بهترین فرصت‌های سرمایه گذاری در استانبول

بهترین فرصت‌های سرمایه گذاری در استانبول

توجه همه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استانبول جذب شده است. گاها حتی نمی‌دانند چرا و در کدام زمینه باید سرمایه‌گذاری کرد. این مسئله چندین بعد بسیار مهم و حیاتی دارد که باید بدانید. سرمایه‌گذاری در شهر استانبول که گران‌ترین، زیباترین و پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه است، طرفداران زیادی دارد. بهترین کار این است که همیشه نگاهی به وضعیت اقتصاد ترکیه، تحلیل بازار مسکن، بازار ارز، ارزش لیر، میزان تورم، نرخ بیکاری، نرخ بازگشت سرمایه و .. داشته باشیم. این تحلیل‌ها مانند نقشه راه برای سرمایه‌گذاران خارجی عمل خواهد کرد. اگر قصد سرمایه‌گذاری در شهر استانبول را دارید، چند راه پیش روی شما است:

  • سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی
  • سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک، زمین و خانه
  • سرمایه‌گذاری از طریق خرید سهام دولتی و خصوصی
  • سرمایه‌گذاری از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذار در املاک
  • سرمایه‌گذاری از طریق خرید سپرده بانکی

در میان روش‌های مختلفی که ذکر شد، خرید ملک در استانبول مزیت‌های خاص خود را به دنبال دارد. مزیت‌هایی که سبب شده است از میان انواع روش‌های سرمایه‌گذاری، انتخاب اول باشد.

بهترین فرصت‌های سرمایه گذاری در استانبول

مزیت‌های خرید ملک در استانبول

حداقل میزان سرمایه برای خرید خانه و آپارتمان در استانبول 250 هزار دلار است. این حداقل، برای روش‌های دیگر از جمله خرید سهام یا اوراق قرضه، دو برابر، یعنی 500 هزار دلار است. از طرفی اگر قصد گرفتن اقامت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری را دارید، خرید ملک سریع‌تر، مطمئن‌تر و بهتر کار شما را راه می‌اندازد. چرا که مثلا برای ثبت شرکت، شما نیاز به ایجاد شغل برای 50 نفر، تدوین اساسنامه، ایجاد تیم شرکا، اجاره محل کار و داشتن درآمد قابل قبول از ماه ششم فعالیت خود دارید.

وقتی در سال 2017، نرخ بازگشت سرمایه کسانی که در ترکیه زمین خریده بودند، 300 درصد اعلام شد و ارزش زمین‌ مخصوصا در شهرهای بزرگ از جمله استانبول و آنکارا مدام در حال بیشتر شدن بود، سرمایه‌گذاری در بازار املاک در مرکز توجهات قرار گرفت. از دیگر خوبی‌های بازار مسکن ترکیه برای سرمایه‌گذاری: 

  • امکان سرمایه‌گذاری در املاک ترکیه برای 183 کشور جهان امکان‌پذیر است
  • گامی برای دریافت اقامت ترکیه و پاسپورت این کشور است: بعد از اینکه یک سال در خانه‌ای که به نام شما است اقامت داشتید، می‌توانید نسبت به تمدید اقامت موقت خود برای دو سال و سپس 5 سال دیگر اقدام کنید و با تمام شدن 8 سال، اقامت دائم و شهروندی این کشور را بدست‌ بیاورید.
  • با وجود اینکه ترکیه در میان کاندیداهای عضویت اتحادیه اروپا قرار دارد کشوری اروپایی به حساب می‌آید اما مالیات بر درآمد در ترکیه 20 درصد است، در حالیکه در دیگر کشورهای اروپایی به 33 درصد می‌رسد. و این خود خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی است. 

سرمایه‌گذاری در مناطق اروپایی استانبول

تعدادی از بهترین و زیباترین مناطق استانبول از جمله بشیکتاش و محله فاتیح در بخش اروپایی استانبول که آوروپا یاکاسی نام دارد، واقع شده‌اند. در هر دو بخش اروپایی و آسیایی مناطق لوکس و ارزان‌قیمت را می‌توان پیدا کرد. اما از نظر شاخص‌های اقتصادی اگر بخواهیم مقایسه کنیم، بخش اروپایی با سهم 25 درصدی از تولید ناخالص داخلی ترکیه، ارزش بیشتری برای سرمایه‌گذاران دارد. در میان محله‌های مختلف بخش اروپایی، محله خان والده را محله ایرانی‌نشین می‌دانند. در کنار این، منطقه اسن یورت، بیلیک دوزو و گالاتا نیز بیشترین میزان جذب خریدار خانه و آپارتمان را دارد. 

