خرید ملک در ترکیه، قضاوت با شما

خرید ملک در ترکیه، قضاوت با شما

با پیشرفت روز افزون کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته، آمار مهاجرت به این کشورها رو به فزونی رفت به طوریکه هر کدام از این کشورها قوانینی برای ورود به خاک خود و اقامت و دریافت حق شهروندی وضع نمودند. اما همواره یکی از دغدغه های افراد برای مهاجرت آگاهی از این قوانین و توجه به فرهنگ، آداب، اخلاق و رفتار مردم کشور مهاجرپذیر و در کنار آن، وضعیت اقتصادی، امنیت و شرایط تحصیل در این کشورها می باشد. اما برای مردم ایران همواره یکی از مناسب ترین گزینه های مهاجرت، کشور همسایه، یعنی ترکیه می باشد. کشوری که در سال های اخیر توانسته رشد اقتصادی مطلوبی داشته باشد و از طرفی شرایط مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی فراهم نموده است. یکی از برترین روش های سرمایه گذاری در ترکیه، سرمایه گذاری بر روی املاک می باشد. اما در کدام یک از شهرهای ترکیه امر سرمایه گذاری ریسک کمتر و درآمد مناسبی دارد؟ در بین شهرهای ترکیه، شهرهای ازمیر و آنتالیا از جمله شهرهای مناسب برای خرید ملک می باشند که در ادامه به توضیح در رابطه با آنان می پردازیم.

ازمیر، فرصت طلایی برای خرید ملک

ازمیر از مهم ترین شهرهای ترکیه می باشد که به دلیل وجود بناها و آثار تاریخی ارزشمند، صنعت توریسم در آن ارزش بسیار بالایی دارد، به طوریکه سالانه گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا به آن سفر می کنند.این شهر دارای آب و هوای مدیترانه ای بوده و سواحل دریای اژه شرایط ایده آلی را برای لذت بردن گردشگران فراهم نموده است. با توجه به شرایط اقتصادی و موقعیت جغرافیایی این شهر، افراد زیادی از جمله ایرانیان در سالهای اخیر به خرید ملک در ازمیر گرایش پیدا کرده اند. -ازمیر نسبت به سایر شهرهای پیشرفته ترکیه از جمله استانبول قیمت ارزان تری داشته و باوجود اینکه قیمت ملک در ازمیر در حال افزایش است ،ولی همچنان از دیگر شهرهای بزرگ ترکیه مناسب تر می باشد به همین دلیل با هزینه کمتر می توانید آپارتمان با متراژ بیشتری را خریداری نمایید. – مواردی از قبیل توریستی بودن ،مهاجرت از شهرهای دیگر و شمار زیاد دانشجویان به دلیل دانشگاه های متعدد ، موجب گردیده همیشه افراد زیادی خواستار اجاره ی خانه دراین شهر باشند ،این امر موجب شده خرید ملک در ازمیر به منظور سرمایه گذاری واجاره دادن امری معمول وآسان باشد.

خرید ملک در ترکیه، قضاوت با شما

شرایط خرید ملک در ازمیر

 کشور ترکیه برای اتباع خارجی که قصد سرمایه گذاری از طریق خرید ملک را دارند برخی محدودیت ها و شرایط را ارائه داده است که رعایت آنها الزامی می باشد. از جمله شرایط خرید ملک در ازمیر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 خرید ملک به ارزش 250 هزاردلار و دریافت شهروندی ترکیه در پروسه زمانی 3 الی 6 ماه

خرید ملک به هر قیمت در ازمیر ترکیه واقدام برای دریافت اقامت دائم ترکیه بعد از 5 سال سکونت در این ملک

هر یک از اتباع خارجی تنها حداکثر 30 هکتار می توانند زمین خریداری کنند.

در ضمن یک شهروند خارجی نمی تواند ملکی  را که در مناطق  نظامی وامنیتی  واقع شده  خریداری کند. و خرید آن تنها با اجازه خاص امکان پذیر است .

