با جذابترین مسیرهای گردشگری آلمان آشنا شوید (2)

با جذابترین مسیرهای گردشگری آلمان آشنا شوید (2)

مسیر آبی- جاده ای: قرار نیست تمام پل‌های دنیا برای عبور عابر پیاده یا ماشین ساخته شود؛ گاهی اوقات قایق‌ها نیز به پل نیاز دارند! پل آبی 918 متری «ماگ دِبورگ» بزرگ‌ترین پل از نوع خود در جهان است.
این پل قرار بود در سال‌های خیلی گذشته ساخته شود، اما جنگ سرد، ساخت آن را به تعویق انداخت. امروزه قایق‌ها و کشتی‌ها متناسب با این کانال می‌توانند از منطقه راین لند به راحتی به برلین بروند. عظمت این پل آبی به قدری زیاد است که به «وان حمام بتونی یک کیلومتری» هم شناخته شده است!
پل روگذر ماگدبورگ در نزدیکی شهر برلین و در شمال شهر ماگدبورگ آلمان واقع شده و این سازه، طولانی‌ترین سازه آبی جهان است.
مسیر تورهای صنعتی: گردشگرانی که به اندازه کافی قصرها و تاکستان‌های آلمان را دیده اند، می‌توانند به مسیر صنعتی گردشگران این کشور هم سری بزنند. در منطقه روهر آلمان در غرب این کشور، مسیری 400 کیلومتری وجود دارد.
بخشهایی از این مراکز صنعتی، پس از تعطیل شدن، اکنون به مراکز فرهنگی تبدیل شده اند. یکی از معادن زغال سنگ این منطقه از طرف یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهان هم ثبت شده است.
مسیر خانه‌های قدیمی: در شهر «لیمبورگ آن» در «لاهن» آلمان، خانه‌های قدیمی که به سبک زیبایی نوسازی شده اند، در کوچه‌های تنگ و پیچ در پیچ، فضایی خاطره انگیز از گذشتگان دور آلمان را تداعی می‌کنند. این شهر و روستاهای کوچک آن، در مسیری 2800 کیلومتری، از جذاب‌ترین مسیرهای گردشگری آلمان به شمار می‌روند.
با جذابترین مسیرهای گردشگری آلمان آشنا شوید (2)
با جذابترین مسیرهای گردشگری آلمان آشنا شوید (2)

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]