رزرو ویلا یا چادرخوابی؟

رزرو ویلا یا چادرخوابی؟

شما برای سفر خود به شمال ایران کدام گزینه را انتخاب می‌کنید؟ اجاره ویلا شمال یا چادر مسافرتی؟ همه‌ی ما برای یک‌بار هم که شده بین دوراهی انتخاب این مسئله مانده‌ایم. هر سال مسافران زیادی به مناطق شمالی کشور سفر می‌کنند و هر کسی با توجه به شرایط و اطلاعاتی که دارد، نوع اسکان خود را انتخاب می‌کند اما چه‌طور می‌توان مسافرت بهتر و راحت‌تری داشت؟

رزرو ویلا یا چادرخوابی؟

چادرخوابی یک معضل گردشگری

شهرهای شمالی کشور همیشه با آغوشی باز میزبان مسافران خود بوده است اما ازدحام ناگهانی جمعیت در بازه‌هایی از سال باعث مشکلاتی، هم برای شهروندان این مناطق و هم گردش‌گران ایجاد کرد. در چند سال اخیر اسکان چادر در داخل شهرهای شمالی ممنوع شد و مکان‌‌های خاصی برای مسافران در نظر گرفته شد اما پاسخ‌گوی نیاز همه نبود. پیدا کردن مکانی مناسب برای برپایی چادر و اقامت در آن از اهمیت بالایی برخوردار است که موجب سردرگمی مسافران می‌شود.

برای تصمیم‌گیری مناسب، زمان زیادی به هدر می‌رود و یا به ناچار با هر شرایطی باید کنار آمد. این رفتار کیفیت مسافرت را تا حد چشم‌گیری پایین می‌آورد. کمبود امکانات بهداشتی و رفاهی کافی نیز یکی از دردسرهای چادرخوابی است، از طرفی مساعد نبودن همیشگی آب و هوا مسافران را با مشکل روبرو می‌کند. قرار گرفتن دریا، کوه و جنگل در فاصله‌ی کمی در کنار هم، در بعضی نقاط اختلاف دما به ۲۰ درجه تفاوت دارد.  

یکی دیگر از دغدغه‌ها، وعده‌ی غذایی است. شرایط اقتصادی بیشتر افرادی که چادر را برای اسکان انتخاب می‌کنند با هزینه‌های رستوران‌ها تناسبی ندارد و مجبورند خود به سراغ پخت‌ و پز بروند اما آماده کردن غذا در چنین شرایطی مشکل است، علاوه بر آن احتمال آسیب رساندن به محیط زیست بسیار زیاد است. لیست وسایل مورد نیاز در سفر با چادر زیاد است، از وسایل خواب گرفته تا وسایل مورد نیاز تهیه‌ی غذا؛ بنابراین جمع‌آوری و مرتب کردن هر کدام از این وسایل پس از استفاده، مشکل، خسته کننده و زمان‌بر است.

رزرو ویلا یا چادرخوابی؟

همچنین فضای زیادی را از خودروی شخصی را اشغال می‌کند. شلوغی محیط اطراف چادر هم از دیگر چالش‌های ممکن است. خانواده‌هایی که در مسافرت هستند باید به مقوله‌ی امنیت نیز توجه داشته باشند و در استفاده از چادرمسافرتی این موضوع کم‌رنگ می‌شود البته نمی‌توان چادرخوابی را به طور کلی کنار گذاشت اما راه‌های جایگزینی نیز وجود دارد. اجاره ویلا شمال به جلوگیری از معضلاتی که گفته شد، بسیار کمک کننده است.

راهی برای آسایش بیشتر

نکته‌ی مهم در مسئله‌ی انتخاب چادرخوابی یا رزرو ویلا این است که یک مقایسه‌ی دقیق داشته باشیم. بیشتر اوقات، هراس از هزینه‌های بالای اجاره‌ی ویلا مسافران را به سمت چادرخوابی می‌کشاند اما در واقع تمام شرایط را باید در نظر گرفت و کیفیت نهایی را سنجید.  امروزه سایت‌های بسیاری هستند که ویلاهای مختلف با قیمت‌های متفاوت را معرفی می‌کنند و امکان  انتخاب مکان مناسب را قبل از اقدام به سفر برای مخاطبان خود فراهم می‌آورند.

رزرو ویلا با شرایط متناسب با بودجه‌ی هر خانواده به بهبود کیفیت سفر کمک می‌کند و به مسافران اجازه می‌دهد که با آرامش خاطر بیشتری چمدان خود را ببندند. نظرات دیگر مسافران را بدانند و از موقعیت مکانی و تفریحی منطقه اطلاعاتی به دست آورند و بر اساس سلیقه‌ی خودتان تصمیم بگیرید که منظره‌ی روبروی‌تان دریا یاشد یا جنگل. یک برنامه‌ریزی دقیق با توجه به مشخص بودن مکان اسکان، شما را از سردرگمی و استرس انتخاب مکان مناسب نجات می‌دهد و هم‌چنین دست شما را برای چیدن لیست تفریحاتی که قصد انجامش را دارید، باز می‌گذارد.

با انتخاب یک ویلای مشخص به امکانات رفاهی و بهداشتی مناسبی دست پیدا می‌کنید. حتی افرادی که غذای خانگی دوست دارند یا می‌خواهند در هزینه‌های رستوران صرفه‌جویی کنند، رزرو ویلا گزینه‌ی خوبی است زیرا که در محیطی مناسب غذای خود را تهیه و سلامتی خود را تضمین می‌کنند. از جهتی دیگر کمترین آسیب به محیط زیست و بناهای تاریخی می‌رسد. ازدحام تا حدی کنترل می‌شود و چهره‌ی شهر مقصد از آشفتگی در امان می‌ماند. یک ویلا با امکانات اولیه و ضروری به شما کمک می‌کند تا سبک‌تر سفر کنید.

قابل ذکر است در چنین شرایطی، تنوع انتخاب  برای سفر بیشتر است وبا محله‌ها و مکان‌های زیادی به واسطه‌ی موقعیت جغرافیایی ویلاهای اجاره‌ای  آشنا می‌شوید و فرصت تازه‌ای برای کشف مکانی نو به دست می‌آورید. مزیت دیگر رزرو ویلا، مسافرت در هر فصلی از سال به شمال کشور است.

تجربه‌ی سفر درهر فصل با توجه به شرایط آب و هوایی متفاوت خواهد بود و این امکان به شما داده می‌شود که زیبایی‌های هر فصل را لمس کنید و از آن لذت ببرید. گاهی به مناسب‌های مختلف تخفیف‌هایی نیز در نظر گرفته می‌شود که می‌توانید از آن‌ها استفاد کنید و همچنین تخفیفاتی متناسب با تعداد روزهای رزرو شده برای مشتریان از طرف سایت و صاحبان ویلا اعمال می‌‌شود.

نکته‌ پایانی

انسان‌ها همیشه به دنبال تازگی هستند و از تکرار فراری. فرصت را از دست ندهید و اگر تا به حال به گزینه‌ی رزرو ویلا فکر نکرده‌اید، در سفر پیش‌رو امتحان کنید و تجربه‌ی خود را با سفرهای پیشین مقایسه کنید و کیفیت را بسنجید.

رزرو ویلا یا چادرخوابی؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]