منطقه‌ی زیبای چلاو

منطقه‌ی زیبای چلاو

چلاو دهستانی است در 30 کیلومتری جنوب شرقی آمل در کمرکش کوهها و دره‌های زیبای البرز مرکزی که دورنمای آن بسیار دلکش و دلچسب و بی نهایت مصفا و چشم گیر است.
مسیر اصلی ورودی به منطقه چلاو در 25 کیلومتری شهر آمل، از جاده هراز می‌باشد . این منطقه اصولا یک منطقه ییلاقی نشین برای اهالی آمل و بابل محسوب می‌شود که عموما در فصل تابستان رونق بسیاری دارد. جمعیت بسیار کمی در تمام طول سال در منطقه چلاو سکونت دایمی دارند که شاید تعداد آنها به کمتر از صد خانوار در کل روستاهای منطقه نرسد.
منطقه چلاو از جمله مناطق کهن و قدیمی مازندران است که بسیاری از اتفاقات تاریخی و مهم مازندران بنابر شواهد کتب مهم تاریخی در آن به وقوع پیوست.
چلاو منطقه ایست کوهستانی و پوشیده از جنگل‌های متراکم که 15000هکتار از این منطقه تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد و به مدت 5 سال منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.
مسیر رسیدن به روستای چلاو از مرکز شهرستان آمل به سمت جاده هراز (به سمت استان تهران) 25 کیلومتر بوده که می‌توان پس از طی این مسافت به واسطه پلی در سمت چپ جاده ( که به پل منگل معروف است) با پشت سر گذاشتن 15 کیلومتر جاده فرعی به منطقه سرسبز چلاو رسید. روستای چلاو از دیدنیهای آمل و از جاذبه‌های گردشگری مازندران به شمار می‌آید.

منطقه‌ی زیبای چلاو
منطقه‌ی زیبای چلاو
منطقه‌ی زیبای چلاو
منطقه‌ی زیبای چلاو

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]