چگونه با مترو به پارک پرواز برویم

چگونه با مترو به پارک پرواز برویم

تهران شهری رویایی برای کار و زندگی است و البته سختی‌ها و مشکلات بسیار زیادی هم پیش‌روی شهروندان این شهر است؛ از گرانی و نبود خانه‌های ارزان تا خیابان‌های متراکم و شرایط سخت رفت‌وآمد در آن. بااین‌حال این شهر زیر پوسته سخت و زشت خود محیط‌های جذاب و متعددی دارد که برای تفریح و گردش مناسب هستند. در تهران بازارهای گوناگون و مجموعه‌های تفریحی زیادی ساخته شده که می‌توانید با سر زدن به آن مخصوصا در ایام نوروز که خود تهرانی‌ها نیستند، زیبایی‌های شهر را هم ببینید. در ادامه با یکی از پارک‌های مهم و زیبای شهر تهران آشنا خواهید شد که محل تفریح و بازی اسکیت‌سواران و تمرین دوچرخه‌سواران است. با ما همراه باشید تا پارک پرواز تهران را بیشتر بشناسیم.

چگونه با مترو به پارک پرواز برویم

موقعیت مکانی بوستان پرواز

بوستان پرواز یکی از پارک‌های جدید و به‌نوعی متفاوت شهر تهران است. از طرفی این پارک ارتفاع بسیار زیادی دارد. همچنین شرایط و نوع ساختی که دارد، کاربرد آن را برای ورزش‌های صبحگاهی و... بالا می‌برد. در گذشته از این پارک دوست‌داشتنی که روی تپه‌های غرب تهران ساخته شده، برای پرواز با پاراگلایدر استفاده می‌کردند. هم اکنون با گسترش خانه‌سازی و شهرک‌های مسکونی اطراف این پارک این مساله امکان پذیر نیست؛ اما بوستان پرواز هنوز با صلابت دیدی وسیع از کل تهران برای مردم به نمایش می‌گذارد.

این پارک در غرب تهران، سعادت آباد، بالاتر از میدان سرو، میدان بهرود واقع شده است. موقعیت پارک به نوعی است که از شمال و شرق به بلوار پیام و میدان بهرود، از جنوب به شهرک پاسارگاد و از غرب به شهرک کیهان می‌رسد. البته لازم به ذکر است که گذشته یعنی سال 87 که این پارک ساخته شد هنوز شهرک‌ها و اتوبان‌های تهران تا این حد گسترش نداشتند. به همین دلیل هم اکنون دورتادور پارک را مناطق مسکونی و اتوبان‌ها محدود کرده‌اند. اگر در فکر این هستید که بوستان پرواز چه امکانات و مکان‌های تفریحی و... دارد، باید بگویم کمی صبر کنید تا با آن‌ها آشنا شوید.

چگونه با مترو به پارک پرواز برویم

زمین و وسایل ورزشی

بوستان پرواز از هر نظر برای ورزش مناسب است. این بوستان به هر جهت بالاتر از سطح تهران قرار گرفته و هوای تمیزتری از پایتخت دارد؛ به همین دلیل ورزش در آن بهتر است. فضای بسیار بزرگ برای دویدن و پیاده روی‌های طولانی، زمین‌های تنیس، فوتبال، میزهای تنیس روی میز، میز شطرنج، گل کوچیک و... از جمله امکانات ورزشی این پارک است. مهم‌ترین ویژگی که پارک دارد، نبود محدودیت در زمان استفاده و منزل‌های مسکونی نزدیک به محیط‌های ورزشی است. هر زمان که شما بخواهید می‌توانید بدون هیچ آزار و اذیتی به بازی، تفریح و لذت از فضای باز بپردازید.

مجسمه و یادمان شهدا

از همان روز که بوستان پرواز احداث شد، شهرداری با همفکری طراحان تهرانی مجسمه‌های هنری بسیار زیادی را ساخت و در این بوستان نصب کرد. طبیعتا وجود هر مجسمه به‌عنوان یادبودی از فرد خاصی می‌تواند فضای پارک را متفاوت کند. به‌منظور یادآوری رشادت‌های شهدا و جنگجویان ایرانی مزار دو شهید گمنام هم در این پارک ساخته شد که معنویت منطقه را بیشتر می‌کند.

کافه و رستوران فلای لند

شمال پارک پرواز رستوران معروفی به نام فلای لند ساخته شده است. این رستوران یک مجموعه کم‌نظیر موادغذایی و فست فود مدرنی به‌حساب می‌آید. فضایی فوق‌العاده زیبا با چشم‌اندازی جالب از برج میلاد و شهر تهران. اگر می‌خواهید این منظره جلوه بهتر و نمای زیباتری داشته باشد، پیشنهاد می‌کنم شب به این رستوران بروید که جز ساختمان‌های گفته شده دورتادور آن با ستاره‌های آسمان تزیین شده باشند. این کافه رستوران جای بسیار شلوغی است؛ اما همکاری و نظم پرسنل حرفه‌ای آن باعث شده خیلی برای میز خالی معطل نشوید و در کم‌ترین زمان غذای خود را دریافت کنید.

مجموعه فلای لند در چند طبقه ساخته شده است. بعضی از طبقات آن برای عکاسی بسیار جذاب هستند. در طراحی آن ابتکار جالبی هم به کار برده‌شده که باعث تمایز آن با دیگر رستوران‌ها شده است. یک پیست بزرگ مارپیچ تیوب سواری می‌تواند هیجان و لذت غذا را افزایش دهد و حال خوشی کنار دوستانتان به شما بدهد. البته این مساله را هم مدنظر داشته باشید که بعد از میل غذا سمتش نروید.

دسترسی به پارک پرواز

مسیر رفتن به بوستان پرواز با خودروی شخصی از بزرگراه یادگار امام، بلوار پیام، میدان بهرود می‌گذرد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از خط‌های دو و سه مترو به خط هفت مترو تهران برسید و با پیاده شدن در ایستگاه پایانی خط هفت، یعنی ایستگاه میدان صنعت به این پارک بروید. درصورتی که مسافر هستید و تازه چند روز است که از فرودگاه امام خمینی وارد این شهر عجیب شده‌اید، می‌توانید از نقشه مترو تهران برای متوجه شدن مسیر استفاده کنید.

مترو تهران نقشه ساده و شرایط مساعدی برای سفر دارد که با کمی دقت متوجه آن خواهید شد. علاوه‌براین اتوبوس‌های شهرک مخابرات کنار میدان صنعت ایستاده و منتظر مسافرانی هستند که می‌خواهند به بوستان پرواز بروند. تاکسی‌های شهرک مخابرات هم کنار همین میدان، ابتدای بلوار شهید پاکنژاد بساط می‌کنند. درصورتی که مسافر هستید و آخرین محل بازدید شما با دوستانتان بوستان پرواز است، باید بدانید که فاصله فرودگاه امام خمینی نسبت به مهرآباد با این پارک بسیار بیشتر است. پس اگر بلیط مهرآباد را به جای فرودگاه امام خمینی داشته باشید، بهتر خواهد بود.

چگونه با مترو به پارک پرواز برویم

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]