شش خوراکی که نباید در یونان از دست بدهید (2)

شش خوراکی که نباید در یونان از دست بدهید (2)

غذاهای سبزیجات
چریاتیکی سالاتا که عموماً در سرتاسر جهان با نام سالاد یونانی شناخته شده به عبارتی از زیباترین لذت‌های ساده‌ی زندگی به شمار می‌رود. سالاد یونانی از تکه‌های مکعبی و خنک خیار و گوجه، همراه با پیاز ریز شده، زیتون سیاه یا سبز (شاید هردو) و پنیر فتای عالی تهیه شده که روی آن مقدار زیادی روغن زیتون، نمک و فلفل می‎ریزند. فلفل زرد موزی یا هویج از دیگر سبزیجاتی هستند که به این سالاد راه پیدا کرده اند، اما همان ترکیبات اصلی به تنهایی می‌توانند در ایجاد طعم بی‌نظیر در این سالاد معجزه کنند
موساکا معمولا با گوشت چرخ شده‌ی گوساله تهیه می‌شود اما در قالب ترکیب سبزیجات و بادمجان به عنوان ترکیب اصلی نیز قابل تهیه است. برای تهیه موساکا ابتدا لایه‌ای از سیب‌زمینی سرخ شده یا کبابی در ظرف چیده و روی آن بادمجان سرخ شده، پیاز، سیر، قارچ، و کدوسبز که در سس گوجه با یکدیگر ترکیب شده می‌ریزند. پس از تکرار لایه‌ها، روی غذا سس بشامل غلیظ و سپس پنیر ریخته می‌شود. این غذا تا زمانی که به بافتی نرم و پف دار برسد پخته می‌شود.
اسپاناکوپیتا یا همان اشترودل اسفناج جزو آن دسته از غذاها با ترکیبات رایج است که متأسفانه مشابه آن را در دیگر نقاط دنیا پیدا نخواهید کرد. حاصل ِمخلوط تکه‌های کوچک پنیر فتا با اسفناج ریز شده و تف داده، پیاز، رازیانه و نعنا، طعمی خاص و جدید خواهد بود. سپس درون خمیر ورقه‌ای فیلو یا همان یوفکا با این مواد پر شده و در نهایت پیش از اینکه اشترودل پخته شود روی آن زرده‌ی تخم مرغ مالیده می‌شود.
با وجود انواع مختلفی از غذاها و دسرها با طعم مطبوع و دلپذیر در یونان، این مجموعه‌ی کوچک به صورت نمادین نشان‌دهنده‌ی مواد غذایی اصلی یونان است. اکثر این غذاها در هر رستورانی از این کشور یافت شده، و علاوه بر این جایرو و اسپاناکوپیتا نیز در تمامی اغذیه‌فروشی‌های کوچک، نانوایی‌ها و کیوسک‌ها عرضه می‌شوند.

شش خوراکی که نباید در یونان از دست بدهید (2)
شش خوراکی که نباید در یونان از دست بدهید (2)

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]