بهترین رستوران‌های سنتی تهران را بهتر بشناسیم

بهترین رستوران‌های سنتی تهران را بهتر بشناسیم

یکی از تفریحات رایج در میان خانواده‌های ایرانی رفتن به رستوران‌های سنتی و لوکس است. معمولاً خانواده‌ها و زوج‌های جوان در مناسبت‌های مختلف و ویژه به رستوران‌های سنتی تهران مراجعه می‌کنند.  

اگر شما نیز جزء افراد علاقه‌مند به رستوران‌های سنتی مختلف هستید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید. زیرا برایتان بهترین رستوران‌های سنتی تهران را معرفی می‌کنیم و با معرفی آن‌ها تمامی رستوران‌های سنتی تهران را خواهید شناخت و می‌توانید در هر مناسبت و زمان خاصی به یکی از منحصربه‌فردترین رستوران‌های سنتی در تهران مراجعه نماید و از فضای امن و شیک نهایت لذت را ببرید.

بهترین رستوران‌های سنتی تهران را بهتر بشناسیم

جذابیت‌های رستوران‌های سنتی در تهران

بررسی تفاوت رستوران‌های سنتی و تهران

اینکه بهترین رستوران‌های سنتی تهران انتخاب شما برای داشتن لحظاتی خوش و خرم است، کاملاً سلیقه‌ای است. اگرچه رستوران‌های سنتی طرف‌داران بسیار زیادی دارند ولی رستوران‌های مدرن نیز به‌شدت در کانون توجه مراجعه‌کنندگان هستند.

همان‌طور که از اسامی رستوران‌های سنتی تهران مشخص است این قبیل از رستوران‌ها فضایی سنتی داشته و به‌شدت بومی و ایرانی هستند. درصورتی‌که رستوران‌های مدرن به‌صورت کلاسیک بوده و شباهت بسیار زیادی به رستوران‌ها و کافه‌های غربی داشته و دکوراسیون آن‌ها به‌شدت مدرن است.

اگر شما از علاقه‌مندان رستوران‌های سنتی هستید در ادامه با معرفی برترین و بهترین رستوران‌های سنتی در تهران همراه ما باشید.

معرفی بهترین رستوران‌های سنتی تهران

خوشبختانه در کلان‌شهر تهران رستوران‌های متعددی هستند که دارای ویژگی‌های مثبت و درجه یک بوده و به‌شدت مورد استقبال قرار می‌گیرند. موارد زیر از جمله بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های سنتی تهران محسوب می‌شوند. این موارد عبارت‌اند از:

1. رستوران سنتی عالی قاپو در شمال تهران

این رستوران مجهز دارای دکوراسیون و دیزاین سنتی بوده و به‌جرئت می‌توان آن را جزء زیباترین و مناسب‌ترین رستوران‌های سنتی در سراسر ایران، نام برد‌. رستوران عالی قاپو در میدان ونک و ابتدای خیابان گاندی واقع شده و دارای طاق‌های قوسی شکل سنتی است. در دکوراسیون این رستوران از آینه‌کاری‌های هنرمندانه ایرانی بهره گرفته شده و دارای تخت‌های سنتی چوبی است و از اشیا و عتیقه‌های قدیمی استفاده شده است.

این رستوران سنتی یکی از بهترین رستوران های با موسیقی زنده قیمت مناسب بوده و به‌شدت مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و ساعت کاری آن 12 ظهر تا 15:30 ظهر است و 8 تا 12 شب بوده و دارای برنامه‌های منحصربه‌فرد، موسیقی زنده و هیجان‌انگیز است.

2. رستوران یزدی رزفر

اگر جزء افرادی هستید که به زیبایی‌های خاص و سنتی شهر یزد علاقه دارید، ما یک پیشنهاد ویژه برایتان داریم. رستوران یزدی رزفز واقع در زعفرانیه، خیابان ثارالله بهترین گزینه مناسب برای شما عزیزان برای داشتن لحظاتی خوش است.

 دکوراسیون داخلی این رستوران از طرح‌های معماری سنتی گرفته شده و از فاکتورهای خاص در دکوراسیون و معماری این رستوران می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • طرح‌های لانه کبوتر
  • کوچه قهر و آشتی
  • بادگیرهای یزد
  • دوچرخه‌های سنتی

لازم به ذکر است که کلیه غذاهای قابل سرو در این رستوران به بهترین شیوه ممکن طبخ شده و تا پاسی از شب می‌توانید در این رستوران بوده و از موسیقی زنده و فضای آرام‌بخش رستوران سنتی نهایت لذت را ببرید. رستوران یزدی رزفر از ساعت 12 ظهر تا 12 شب باز است.

