سازمان میراث فرهنگی لرستان از حالت رکود خارج شود

سازمان میراث فرهنگی لرستان از حالت رکود خارج شود

استاندار لرستان گفت: ظرفیت‎های خوب گردشگری نتوانسته در توسعه استان نقشی داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان، مهندس «هوشنگ بازوند» در کارگروه گردشگری استان در محل سالن اجتماعات استانداری با بیان این‌که چنانچه هزینه‎ها برای سرمایه‌گذاری سنگین شود دیگر رغبتی برای بخش خصوصی وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: برای تحقق توسعه‌ی صنعت گردشگری نیازمند برگزاری همایش‎های ژئوتوریسم به همراه نمایشگاه‎هایی از ظرفیت‎های لرستان برای شناساندن و نشان دادن قابلیت‎های استان هستیم.
وی با انتقاد از این‌که ظرفیت‎های خوب گردشگری نتوانسته در توسعه‌ی استان نقشی داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید کارگروه گردشگری ماهانه برگزار شود به گونه‎ای که در اقتصاد استان نقش پررنگی را داشته باشد.
نماینده‌ی عالی دولت در استان با تأکید بر این‌که دستگاه‎های اجرایی استان صنعت گردشگری را دریابند تا از ظرفیت‎ها در راستای بهره‎وری بیشتر با حمایت سرمایه‎گذار بخش خصوصی استفاده شود، تصریح کرد: سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان از حالت رکود باید خارج شود.
بازوند با تأکید بر این‌که گردشگری استان نیازمند یک جهش است و انتظار می‏‌رود در شش ماهه‌ی دوم امسال این جهش مشهود باشد، یادآور شد: هم‌اکنون 1170تخت در استان داریم که با وجود ظرفیت‎های فراوان پاسخگو و قابل قیاس نیست و باید تا سال 95 این تعداد تخت را به 1600 مورد برسانیم، اضافه شدن 700 تا 800 تخت نیازمند سرمایه‎گذاری است.
استاندار لرستان با بیان این‌که برگزاری مسابقات جهانی را در استان داریم و یکی از دغدغه‎های ما موضوع هتل است، اظهار کرد: برنامه داشتیم که همه‌ی سفرای ایران را به لرستان دعوت کنیم و با وزارت امورخارجه نیز رایزنی کردیم که نماینده‌ی این وزارت‌خانه برای بررسی وضعیت اقامتی استان به لرستان آمد و هیچ‌کدام از هتل‌های استان را تائید نکرد و متأسفانه این مهم به‌علت نبود هتل لغو شد.
وی خاطرنشان کرد: زیبنده استانی هم‌چون لرستان نیست که یک نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نداشته باشد.
نماینده‌ی عالی دولت در استان تصریح کرد: صنایع‌دستی ظرفیت خوب استان است مشروط بر این‌که تحرک و جهشی در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان رخ دهد.
بازوند در خصوص واحدهای پذیرایی بدون مجوز یادآور شد: ظرف یکماه 71 واحد پذیرایی فاقد مجوز باید نسبت به اخذ مجوز خود اقدام کنند در غیر این‌صورت از طریق دادستانی استان نسبت به تعطیلی و پلمب آنها اقدامات مربوطه انجام شود.
سازمان میراث فرهنگی لرستان از حالت رکود خارج شود
سازمان میراث فرهنگی لرستان از حالت رکود خارج شود

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]