده‌اند. بسیاری از ساکنان نیز شیوه‌ی ارزانتر دوچرخه‌سواری را اختیار گزیده‌‌اند. اما این شهر چیزی بیش از چند دوچرخه ارائه می‌دهد. در سال‌های اخیر، “ریودوژانیرو” به یکی از شهرهایی بدل شده که مدل دوچرخه‌سواری خود را از شهر‌هایی مانند “برلین” و “آمستردام” که دوچرخه‌سواری در آنان بسیار محبوب است، الگوبرداری می‌کند. بازدیدکنندگان مسیرهای دوچرخه‌سواری مناسبی را در کنار سواحل نام‌آشنا به همراه محل‌های مخصوص قفل کردن آنان، در اختیار دارند.
۱۲ شهر مناسب برای دوچرخه‌سواری (1)
۱۲ شهر مناسب برای دوچرخه‌سواری (1)
۱۲ شهر مناسب برای دوچرخه‌سواری (1)

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]