«موزه معصومیت» پاموک به لندن می‌رود

«موزه معصومیت» پاموک به لندن می‌رود

نمایشگاهی از آثار «موزه معصومیت» اورهان پاموک نویسنده ترک برنده نوبل ادبیات در لندن برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «موزه معصومیت» مکانی است که اورهان پاموک رمان‌نویس معروف ترکیه‌ای با الهام از رمانی از خود به همین نام در استانبول راه‌اندازی کرده است. بخشی از آثار این موزه قرار است به زودی به لندن انتقال پیدا کند و پیش چشم مخاطبان انگلیسی قرار گیرد.

برنده نوبل ادبیات 2006 در سال 2012 «موزه معصومیت» را تاسیس کرد. رمان «موزه معصومیت» داستان عاشقانه «کمال» و «افسون» را روایت می‌کند. کمال در طول داستان یادگاری‌های افسون را جمع می‌کند و به آن‌ها تعلق خاصی دارد.

موزه پاموک در سال 2014 عنوان «موزه سال اروپا» را دریافت کرد و در آن 83 جعبه چوبی مربوط به 83 فصل کتاب «موزه معصومیت» قرار دارند. این موزه علاوه بر ارتباطی که با کتاب پاموک دارد، تاریخچه ملموسی است که از سه دهه گذشته شهر استانبول.

پاموک در این مکان یادگاری‌هایی را از سال 1975 (زمان شروع رمان) تا رسیدن به زمان حال با محوریت شهر استانبول نمایش داده است. فیلمی هم به نام «موزه خاطرات» اوایل این ماه در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد. «گرنت جی» کارگردان این فیلم مستند است که دربردارنده روایت خود پاموک از ساخت این موزه و نگارش رمانش است.

به گزارش حریت دیلی نیوز، اورهان پاموک درباره اقتباس سینمایی کتابش گفت: «معصومیت خاطرات» نسخه سینمایی کتاب «موزه معصومیت» من است. شخصیت‌های اصلی داستان «کمال» و «افسون» در دهه 70 ترکیه رابطه‌ای عاشقانه دارند و بعد شهر گسترش پیدا می‌کند و روایت شاعرانه من، تنها پل موجود بین تخیل و واقعیت می‌شود.

اورهان پاموک به عنوان یکی از مطرح‌ترین رمان‌نویسان ترکیه، خالق آثاری چون «زندگی نو»، «موزه معصومیت»، «برف»، «کتاب سیاه»، «نام من سرخ» و اثر زندگی‌نامه‌ای «استانبول» است. پاموک اولین رمانش «جودت بیک و پسرانش» را در سال 1982 به چاپ رساند و یک سال پس از آن «خانه خاموش» را منتشر کرد. او نوبل ادبیات را در سال 2006 به خود اختصاص داد. پاموک در سال 2003 جایزه «ایمپک دوبلین» را برای «نام من سرخ» دریافت کرد. آثار این نویسنده تاکنون بیش از 11 میلیون جلد در سرتاسر جهان فروش داشته است.
«موزه معصومیت» پاموک به لندن می‌رود

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]