بهترین رستوران‌های سنتی تهران را بهتر بشناسیم

سرو غذاهای محلی و سنتی در بهترین رستوران سنتی تهران

3. رستوران سنتی گیلار در نیاوران

گیلان به غذاهای سنتی و خوش‌طعمی که دارد معروف است. اگر شما جزء افرادی هستید که علاقه شدیدی به غذاهای محلی گیلانی دارند، بهتر است برای یکبار هم که شده به رستوران گیلار در نیاوران به سمت تجریش مراجعه کنید.

در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای لذیذ و دریایی گیلان را سرو کرده و از طرفی در رستوران با موسیقی زنده و قیمت مناسب نهایت لذت را ببرید.

توجه داشته باشید که ساعت کاری رستوران گیلار 12 ظهر تا 11 شب بوده و هر شب گروه موسیقی زنده محلی در این رستوران سنتی فضای مفرح و دلچسبی را برای مراجعه‌کنندگان فراهم می‌کنند. از غذاهای لذیذ و محلی که در این رستوران طبخ و سرو می‌شوند می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • میرزا قاسمی
  • باقالی قاتق
  • انواع ماهی کبابی و سرخ شده
  • ماهی شور و کولی
  • کته کباب و ...

لازم به ذکر است که کلیه غذاهای قابل سرو در این رستوران ارگانیک، خوشمزه و خوش‌عطر بوده و از طرفی دکوراسیون داخلی رستوران گیلار مشابه خانه‌ها و محیط‌های واقع در گیلان بوده و از اشیا و لوازم فرهنگ بومی گیلان به‌عنوان دکور در طراحی داخلی رستوران استفاده شده است.

4. رستوران سنتی حوض خونه در خیابان ولیعصر

به‌جرئت می‌توانیم بگوییم که رستوران حوض خونه از جمله قدیمی‌ترین رستوران‌های سنتی تهران است که قدمتی بیشتر از 40 سال دارد

 این رستوران سنتی دوطبقه بوده و در طبقه آن که شباهت بسیار زیادی به کافه‌های سنتی ایران قدیم دارد، انواع قلیان و دم‌نوش‌های سنتی سرو می‌شود.

اگر جز طرف‌داران دیزی و غذاهای چرب و لذیذ هستید، رستوران حوض خونه گزینه مناسبی برای شما است. ساعت کاری این رستوران 11 صبح تا 4 بعدازظهر و 7 عصر تا 12 شب است و ضمن داشتن محیط سنتی و حوض مرمری زیبا پرسنل خوش‌برخوردی نیز دارد‌.

بهترین رستوران‌های سنتی تهران را بهتر بشناسیم

5. رستوران سنتی باربد در میدان ونک

اگر به دنبال رستوران سمتی در تهران با موسیقی زنده سنتی و قیمت مناسب هستید، بهترین گزینه پیشروی شما رستوران سنتی باربد است که دارای ۲ طبقه مجزا و سالن‌های نسبتاً بزرگ است و از زیبایی‌های منحصربه‌فرد این رستوران سنتی در تهران می‌توان به تالار آینه، گچ‌بری‌های سنتی و فضای مطبوع و معطر اشاره کنیم.

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مقاله برای عزیزانی که علاقه‌مند به رستوران‌های سنتی ایرانی هستند پنج مورد از بهترین رستوران‌های سنتی تهران را معرفی کرده و درباره فضای دلچسب و نوع غذاهای قابل سرو در آن‌ها گفتیم‌. موارد زیر نیز از جمله بهترین رستوران‌های سنتی تهران محسوب می‌شوند؛ این موارد عبارت‌اند از:

  • رستوران لیدوما در میدان صنعت
  • رستوران سنتی اس پی یو در درکه
  • رستوران سنتی ترمه و یا هتل فردوسی در میدان امام
  • رستوران نون و نمک فخرالملوک در میدان‌ بهارستان
  • رستوران سنتی شهربانو در شهرک غرب
  • رستوران سنتی شب‌های سرو در سعادت آباد

امیدواریم که مطالعه این مطلب برایتان مفید بوده باشد و یکی از بهترین رستوران‌های سنتی در تهران با موسیقی زنده و سمتی را انتخاب کرده و لحظات خوشی را برای همیشه در خاطر خود ثبت کنید.

بهترین رستوران‌های سنتی تهران را بهتر بشناسیم

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]