چیزهای کوچکی که هرکس برای حفظ اقیانوس‌ها می‌تواند انجام دهد

چیزهای کوچکی که هرکس برای حفظ اقیانوس‌ها می‌تواند انجام دهد

گاهی اوقات کارهایی که می‌توانیم برای نجات آبهای این سرزمین انجام بدهیم ساده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنیم، اما تاثیر به سزایی در محیط زیست خواهند داشت. اگر شما هم دوست دارید در این راستا قدمی بردارید، ایده‌های زیر کمکتان خواهند کرد.
پیاده رو و حیاط را جارو بزنید:
جارو کردن این مکان‌ها خیلی بهتراز شستنشان است که آب را هدر میدهد و مواد اضافی را وارد آب تمیز میکند. نوعی ورزش هم محسوب میشود.
کربن دی اکسید تولیدی تان را کاهش دهید:
اقیانوس‌ها حدود ۲۶ درصد از کربن دی اکسید منتشرشده و بیش از ۹۰درصد از گرمای جهان را جذب میکنند. اینها برای زندگی آب خطرناکند. کمتر رانندگی کنید، وقتی با وسایل برقی کار ندارید آنها را از برق بکشید، و یک چیز کمتر آشنا: کمتر نامه دریافت کنید! هرسال، نامه‌های حجیم و تبلیغاتی بیش از ۹ میلیون ماشین گاز گلخانه ای تولید میکنند، ۱۰۰میلیون درخت را از بین میبرند و ۲۸بیلیون گالن آب مصرف میکنند. میتوانید اکثر این اطلاعات را از طریق اینترنت و یا موبایل دریافت کنید.
بطری آب نخرید:
هرچند که یک چهارم از فروش اینها از آب شیر است. با خودتان همه جا یک قمقمه ببرید تا مجبور نباشید همواره بطری بخرید.
هفته ای دوبار گیاهخواری کنید:
یک پاوند گوشت گاو به حدود ۱۸۵۰ گالن آب برای تولید نیاز دارد. یک پاوند سبزیجات تنها به ۳۹گالن. دو روز در هفته بدون گوشت، ۱۶ درصد مصرف آبتان را کاهش میدهد.
آب باران را به سمت چمن روانه کنید:
اینکار باعث میشود مواد آلوده کننده از حصارها و زمین‌ها وارد لوله‌های فاضلاب نشوند.
مصرف موا شیمیایی را کمتر کنید:
از محصولات شوینده حاوی مواد شیمیایی مضر – مثل تریکلوسان، وایتکس، آمونیا…- کمتر استفاده کنید. خیلی وقتها از جایگزین‌های طبیعی میتوان برای شستن و تمیز کردن چیزی استفاده کرد.
با سوراخ کردن اقیانوس‌ها مخالف باشید:
صحبت از درل زدن کف دریای چوکچی آلاسکا برای رسیدن به نفت است. با این رویه طمع ورزانه برای رسیدن به نفت و به اتمام رساندن ذخایر زمین، تعجب نکنیم اگر کره زمین روز به روز اوضاع وخیم‌تری پیدا می‌کند. یکی از کوچکترین کارهایی که می‌توان در این زمینه انجام داد، مخالفت و دادن آگاهی به دیگران است.
چیزهای کوچکی که هرکس برای حفظ اقیانوس‌ها می‌تواند انجام دهد
چیزهای کوچکی که هرکس برای حفظ اقیانوس‌ها می‌تواند انجام دهد

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]