صخره‌های مرجانی هم به "تغذیه متعادل" نیاز دارند

صخره‌های مرجانی هم به "تغذیه متعادل" نیاز دارند

همانطور که انسان‌ها به تغذیه متعادل نیاز دارند، صخره‌های مرجانی نیز برای سلامت و بقای خود به رژیم‌غذایی متعادل وابسته هستند.
کارشناسان محیط زیست می‌گویند: بررسی‌ها حاکیست در زمان وقوع پدیده‌های گرمایی استرس‌زای ناشی از تغییرات جوی، رژیم مغذی و متعادل برای صخره‌های مرجانی مفید و ضروری است.
اقیانوس‌های جهان رو به گرم شدن است و در نتیجه مهم است که بهترین شیوه برای رشد مرجان‌ها شناسایی شود. همچنین ترکیبی از عوامل شامل اسیدی شدن اقیانوس‌ها و سفیدشدگی مرجان‌ها موجب می‌شود صخره‌ها بر اثر مرگ مرجان‌ها از بین بروند. به همین دلیل کارشناسان بر آن شدند تا به این موضوع بپردازند که چه مواد مغذی در مواقع افزایش دمای آب برای صخره‌ها سودمند است.
در این بررسی مرجان‌ها با دو نوع ماده مغذی تغذیه شدند. ابتدا مواد مغذی غیرآلی شامل نیتروژن و فسفر مورد مطالعه قرار گرفت. این مواد به طور معمول در اقیانوس و در نتیجه تخلیه مواد فاضلابی و کودها یافت می‌شوند. سپس مواد مغذی آلی موسوم به زئوپلانکتون‌ها مورد بررسی قرار گرفت. زئوپلانکتون‌ها جانداران کوچکی در اقیانوس‌ها هستند که مرجان‌ها از آنها تغذیه می‌کنند.
به گزارش ساینس ورلد ریپورت، در ادامه مطالعات مرجان‌هایی که از این مواد مغذی تغذیه شده بودند در معرض دماهای مختلف قرار گرفتند و در نهایت مشخص شد وجود نیتروژن زیاد به تنهایی و زئوپلانکتون باعث می‌شود که دمای بالا وضعیت سفیدشدگی مرجان‌ها را وخیم‌تر کند. اما در مقابل وجود نیتروژن زیاد همراه با فسفر و زئوپلانکتون بیشتر، مقاومت مرجان را در برابر سفیدشدگی افزایش می‌دهد.
صخره‌های مرجانی هم به
صخره‌های مرجانی هم به

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]