📣📣📣کویر لوت سال ۹۵ ثبت جهانی می‌شود 📣📣📣

📣📣📣کویر لوت سال ۹۵ ثبت جهانی می‌شود 📣📣📣

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: سال آینده قنات بلده فردوس در قالب پرونده قنوات ایران و کویر لوت در قالب پرونده کویر ایران مشترک بین چند استان ثبت جهانی می‌شود.
اسدالله درویش شب گذشته (دوشنبه 12 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان جنوبی گفت: برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری به کمک همه دستگاه‌های اجرایی نیاز داریم و گردشگری صنعتی بسیار زودبازده است.
وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: حوزه گردشگری هزینه برای دولت ندارد و عین تولید ثروت است، چرا که فعالیت در این حوزه سریع نتیجه می‌دهد و تقویت حوزه گردشگری تقویت اشتغال و خارج شدن از رکود اقتصادی است.
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه خراسان جنوبی در همه فصول گردشگر ندارد و برای این امر باید تدابیری اندیشیده شود، افزود: در این راستا باید به مراکز اقامتی و هتل‌ها این استان با ارائه تخفیف پرداخت عوارض و تعرفه آب و گاز و برق و دادن امتیازهای دولتی کمک کرد.
درویش امیری با اشاره به اینکه خراسان جنوبی هنوز مدت زیادی از مستقل شدن‌اش نمی‌گذرد، تصریح کرد: فاصله زیاد با مرکز و قرار گرفتن در مرز و نداشتن خطوط ریل آهن از جمله مشکلات تقویت حوزه گردشگری این استان است.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی محصولات کشاورزی منحصر به فردی شامل زعفران به عنوان طلای سرخ و زرشک و عناب دارد که ظرفیت خوبی برای گردشگری است.
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به وجود بزرگترین غول‌های ماسه‌ای جهان با ارتفاع حدود 400 متر در کویر خراسان جنوبی اشاره کرد و بیان داشت: آب گرم معدنی فردوس و لوت که متاسفانه کمتر شناخته شده از دیگر جاذبه‌های گردشگری این استان است که باید با کمک رسانه‌ها این ظرفیت‌ها به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.
درویش امیری از برگزاری تور رالی بین‌المللی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: 26 مهر تا 4 آبان ماه 20 خودرو از کشورهای اروپایی به ایران می‌آیند و در بیرجند اقامت خواهند کردند و بعد از آن هدف آنان کویر لوت است.
وی به نوبت ثبت قنات بلده فردوس و کویر لوت در میراث جهانی اشاره کرد و افزود: سال آینده قنات بلده فردوس در قالب پرونده قنوات ایران و کویر لوت در قالب پرونده کویر ایران مشترک بین چند استان ثبت جهانی می‌شود.
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور یادآور شد: در حال حاضر در خراسان جنوبی هشت هتل و 16 مهمان‌پذیر وجود دارد و پنج هتل در حال ساخت است که فرصت‌های برای تقویت حوزه گردشگری این استان محسوب می‌شود.
📣📣📣کویر لوت سال ۹۵ ثبت جهانی می‌شود 📣📣📣
📣📣📣کویر لوت سال ۹۵ ثبت جهانی می‌شود 📣📣📣

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]