سفر به سردترین نقاط زمین با کشتی لوکس

سفر به سردترین نقاط زمین با کشتی لوکس

سفر به دیدنی‌ترین نقاط جهان آن هم سوار بر قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی لوکس و مدرن یکی از خاطره‌انگیزترین تجربیاتی است که طعم واقعی آن را گردشگران حرفه‌ای چشیده‌اند. در این گونه سفرها مناطقی نظیر دریای کارائیب و مدیترانه مقصد نهایی گردشگران خواهند بود. اما حالا قرار است اتفاقی هیجان‌انگیز روی دهد. وقتی صحبت از قطب و توده‌های عظیم یخی آن به میان می‌آید ناخواسته به سختی، سرما و شرایط نامساعد زندگی فکر می‌کنیم اما فناوری به کمک مردم آمده تا حتی برای رسیدن به دورافتاده‌ترین و نامساعدترین نقاط جهان یعنی قطب، مشکل خاصی وجود نداشته باشد.
رونمایی از کشتی یخ شکن «کاشف دریا» همان اتفاق هیجان‌انگیزی است که بسیاری از علاقه‌مندان به گردشگری ماجراجویانه انتظارش را می‌کشیدند. نکته مهم درباره این کشتی خاص نه مربوط به یخ شکن بودن آن که ارتباط مستقیمی با فضای داخلی آن دارد. در این کشتی همه چیز لوکس و پیشرفته است.
این کشتی توسط مهندسان خبره شرکت Damen ساخته شده است. این شرکت هلندی تخصص ویژه‌ای در ساخت کشتی‌های یخ شکن دارد. با این حال برای اینکه محصولی خاص روانه اقیانوس‌های معمولا یخ زده قطب کند، با چند شرکت دیگر نیز در این پروژه دست به همکاری زده است.
این کشتی فوق مدرن در سایزها و اندازه‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود و علاقه‌مندان به خرید آن می‌توانند از پیش مدل مورد نظرشان را انتخاب کنند. کشتی‌های ساخت این شرکت در سه اندازه 65، 90 و 100 متر تولید می‌شوند. بزرگترین مدل این کشتی قابلیت در خود جایی دادن 30 میهمان و 50 خدمه را دارد.
این کشتی برای سفر در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی زمین طراحی و ساخته شده است. این یعنی ممکن است برای هفته‌ها از تمدن و مراکز مهم جهانی به دور باشد. به همین دلیل امکانات و انبارهای آن به گونه‌ای طراحی شده که تا 40 روز بدون نیاز به برقراری ارتباط با دنیای خارج به فعالیت خود ادامه دهد. همچنین این کشتی حداقل آلودگی زیست محیطی را برای مناطق قطبی جهان به همراه خواهد داشت و این یکی از ویژگی‌های اصلی کاشف دریا محسوب می‌شود.
در این کشتی سکوی مخصوصی برای فرود بالگرد تعبیه شده است. اما این تازه آغاز داستان هیجان‌انگیز کاشف دریاست. در اطراف بدنه خارجی این کشتی قایق‌های نجات پیشرفته و زیردریایی یک یا دو نفره مخصوص نیز تعبیه شده که در مواقع لزوم بتوان در مدت زمانی اندکی به آنها دسترسی پیدا کرده و از قابلیت‌های‍‌‌‌‌‎شان استفاده کرد.
گردشگران و مسافران علمی این کشتی از امکانات متنوعی از جمله آسانسور، استخر، سونا و جکوزی، مرکز درمانی، سالن ورزش و کافی نت استفاده می‌کنند.
سفر به سردترین نقاط زمین با کشتی لوکس
سفر به سردترین نقاط زمین با کشتی لوکس
سفر به سردترین نقاط زمین با کشتی لوکس

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]