وجود 40 منطقه هدف گردشگری در سیستان و بلوچستان

وجود 40 منطقه هدف گردشگری در سیستان و بلوچستان

مدیرکل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: 40 منطقه هدف گردشگری، 57 منطقه نمونه گردشگری، هشت موزه و چهار سایت موزه در استان وجود دارد .
کامبیز مشتاق گوهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توسعه فعالیت‌های جهانگردی زمینه برای ایجاد اشتغال فراهم و از هر 10 نفر گردشگر که وارد کشور میزبان می‌شود یک فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
گوهری افزود: در حال حاضر صنعت توریسم به عنوان مهم‌ترین صنعت جهان، رشد سریعی در توسعه اقتصادی ملت‌ها داشته است و گردشگران بین‌المللی نقش بسزایی در اقتصاد جهانی ایفاء می‌کنند.
وی با اعلام این خبر که 12 سفیر گردشگری آسیایی و اروپایی مهرماه به استان سفر می‌کنند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و مکاتبات لازم از سوی سازمان گردشگری و وزارت امور خارجه مقرر شده است سفیران گردشگری در تاریخ 18 تا 22 مهرماه از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان بازدید کنند.
وی تصریح کرد: به دنبال استقبال از چشم‌اندازهای طبیعی و تاریخی استان سفیران کشورهای خارجی در این سفر از شهرستانهای سیستان، زاهدان و چابهار بازدید و نسبت به راه‌اندازی نمایشگاه‌های مختلف و فعالیت‌های پژوهشی مشترک اقدام می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: این سفیران از 12 کشور از جمله آلمان، پرتغال، پاکستان، روسیه، چین، هند و ...خواهند آمد.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان تا کنون 3024 اثر طبیعی و تاریخی شناسایی شده است.
وی شهر سوخته را تنها اثر ثبت شده جهانی استان نام برد و گفت: کوه‌های مریخی "،چشمه‌های آب گرم، بازارچه‌ها، کوه خواجه، دهانه غلامان و... از جمله آثار موجود تاریخی و طبیعی سیستان و بلوچستان است.
وجود 40 منطقه هدف گردشگری در سیستان و بلوچستان
وجود 40 منطقه هدف گردشگری در سیستان و بلوچستان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]