 به طور کلی تنها 10% از اراضی واملاک هر ناحیه از ازمیر قابل خرید و تملک توسط شخص خارجی می باشد.

افراد خارجی بعد از استعلام از مراجع مربوط قادر به خرید هرنوع زمین و  اراضی میباشند. در ضمن اتباع خارجی بعد از خرید زمین می بایستی ظرف  مدت  2 سال به وزارت زراعت و شهرسازی در مورد ساخت این زمین اطلاع دهد.

در ابتدای امر برای خرید املاک  در ازمیر مانند تمامی شهر های ترکیه ،نیاز به داشتن کارت اقامت ترکیه نمی باشدوخریداران تنها با پاسپورت وترجمه رسمی آن به زبان ترکی می توانند در ازمیرملک خریداری کنند.

خرید ملک در ترکیه، قضاوت با شما

قیمت خرید خانه در آنتالیا

قیمت خانه برای خرید ملک آنتالیا با توجه به منطقه، متراژ ملک، تجاری یا مسکونی بودن آن و همچنین ویلایی یا آپارتمان بودن تغییر پیدا می کند. علاوه بر این، سن ساختمان نیز می تواند به شدت بر قیمت آن تاثیر داشته باشد و برای خرید آپارتمان های نوساز لازم است هزینه بیشتری را پرداخت نمایید. البته به این مساله توجه داشته باشید که هزینه های جانبی را نیز باید در قیمت نهایی ملک در نظر بگیرید. از جمله هزینه های جانبی که برای خرید هر نوع خانه و آپارتمان نوساز و قدیمی باید پرداخت گردد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پرداخت 4 درصد از ارزش ملک به عنوان مالیات انتقال سند که بین دو طرف معامله تقسیم می شود.
  • هزینه گزارش ارزیابی SPK به مبلغ 1.000 تا 1.700 لیر است این گزارش در معاملات ملکی با  اتباع خارجی اجباری است.
  • مالیات سالانه املاک که نرخ این مالیات بسته به اینکه محل اقامت در کلان شهر یا خارج از آن باشد ، متفاوت است .
  • مالیات ارزش افزوده مبلغ آن تقریبا 353 لیرترکیه می باشد. و برای خانه ها نوساز وتوسط  فقط توسط خریدار پرداخت می گردد.
  • هزینه مترجم بسته به اینکه شما چه کسی را انتخاب می کنید می تواند متفاوت باشد .خدمات ترجمه باید به طور رسمی ثبت شده و دارای مجوز باشند هزینه بیمه (DASK) در ترکیه اجباری است و براساس مترمربع محاسبه می شود.
  •  کمیسیون بنگاه

از ماه سپتامبر ۲۰۱۸ دولت ترکیه به منظور جذب سرمایه‌های خارجی شرایط خرید ملک و سرمایه گذاری را تسهیل نمود و به این ترتیب هرفرد خارجی با سرمایه گذاری براساس این قانون می تواند در کوتاهترین ( زمان ظرف مدت 3 ماه ) جهت دریافت شهروندی ترکیه اقدام نماید .بر اساس قانون جدید اعطای شهروندی ترکیه ،اتباع خارجی که در ترکیه اقدام به سرمایه‌ گذاری مستقیم حداقل با مبلغ 500 هزار دلار و یا معادل آن به لیره ترک کنند٬ امتیاز حق شهروندی داده می‌شود. این در حالی است که طبق قانون گذشته این میزان سرمایه گذاری حداقل 2 میلیون دلار بود. اما شما برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید از گروه مشاوران آیلا استفاده نمایید. بدین منظور می توانید با مشاوران این مجموعه به شماره  00982126722918تماس حاصل نموده و یا به سایت این مجموعه به نشانی ayla.team مراجعه نمایید.

خرید ملک در ترکیه، قضاوت با شما

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]