۱۲ شهر مناسب برای دوچرخه‌سواری (2)

۱۲ شهر مناسب برای دوچرخه‌سواری (2)

7 – بارسلونا
“بارسلونا” یکی از شهرهایی است که توریست‌ها به‌سادگی می‌توانند در آن دوچرخه‌سواری کنند. در “بارسلونا” مسیرهای زیبا، از آسان تا سخت، گروه‌های دوچرخه‌سواری و دوچرخه‌های اجاره‌ای وجود دارند. همینطور تورهای دوچرخه‌سواری به مقاصد گوناگون در سطح شهر برگزار می‌شود. همنشینی میان طبیعت و فضای شهری در این مسیر‌ها بسیار خاص است، مانند مسیر “Passeig de les Aigues”. این جادوی واقعی دوچرخه‌سواری در “بارسلونا”است. همینطور مسیرهای شهری وجود دارند که دوچرخه‌سواران را به معابر مخصوص خرید، دیدار از مناظر و غیره می‌برند. این مسیرها از آسانترین مسیرها در “بارسلونا” هستند و به همین جهت حتی یکی دوچرخه‌سوار تازه‌کار هم از پس آن برمی‌آید.
8 – بوداپست
“بوداپست” سیستم حمل‌و‌نقل توسعه یافته‌ای دارد که به مسافران امکانات گوناگونی می‌دهد. به هر حال، بین گزینه‌های مربوط به حمل‌و‌نقل مردم بیشتر و بیشتر به دوچرخه‌سواری گرایش پیدا می‌کنند. با مسیرهای دوچرخه‌سواری سبز و آب‌نماهای زیبا، تعجبی ندارد که مردم دوچرخه‌سواری در شهر را به شلوغی و سروصدای ترافیک ترجیح دهند. مهم است که بدانیم “بوداپست” قوانین خاص خود را دارد و بعضی از ملاحضات معمول را در زمینه‌ی دوچرخه‌سواری لحاظ می‌کند، از جمله اشتراک مسیرها با پیاده‌روها. بنابراین برای امنیت خود از راهنماهای موجود استفاده کنید.
9 – پاریس
تصویر فرهنگی رومانتیکی از فرانسه وجود دارد که در آن دوچرخه‌سواران به آرامی در روستاهای اطراف پرسه می‌زنند. گرچه این تصویر تنها شامل روستاهای زیبا نمی‌شود. “پاریس” نیز برای دوچرخه‌سواران بسیار مناسب است. از مسیرهای دوچرخه‌سواری تا دوچرخه‌های اجاره‌ای، این شهر امکانات مناسبی برای پدال زدن از یک نقطه‌ی زیبا تا نقطه‌ی در دسترس و سبز بعدی فراهم کرده است. همچنین مسیرهای دوچرخه‌سواری هر روز در “پاریس” گسترش می‌یابند. در راستای ترویج دوچرخه‌سواری و سازش با محیط، شهر در طول یک‌شنبه‌ها بعضی از جاده‌ها را برای ماشین‌ها بسته و در اختیار دوچرخه‌سواران قرار می‌دهد.
10 – بی‌جینگ
“بی‌جینگ” سابقه‌ی طولانی در دوچرخه‌سواری خیابانی دارد. با اینکه تعداد دوچرخه‌های در حال استفاده در حال افزایش است و جمعیت منطقه نیز بالاست، کماکان دوچرخه‌سواری در آن سخت نیست. با توجه به نبود تپه‌ها و تعدد مسیرهای مربوطه، دوچرخه‌سواری در شهر آسان است. گرچه اسکوترها و وسائل نقلیه موتوری کوچک نیز از این مسیرها استفاده می‌کنند. به علت آلودگی هوا دولت مردم را به دوچرخه‌سواری تشویق می‌کند، اما به نظر می‌رسد کمی زمان می‌برد تا “بی‌جینگ” بتواند از لحاظ میزان دوچرخه‌سواران پابه‌پای دیگر شهرهای مناسب برای دوچرخه‌سواری پیش رود.
11 – پورتلند
“پورتلند” یکی از شهرهای پیشرو در امریکا در زمینه‌ی دوچرخه‌سواری است. به لطف خط‌کشی‌های مدرن دوچرخه‌سواری، حدود 8% از مردم برای رفتن به محیط کار از دوچرخه استفاده می‌کنند. این تقریباً 10 برابر متوسط موجود در کشور است. شمال غربی بسیار زیباست و محیط طبیعی مناسبی برای زندگی به شمار می‌رود و “پورتلند”از زمینه‌های مناسب زیادی برای زیبا نگاه داشتن شهر بهره‌مند است. این امر یک سنت جدید است که در راستای حفظ این منابع تلاش می‌کند و کماکان به موفقیت خود ادامه می‌دهد.
12 – بوگوتا
“بوگوتا” به خاطر تراکم ترافیک‌اش شناخته شده است. رفت‌و‌آمد در اطراف شهر بدون گیر کردن در ترافیک کار سختی است. به لطف برداشتن مکان‌های پارک در کنار بسیاری از جاده‌ها در راستای تبلیغ دوچرخه‌سواری و استفاده نکردن از اتومبیلها، این شهر یکی از شهرهای مناسب برای دوچرخه‌سواری است.
۱۲ شهر مناسب برای دوچرخه‌سواری (2)
۱۲ شهر مناسب برای دوچرخه‌سواری (2)

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]