اگر می‌خواهید در یک منطقه رو به رشد، نوساز، با پتانسیل بالا و شاخص سرمایه‌گذاری کنید به شما خرید خانه در باسین اکسپرس استانبول را پیشنهاد می‌دهیم. این منطقه را با عنوان جاده باسین اکسپرس نیز می‌شناسند. یک منطقه فوق‌العاده که انواع ملک مسکونی، اداری، تجاری، برج و ... را می‌توان در آن خریداری کرد. سیستم حمل و نقل بی‌نظیر، دسترسی آسان به دو تا از مهم‌ترین شریان‌های اصلی شهر استانبول و وفور مراکز درمانی، خدماتی، آموزشی، تفریحی و ... از ویژگی‌های این منطقه است. که آن را در چشم سرمایه‌گذاران خارجی مانند طلا ارزشمند کرده است.

سرمایه گذاری در مناطق آسیایی استانبول

نسبت به بخش اروپایی استانبول، مناطق کمتری در بخش آسیایی قرار دارند اما از نظر وجود املاک لوکس تا ارزان‌قیمت تفاوتی میان آنها وجود ندارد. حتی بعضا گرا‌ن‌ترین خانه‌ها را در بخش آسیایی می‌توان پیدا کرد. از جمله مهم‌ترین و مشهورترین مناطق آسیایی استانبول برای سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات می‌توان به منطقه کادیکوی، منطقه اسکودار، منطقه آتاشهیر، منطقه عمرانیه، منطقه کارتال و منطقه مال‌تپه اشاره کرد. محله قاضی کوی برای خرید خانه‌های لوکس، ویلا و عمارت رو به ساحل بهترین انتخاب است. برای خرید خانه و آپارتمان ارزان‌قیمت نیز می‌توانید بر روی محله‌های ارزان بخش اروپایی استانبول یعنی منطقه‌های پندیک، کوردکوی و مناطق پشت فرودگاه سبیحا سرمایه‌گذاری کنید.

قیمت ملک و خانه در استانبول

به طور متوسط برای خرید ملک در استانبول، هزینه‌ای معادل 4432 لیر را باید پرداخت کنید. رنج قیمت خانه و آپارتمان در استانبول بسته به هر منطقه و نوع ملک کاملا متفاوت است. شما می‌توانید با پرداخت 35 هزار دلار صاحب یک واحد آپارتمان در جاهای ارزان استانبول شوید. برای همین آپارتمان، در محله‌ی لوکسی مانند بشیکتاش 650 هزار لیر باید پرداخت کنید. که اگر به جای آپارتمان، خانه یا ویلای رو به ساحل را انتخاب کنید به مراتب گران‌تر نیز خواهد بود. در میان انواع املاک، واحدهای ویلایی و عمارت‌ها و مناطق نزدیک به ساحل، قیمت‌ بیشتری دارند. البته این را هم بدانید که استانبول، گران‌ترین شهر ترکیه است. طبیعی است که هزینه خرید ملک در آن بالا باشد، چرا که سطح درآمد و رفاه نیز به همان اندازه در آن بالا خواهد بود.

جمع‌بندی)

سرمایه‌گذاری در بازار املاک استانبول، نرخ سوددهی زیادی به همراه خواهد داشت. شما می‌توانید، هر نوع ملکی را در استانبول خریداری کنید. خرید زمین یکی از پرطرفدارترین انتخاب‌ها است. در کنار اینها، خرید خانه و آپارتمان در مناطق توسعه یافته و روبه گسترش استانبول نیز در این لیست قرار دارد. برای هر سلیقه و ایدئولوژی می‌توان ملک مناسب در استانبول پیدا کرد. اگر می‌خواهید در یکی از برج‌های ترکیه واحد داشته باشید، منطقه باسین اکسپرس و ماسلاک را پیشنهاد می‌دهیم. اگر ترجیح می‌دهید که در سبز‌ترین بافت شهری استانبول ساکن شوید که خرید خانه در باهچه شهیر و بیلیک دوزو را به شما توصیه می‌کنیم. برای خرید واحدهای تجاری نیز، دست روی مناطق شیشلی و زیتون بورنو و مناطق مرکزی میدان تکسیم بگذارید.

بهترین فرصت‌های سرمایه گذاری در استانبول

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]