شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا

شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا

بسیاری از افراد قبل از دوران کورانا به دلایل مختلفی مانند کار، تحصیل یا تفریح به ترکیه سفر می‌کردند. با پیش‌آمدن مشکل سفر‌ها در بسیاری از شهر‌های جهان و کنسل‌شدن پرواز‌ها عده زیادی دچار مشکلات فراوانی شدند. نا‌معلوم‌بودن زمان سر‌و‌سامان گرفتن اوضاع نیز به‌نوعی بر شدت مشکلات اضافه کرد. سفارت ترکیه شرایطی را برای ورود افراد به خاک این کشور درحال‌حاضر تعیین کرده است تا افراد بتوانند درعین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌خطر نینداختن جان دیگران سفر خود را انجام دهند. بسیاری از افراد هم که با تور ترکیه سفر می‌کردند، باید با شرایط جدید سازگار شوند. درادامه این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را در زمینه شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا بررسی کنیم. اگر شما هم دوست داشتید از یک تور ترکیه هوایی برای سفر خود به این کشور استفاده کنید، بهتر است تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا

شرایط سفر ایرانیان به ترکیه

با توجه به وضعیت پیشرفت بیماری کرونا و رفتار مختلف مردم و ویروس در زمان‌های مختلف اطلاعیه‌ها با توجه به تاریخ تغییر می‌کنند. پس درنظر داشته باشید که برای اطلاع از جدید‌ترین اخبار باید مطالب به‌روز را دنبال کنید. برای مثال از اولین شرط‌هایی که برای سفر به ترکیه گذاشته شده بود، می‌توان به مواردی مانند داشتن تابعیت کشور ترکیه، داشتن اقامت دائم کشور یا داشتن ویزای کاری معتبر از این کشور اشاره کرد.

داشتن برگه سلامت از تست PCR را نیز در زمان‌هایی موردنظر قرار گرفت. برای تهیه این برگه باید تست در یکی از بیمارستان‌های لیست ارائه‌شده انجام می‌شد و زمان‌بندی آن نیز مهم بود. مسافر باید این برگه را در همه مراحل گذر در رفت‌وبرگشت ‌همراهش می‌برد. درحال‌حاضر نیز مرز زمینی بسته شده و امکان سفر فقط از طریق مرز هوایی امکان‌پذیر است. در چنین شرایطی برای کسانی که دنبال تور ترکیه ارزان بودند، ممکن است کمی هزینه‌ها متفاوت باشد؛ ولی می‌توانند با تحقیق سفر به‌صرفه‌ای را بیابند.

سفر هوایی از ایران به ترکیه و شرایط آن

با برقراری مجدد پرواز‌های ایران به ترکیه، مسافران می‌توانند از طریق خطوط هوایی به این کشور سفر کنند. طبق مقررات قبل از اسفند 98 و شرایط قبل از شیوع بیماری کرونا برای سفر به کشور ترکیه نیاز به ویزا نبود. برای مدتی شرط ویزا لحاظ شد تا از تعدد سفر‌ها جلوگیری شود. در تازه‌ترین شرایط سفر به ترکیه مسافران باید در فاصله کم‌تر از 72 ساعت قبل از پرواز خود آزمایش PCR را انجام داده باشند و نتیجه منفی آن را به‌صورت پرینت مهرشده در فرودگاه همراه خود ببرند. کسانی که دوست داشتند برای سفر به ترکیه از یک تور ترکیه ارزان استفاده کنند، می‌توانند امید بیشتری برای راه‌اندازی تور‌ها داشته باشند.

در شرایط فعلی، طبق بخشنامه ایران‌ایر در خصوص به‌روزرسانی مقررات سفر به کشور ترکیه، مسافران با تابعیت ایرانی به دو صورت می‌توانند به کشور ترکیه وارد شوند. این دو مورد داشتن مجوز اقامتی و یا به‌صورت توریستی است. همان‌طور که گفته شد کلیه مسافران (بالای دو سال) باید در کمتر از سه روز قبل از سفر خود تست PCR داده باشند و برگه جواب آزمایش را به‌همراه داشته باشند. برای سفر به ترکیه استفاده از یک تور ترکیه هوایی می‌تواند در کنار آرامش و لذت صرفه خوبی هم داشته باشد.

مسافران فقط می‌توانند در حد یک کیف کوچک برای استفاده از وسایل خود به داخل کابین پروازی ببرند و حمل با‌رهای دستی به‌شکل ترولی و چرخ‌دار به داخل کابین مجاز نیست. همه مسافران باید طی سفر (هم حین پرواز و هم در فرودگاه‌ها) از ماسک روی صورت خود استفاده کنند.

برای مسیر بازگشت هم حتما از مهلت برگشت بدون تست مجدد مطلع شوید. برای مثال در بازه‌ای شما اگر بیشتر از 14 روز سفر‌تان طول می‌کشید، برای بازگشت باید مجددا تست کرونا انجام می‌دادید؛ ولی اگر مدت سفر شما کم‌تر از این بازه بود، نیازی به تست مجدد نداشتید. برای اطلاع از وضعیت تور ترکیه و بخش‌نامه‌های جدید باید با توجه به زمان سفر خود مطالب را مطالعه کنید. ممکن است هواپیمایی‌های مختلف نیز دستور‌العمل‌های داخلی خاصی برای خود داشته باشند که مسافران باید قبل از تهیه بلیط خود از آن‌ها آگاهی کسب کنند. به‌عنوان مثال هواپیمایی سان‌اکسپرس علاوه‌بر شرایطی که گفته شد، به مسافران توصیه می‌کند تا درطول مدت پرواز چند ماسک استاندارد و فرم تعهد مخصوص همراه داشته باشند. برای افراد علاقه‌مند به تور ترکیه هوایی رعایت الزامات سفر‌های هوایی نیز لازم است.

سخن آخر

سفر به ترکیه با تور ترکیه یا به‌صورت فردی در ایام کرونا شرایط خاصی پیدا کرده است. اگر برای هدف خاصی مجبور هستید به ترکیه سفر داشته باشید، حتما این شرایط را به‌روز مطالعه کرده و در انجام پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی نکنید. برای اینکه بتوان همچون گذشته از تور‌های لحظه آخری فراوان و تور ترکیه ارزان استفاده کرد، رعایت موارد شرایط جدید الزامی است. درحال‌حاضر برای سفر به ترکیه باید در کم‌تر از فاصله 72 ساعت از پرواز آزمایش PCR داد و جواب مهرشده آن را ‌همراه داشت.

شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]