احداث آبشخور به عنوان مهریه

احداث آبشخور به عنوان مهریه

موج - یک فعال محیط زیست ایرانی، مهریه اش را ساخت آبشخور در یکی از پناهگاه‌های حیات وحش ایران تعیین کرد.
به گزارش خبرنگار موج، یکی از اعضای انجمن یوزپلنگ ایرانی مهریه اش را ساخت آبشخور در یکی از پناهگاه‌های حیات وحش ایران تعیین کرد.
وی که تمایل به اعلام نام خود ندارد، در رابطه با این تصمیم خود می‌گوید: می‌توان به مهریه با دیدی وسیع تر، نگاه خودخواهانه نداشته باشیم و آن را برای کار خیر از جمله انسان‌های نیازمند اختصاص دهیم و یا آن را صرف حفظ محیط زیست کشور کنیم.
وی اعتقاد دارد که با ساخت آبشخور برای حیوانات حیات وحش و رهایی آن‌ها از تشنگی، کاینات برکات و خیرات زیادی را به زندگی مشترک او و همسرش سرازیر خواهند کرد.
او می‌گوید: «هنگامی که تصمیم به ازدواج داشتم یکی از همکارانم گفت تویی که این همه دوستدار محیط زیست هستی مهریه ات چیست؟ همان لحظه به ساخت یک آبشخور برای حیوانات در حیات وحش کشور فکر کردم؛ زیرا به مساله آب اهمیت زیادی قایل هستم.»
این عضو فعال انجمن یوزپلنگ ایرانی در پاسخ به این سوال که چه عاملی موجب شده چنین تصمیمی بگیرد، می‌گوید: من از کودکی به حیوانات علاقه بسیار داشتم، طی سال‌های اخیر برای کسب اطلاعات بیشتر به فضای مجازی از جمله سایت "فروم لاک پشتی" مراجعه می‌کردم که در همین حین با دکتر ایمان معماریان، دامپزشک حیات وحش، آشنا شدم و پی بردم که هر گونه یی از لاک پشت‌ها در زیستگاه خاص خود در اقصی نقاط دنیا زندگی می‌کنند و متوجه شدم که لاک پشت‌های گوش قرمزی که در هشت سال گذشته نگهداری می‌کرده ام متعلق به اطراف رود می‌سی سی پی هستند و با رهاسازی آن‌ها در داخل کشور می‌توانند به اکوسیستم ما صدمه بزنند.
وی افزود: از سال 1378 به طور جدی پیگیر مسایل زیست محیطی بودم به طوری که درسال 1392 همیار باغ وحش ارم و بعد از آن همیار کلینیک بازپروی حیات وحش پارک پردیسان شدم و در کنار آن با علاقه یی که داشتم در سایت‌های مجازی در باره حیوانات اطلاعاتم را افزایش می‌دادم. در همین زمان با انجمن یوزپلنگ ایرانی آشنا شدم و به عنوان آموزشگر در این انجمن فعالیتم را آغاز کردم.
وی در رابطه با هزینه و چگونگی انجام کار می‌گوید: برای احداث آبشخور با کارشناسان انجمن یوزپلنگ ایرانی مشورت کردیم و آنها هزینه احداث هر آبشخور را پس از بررسی هفت میلیون تومان اعلام کردند که این مبلغ با ذکر جزییات احداث در دفتر سند ازدواج در دفترخانه ثبت شده است. این آبشخور در یکی از زیستگاه‌های یوزپلنگ ایرانی ساخته خواهد شد.
منبع :خبرگزاری موج
احداث آبشخور به عنوان مهریه

زیبا فلاح

زیبا فلاح ﺳﻪشنبه 21 مهر 94 - 22:10

خیلی عالی و پسندیده

امید رجبی پور کشایه

امید رجبی پور کشایه ﺳﻪشنبه 21 مهر 94 - 22:18

وای خدای من

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]