کدام اتاق هتل برای شما مناسب‌تر است؟

کدام اتاق هتل برای شما مناسب‌تر است؟

انواع اتاق هتل در لیست بلندبالای رزرو می‌تواتد شما را هنگام رزرو سردرگم کند. شاید زمانی که برای اولین بار خودتان سعی کردید، هتل رزرو کنید، تصور می‌کردید با کار بسیار ساده‌ای روبه‌رو هستید. البته که رزرو اینترنتی هتل، کار پیچیده‌ای نیست اما اگر با انواع اتاق هتل و اصطلاحات این حوزه آشنا نباشید، ممکن است کمی سردرگم شوید. با این مقاله همراه باشید تا بدانید کدام نوع اتاق برای سفر و اقامت شما در یک هتل مناسب‌تر است.

کدام اتاق هتل برای شما مناسب تر است؟

آشنایی اولیه با واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی به شما کمک می‌کند تا از این سردرگمی نجات پیدا کنید. احتمالا فول‌برد، چک‌این، روم سرویس، اتاق توئین، دبل و تریپل و واژه‌هایی از این دست را هنگام رزرو هتل دیده‌اید. ما در این نوشتار اتاق‌های توئین، دبل و تریپل و سوئیت رویال را از بین پرکاربردترین انواع اتاق هتل به شما معرفی می‌کنیم تا با شناخت از آنها، هتل مورد نظرتان را رزرو کنید.

اتاق توئین

اتاق توئین همان طور که از نامش پیداست، از انواع اتاق‌های دونفره است. در واقع بخشی از اتاق‌های دونفره هتل‌ها را اتاق‌های توئین تشکیل می‌دهند. در اتاق‌های تویین، ۲ تخت تک نفره برای پذیرایی از میهمانان وجود دارد. زمانی که با دوست، همکار یا عضوی از خانواده‌تان به سفر می‌روید، می‌توانید از این تخت‌ها استفاده کنید.

در اتاق‌های توئین هر دو نفر در یک اتاق حضور دارند، اما هر یک فضا و تخت خود را برای خوابیدن دارند. مهم نیست که هتل‌تان چند ستاره باشد، در اکثریت هتل‌ها، اتاق توئین برای مهمانان پیش‌بینی شده است. در واقع درست‌ترش این است که بگوییم در بیشتر هتل‌ها اتاق توئین، دبل و تریپل برای میهمانان پیش‌بینی شده است.

در شناخت انواع اتاق هتل، توئین، دبل یا تریپل بودن یک اتاق، تنها به ما می‌گوید اتاق چند نفره است و شرایط تخت‌هایش به چه نحوی است. و هیچ اطلاعات دیگری درباره امکانات اتاق‌ها به ما نمی‌دهد. اینکه اتاق چه قدر لوکس است و چه امکانات فوق‌العاده‌ای در آن وجود دارد، موضوع دیگری است. اتاق توئین به اختصار با TWN نشان داده می‌شود. معمولا در شهرهای پرگردشگری مثل مشهد بسیاری از هتل‌های این شهر به اتاق توئین مجهز هستند.

اتاق دبل

کدام اتاق هتل برای شما مناسب تر است؟

یکی دیگر از انواع اتاق هتل اتاق دبل است. تخت اتاق دبل هم برای ۲ نفر درنظر گرفته است؛ اما با این تفاوت که در اتاق دبل ۱ تخت دونفره وجود دارد نه ۲ تخت تک نفره. طبیعی است که زوج‌ها ترجیح می‌دهند اتاق دبل را برای اقامت‌شان در هتل رزرو کنند. DBL شکل اختصاری اتاق دبل است.

اگر برای شما مهم است که در سفر با همسرتان اتاق دبل داشته باشید، پیش از سفر هتل‌تان را رزرو کنید. هنگام رزرو هم حتما گزینه اتاق دبل را انتخاب کنید. در غیر این صورت ممکن است هتل نتواند چنین اتاقی را برای شما در نظر بگیرید، خصوصا در ایام پرسفر و تعطیلات.

اتاق تریپل

اگر در بین انواع اتاق هتل که برای خانواده‌ها و گروه‌های سه نفره آماده می‌شوند، اتاق‌های تریپل هستند. اتاق تریپل از لحاظ تعداد تخت‌ها، در ۲ نوع است.

برخی از اتاق‌های تریپل، ۳ تخت تک‌نفره مجزا دارند. این شکل از اتاق‌های تریپل برای گروه‌های دوستان، همکاران و… مناسب است.

بعضی دیگر از اتاق‌های تریپل، به ۱ تخت دونفره و ۱ تخت تک‌نفره مجهز هستند. طبیعی است که این نوع از اتاق‌ها برای خانواده‌هایی که ۱ فرزند دارند، مناسب است. ر شهرهای توریستی مثل کیش که بسیاری با خانواده به آن سفر می‌کنند اتاق تریپل یک گزینه مناسب و کاربردی به حساب می‌آید، برای همین بسیاری از هتل های کیش در بین اتاق‌های خود چند مورد اتاق تریپل هم دارند."خوب است بدانید که با مراجعه به سایت‌های معتبر و دریافت تخفیف می‌توانید هزینه رزرو هتل های کیش را به حداقل برسانید."

سوئیت رویال یکی دیگر از انواع اتاق هتل که باید بشناسید!

یکی دیگر از اصطلاحاتی که احتمالا هنگام رزرو و انتخاب انواع اتاق هتل با آن برخورد کرده‌اید، سوئیت رویال است. سوئیت رویال عمدتا در هتل‌های ۴ یا ۵ ستاره وجود دارد. البته برخی از هتل‌های ۳ ستاره هم سوئیت رویال یا VIP دارند. اولین ویژگی سوئیت رویال بزرگ بودن آن نسبت به سایر اتاق‌ها و سوئیت‌هاست. علاوه بر این، امکاناتی که برای این سوئیت‌ها در نظر گرفته شده یک سر و گردن بالاتر از سایر اتاق‌هاست. تختخواب‌ها و مبلمانی بسیار لوکس، مینی‌بار پر و پیمان، طراحی داخلی شیک، گل‌آرایی زیبا، میز کار و… بخشی از امکانات سوئیت‌های رویال است. البته طبیعی است که این امکانات و شرایط در تمام هتل‌ها یکسان نیست. و در برخی موارد نیز دیده شده که هتل‌ها نام‌های دیگری برای این سوئیت‌ خود در نظر گرفته‌اند. طبیعی است که هزینه اقامت در سوئیت رویال گران‌تر از اتاق‌ها و سوئیت‌های معمولی است.

یادتان نرود که اقامت در یک هتل مناسب بخش بزرگی از سفر شما خواهد بود. در صورتی که نوع اتاق خود را انتخاب کرده‌اید برای برای رزرو آنلاین هتل به www.jabama.com/hotels-tehran مراجعه کنید.

کدام اتاق هتل برای شما مناسب‌تر است؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]